Inspektions service blev til stort service Update!!

Besvar
joeblach
Medlem
Indlæg: 686
Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Inspektions service blev til stort service Update!!

Indlæg af joeblach » 15. aug 2016, 15:04

Den ber om inspektions service om 19 dage, men der er 1 år til olieskiftservice... Hvordan kan det være..? Hvad omhandler inspektions service .. Kan ikke finde info nogen steder.
Skal man så samtidig bestille olieskift service med det samme eller.. Der er jo stadig garanti, så servicen skel jo overholdes.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Senest rettet af joeblach 25. sep 2016, 18:46, rettet i alt 2 gange.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 HK 2020

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Inspektions service ?

Indlæg af erlingvj » 15. aug 2016, 15:09

Det er vel fordi, der ER blevet skiftet olie på et tidspunkt efter du har købt bilen og at der ikke er lavet service endnu? De to ting følges ikke ad.

joeblach
Medlem
Indlæg: 686
Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Inspektions service ?

Indlæg af joeblach » 15. aug 2016, 16:04

Jo den fik longlife service ved 30.... For 1 år siden, i forbindelse med en Aktion fra Skoda hvor den alligevel skulle på værksted.
Derfor undre det mig. Hvorfor kan inspektions service ikke følge olieskift som er ved 30../ 2 år...?

Sent from my iPad using Tapatalk
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 HK 2020

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Indlæg: 3453
Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 32 times

Inspektions service ?

Indlæg af Ice Fox » 15. aug 2016, 16:35

Det kan være at de ikke har fået sat den rigtigt i systemet, sådan at den tror det et rette tid nu.
Altså at den er sat til 1 år fremfor 2 år.

JSA
Medlem
Indlæg: 548
Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 69 times

Re: Inspektions service ?

Indlæg af JSA » 15. aug 2016, 17:08

Første gang, senest når bilen er to år, får den Inspektion og Olieservice samtidig. Derefter følges de to ting ikke ad. Olieservice hver 30.000 km eller maks to år. Inspektion hvert år! Det er faktisk lidt irriterende, men tilsyneladende koster det totalt set det samme.
Tesla Model Y LR
Ford Fiesta ST-Line (konebil - Volvo EX30 på vej)
Triumph Tiger 900 GT PRO
Honda NC 750 XAD

joeblach
Medlem
Indlæg: 686
Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Re: Inspektions service ?

Indlæg af joeblach » 15. aug 2016, 17:51

JSA skrev:Første gang, senest når bilen er to år, får den Inspektion og Olieservice samtidig. Derefter følges de to ting ikke ad. Olieservice hver 30.000 km eller maks to år. Inspektion hvert år! Det er faktisk lidt irriterende, men tilsyneladende koster det totalt set det samme.
Ok... Jamen så er det vel sådan... Det har de sikkert regnet meget godt ud Skoda, så man skal forbi dem hvert år...


Sent from my iPad using Tapatalk
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 HK 2020

Brugeravatar
Morten16v
Aktiv medlem
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Inspektions service ?

Indlæg af Morten16v » 15. aug 2016, 18:41

Det er desværre ikke sådan at de følges ad mere. Det er blevet mere variabel og "flexibel" så på et godt år så kan du risikere at komme ind 3 gange. Olieskift, inspektion og bremsevæske.

Tidsmessig = kr så er prisen den samme om du laver det hen af vejen eller det hele samlet. Du få bare fordelt din regning over flere omgange om man vil… Og kommer oftere på værkstedet. Jeg ville bare for lavet det hele samlet. Så længe du ikke køre over er der ingen ko på isen
Porsche Tekniker.

joeblach
Medlem
Indlæg: 686
Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Re: Inspektions service ? Update

Indlæg af joeblach » 25. sep 2016, 15:52

Vi bestilte et inspektions service hos Skoda Ishøj via skodas booking service. Min kone bliver derefter kontaktet og får at vide det tager ca. 1/2 time. På dagen kommer hun som aftalt, og venter... efter 50 min. spørger hun i disken på bilen, men de er begyndt på stort service, så det tager 2 timer. ! Ifølge computeren så ville bilen indkalde til stort om 3 uger sagde han, men ikke noget med lige at komme ud og informere min kone...?
Kan de med computer på, se hvornår bilen vil indkalde til diverse service...?
Jeg synes det er mega ringe kundeservice.... !
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 HK 2020

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Inspektions service ? Update

Indlæg af hansen123 » 25. sep 2016, 20:46

joeblach skrev:Vi bestilte et inspektions service hos Skoda Ishøj via skodas booking service. Min kone bliver derefter kontaktet og får at vide det tager ca. 1/2 time. På dagen kommer hun som aftalt, og venter... efter 50 min. spørger hun i disken på bilen, men de er begyndt på stort service, så det tager 2 timer. ! Ifølge computeren så ville bilen indkalde til stort om 3 uger sagde han, men ikke noget med lige at komme ud og informere min kone...?
Kan de med computer på, se hvornår bilen vil indkalde til diverse service...?
Jeg synes det er mega ringe kundeservice.... !
Ja man kan se det på computeren hvad bilen egentligt beder om.

