Golf V 1,9 Tdi På Nødprogram - Overboost

Besvar
G5TDI
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. jun 2016, 19:56
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf V 1,9 Tdi På Nødprogram - Overboost

Indlæg af G5TDI » 14. jun 2016, 20:10

Hej med jer,

jeg er for nylig blevet vw ejer, efter at have haft en del andre mærker.

Jeg har købt en golf 5 1,9tdi 105 hestes (bkc) med cirka 300.000km på klokken, og jeg har et problem med den.

I by og på almindelig vej sprinter den fint derud af (måske chippet, for den går godt af en 105 hestes), men hvis den får lov at sejtrække/accellere på motorvej, går den på nødprogram. Ingen lamper der lyser, men mister trækkraft, indtil man slukker og tænder igen.

Ifølge min vens tester laver den overboost, med fejlkode 16618.

Vacuumslangerne er tjekket, turboen ligner ikke noget der har kørt 300.000 så jeg tror den er forholdsvis ny, og wastegaten bevæger sig fint.

Jeg tænker at bilen får forkerte signaler et eller andet sted. Ross-tech wiki siger n75 eller g31. N75 sidder ikke seperat på sådan en bil, men som en del af en boks med en masse andet vacuum-halløj.

Har i nogen ideer? Hvis det var g31, burde den vel også lave overboost når den får lov at accellere fra lyskryds? Eller hvad?

Jeg vil være meget taknemmelig for input :)

Brugeravatar
alex b jeppesen
Medlem
Indlæg: 864
Tilmeldt: 13. sep 2009, 16:05
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Golf V 1,9 Tdi På Nødprogram - Overboost

Indlæg af alex b jeppesen » 14. jun 2016, 20:47

Hvis din turbo er med vtg ,er det med stor chance der problemet ligger pga tilsodning .
Passat 3bg variant highline 1,9 tdi 2004 avf/xenon/mfd/multirat/erberspærcher hydronic tp5.

G5TDI
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. jun 2016, 19:56
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V 1,9 Tdi På Nødprogram - Overboost

Indlæg af G5TDI » 14. jun 2016, 20:55

Jeg er ikke klar over om turboen er med vtg.

Måske er der andre der ved om 1,9tdi med 105 heste har vtg?

I øvrigt tror jeg ikke det er problemet. Turboen ser nærmest ny ud (og bilen er købt engros, så jeg har ikke mulighed for at undersøge med en tidligere ejer).

Besvar

Tilbage til "Motor"