Touran 1t1 2.0 TDI BKD Overbooster.

Besvar
Juel
Medlem
Indlæg: 572
Tilmeldt: 2. nov 2008, 17:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

Touran 1t1 2.0 TDI BKD Overbooster.

Indlæg af Juel » 10. jun 2016, 19:43

Hej Vaggere..

Ja så er der endnu en af dem.. :lol: :mrgreen:
Jeg har motioneret VNT armen rigtigt godt med en hurtig vacuum pumpe.. men lige lidt har det hjulpet :(
Når jeg laver log på trykket fiser den op i 1,6bar og der holder den sig oppe ved fuldlast, så der er ikke noget at sige til at den hopper i limp-mode af og til.. Det sjove er, at når man så slipper speederen falder trykket som det skal, men derefter kommer der et ekstra boost på ca 1/3 af max, som er en fin rund kurve, dvs. ikke et spike.

Lige inden jeg køber en ny turbo til 3K. kan der så være noget jeg har overset?
VNT armen går fint.
Er der andre boost følere, end den man aflæser via vcds, som kunne være defekt?

Det skal siges at når man slipper koblingen hurtigt ved gearskifte, så kommer der en lyd der minder om en BOW ventil :shock: :lol: Hvilket jo også fortæller mig, at der er noget tryk den ikke kan komme af med, eller hvad? Kører man stille og roligt, så overbooster den ikke, så kigger specified og actual boost pænt side om side.

Skal jeg bare klikke [JETZT KAUFEN] på ebay, og byt til nyt?
Mvh
Morten
Audi A6 C7 Allroad 3.0 TDI 313Hk
E-Golf 7.5
G1 cab, 2,1L 16v m. megasquirt..

Juel
Medlem
Indlæg: 572
Tilmeldt: 2. nov 2008, 17:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

Re: Touran 1t1 2.0 TDI BKD Overbooster.

Indlæg af Juel » 12. jun 2016, 07:44

Ingen input? :-)
Mvh
Morten
Audi A6 C7 Allroad 3.0 TDI 313Hk
E-Golf 7.5
G1 cab, 2,1L 16v m. megasquirt..

Michael_VW
Nyt medlem
Indlæg: 381
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Touran 1t1 2.0 TDI BKD Overbooster.

Indlæg af Michael_VW » 12. jun 2016, 15:35

Kendt problem at de laver for højt ladetryk. Det er vnt delene inde i din turbo, der sidder fast. Nemmeste løsning er en ny turbo.

Besvar

Tilbage til "Motor"