Fra Bnz Til Axd?

Besvar
Knocker
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 19. jul 2016, 16:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Fra Bnz Til Axd?

Indlæg af Knocker » 19. jul 2016, 20:07

Hej folkens.

Håber at en (eller flere) kan hjælpe mig.
Jeg har en t5 stående, med en bnz motor i lige pt. Motoren står ikke til at redde, så den skal have et nyt hjerte.
Nu har jeg fået tilbudt en motor, men axd - umiddelbart så kan jeg ikke finde så meget mht. Ændring fra bnz til axd, kun den anden vej frem ..

Er der nogen som har prøvet dette?
Jeg kunne enormt godt tænke mig at vide om det er til at have med at gøre, og om der er noget man skal være særlig opmærksom på?
Det er min kammerat som kommer til at stå for projektet, men han har ikke selv prøvet dette skift, og derfor prøver jeg at samle så meget viden sammen som muligt, så vi kan få det overstået forholdsvis smertefrit :)


pft

Brugeravatar
malern
Medlem
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: køge
Has thanked: 59 times
Been thanked: 33 times

Re: Fra Bnz Til Axd?

Indlæg af malern » 20. jul 2016, 04:43

Er din T5 registreret med DPF? Det kan give lidt problemer lovmæssigt hvis den er.
Hvor meget får du med til den nye kværn? Egr systemet er bla anderledes ligesom turbo, motorstyring og sikkert også andre ting.
Onlynumberone har lavet motorskift nogle gange på hans. Dog fra axd til bnz.
Eneste 2 grunde til at jeg ville vælge en axd er,
flere tilgængelige enheder,
der kan laves mere power på Axd kontra bnz. Dette skyldes bla dyserne som kan give mere sovs i den gamle version. Knasten er vist også anderledes.
Generelt er bnz vist bare en bedre motor hvor de fik bedre styr på nogle af de store fejl fra Axd-Axe generationen. Bla flækkede manifolde, døde vandpumper, trækaksler, nedslidte knaster osv.
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat

Knocker
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 19. jul 2016, 16:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Fra Bnz Til Axd?

Indlæg af Knocker » 20. jul 2016, 05:59

Jeg får mulighed for at tage alt med over, efter behov. Motoren sidder i donor bilen.
Mht dpf skal jeg lige tjekke op på det senere, men det er en mindre detalje i mine øjne lige pt, i forhold til at få bilen til at køre ;)
de negative ting du nævner, kontra det positive lyder lidt skræmmende. Det er måske en dårlig idé at skifte til axd i sidste ende?

Brugeravatar
malern
Medlem
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: køge
Has thanked: 59 times
Been thanked: 33 times

Re: Fra Bnz Til Axd?

Indlæg af malern » 20. jul 2016, 06:58

Så er alt muligt når du har donorvogn.
Alt andet lige vil jeg mene BNZ er et bedre og mere stabilt kraftværk. Det er der nok nogle eksperter der ved mere om herinde.
Hvis jeg selv kunne vælge, ville jeg dog nok gå efter AXD faktisk. Mest pga dyserne og den mere simple motor.
Den går desværre bare ikke da min er registreret med DPF.
Ved ikke om der er forskel på røggas/hvor meget de må forurene de to modeller. Kunne godt forestille mig at AXD vil have svært ved at nå BNZs røggas tal .
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat

Knocker
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 19. jul 2016, 16:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Fra Bnz Til Axd?

Indlæg af Knocker » 20. jul 2016, 17:27

Bilen har ikke dpf, det står der i hvert fald ikke på motorregister.skat.dk - så én mindre hovedpine :)
jeg håber at der er en, som kan springe ind med noget viden om hvad der skal tages med helt præcist - kan ikke finde nogen bnz motorer, uden at skulle betale overpriser for det (overpris kontra ny/renoveret) så dette må være vejen frem

Brugeravatar
malern
Medlem
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: køge
Has thanked: 59 times
Been thanked: 33 times

Re: Fra Bnz Til Axd?

Indlæg af malern » 20. jul 2016, 17:46

Så var jeg også hoppet på en axd.
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat

Besvar

Tilbage til "Motor"