Jeg syntes selv jeg er rimeligt skarp til Audi/VW service normer/tabeller men må indrømme der også er tidspunkter hvor de gør mig forvirret og man bliver nødt til at stå med bilen foran sig for at se hvad den skal have. Blandt også derfor mange fabrikater arbejder med online opkobling af biler så de selv står for at bestille service da den ved hvad den skal have istedet for en kunde som siger; "lampen lyser"
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

eriksn
Nyt medlem
Indlæg: 454
Tilmeldt: 4. sep 2012, 21:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Inspektions service blev til stort service Update!!

Indlæg af eriksn » 25. sep 2016, 21:38

"Hvad bilen selv ber om" hø hø :lol: det er vist endnu et smart tiltag fra de autoriserede for at kunne slå kløerne i kundernes kontokort , når de ligesom føler for det, (godt man selv er mekaniker)
Skoda fabia 2010 1,6 tdi cr
Audi A3 1998 1,6 AKL

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Inspektions service blev til stort service Update!!

Indlæg af hansen123 » 26. sep 2016, 00:16

eriksn skrev:"Hvad bilen selv ber om" hø hø :lol: det er vist endnu et smart tiltag fra de autoriserede for at kunne slå kløerne i kundernes kontokort , når de ligesom føler for det, (godt man selv er mekaniker)
Tja, kald det hvad du vil, men at hive penge ud af lommen på folk er det ihvertfald ikke, total økonomien i det er en lille bitte smule bedre pr. kørte kilometer hvis du kører 15tkm om året på denne måde, det udligner sig selv omkring de 23-24tkm og ved 30.000km og derover så vil bilen kun bede om interval service med olieskift hele tiden (og så er vi samme sted henne igen) man kan så diskuttere om det er det værd at komme engang om året istedet for 1½-2 års interval som de fleste nok vil opleve med de ældre intervaller.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

MarcWinther
Medlem
Indlæg: 909
Tilmeldt: 29. jul 2008, 18:17
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Faaborg
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Inspektions service blev til stort service Update!!

Indlæg af MarcWinther » 26. sep 2016, 20:18

Ved godt at det er en anden snak, men det med at køre flere år på samme olie, det holder bare ikke i min verden. Og da slet ikke hvis man kører diesel og mange korte ture.
Audi Q7 3.0 TDi 245 Quattro, årg. 2011 (kørt 265.000 km.)

VW e-Golf 190, årg. 2015 (kørt 96.000 km.)

Honda VFR 800i, årg. 1999 (kørt 48.000 km.)

Honda ANF 125i, årg. 2012 (kørt 18.000 km.)

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Indlæg: 3453
Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 32 times

Re: Inspektions service ? Update

Indlæg af Ice Fox » 26. sep 2016, 20:25

joeblach skrev:Vi bestilte et inspektions service hos Skoda Ishøj via skodas booking service. Min kone bliver derefter kontaktet og får at vide det tager ca. 1/2 time. På dagen kommer hun som aftalt, og venter... efter 50 min. spørger hun i disken på bilen, men de er begyndt på stort service, så det tager 2 timer. ! Ifølge computeren så ville bilen indkalde til stort om 3 uger sagde han, men ikke noget med lige at komme ud og informere min kone...?
Kan de med computer på, se hvornår bilen vil indkalde til diverse service...?
Jeg synes det er mega ringe kundeservice.... !
De må da ikke bare lave extra arbejde uden det er aftalt på forhånd, eller man bliver oplyst om det.
De ved da ikke om man måske ville have lavet det service et andet sted.
Udover det, så er der sq da en væsentlig forskel på 30 min og 2 timer. Det ku da være din kone skulle noget.

Elendig kundeservice.

joeblach
Medlem
Indlæg: 686
Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Re: Inspektions service blev til stort service Update!!

Indlæg af joeblach » 26. sep 2016, 20:34

Ice Fox skrev:
joeblach skrev:Vi bestilte et inspektions service hos Skoda Ishøj via skodas booking service. Min kone bliver derefter kontaktet og får at vide det tager ca. 1/2 time. På dagen kommer hun som aftalt, og venter... efter 50 min. spørger hun i disken på bilen, men de er begyndt på stort service, så det tager 2 timer. ! Ifølge computeren så ville bilen indkalde til stort om 3 uger sagde han, men ikke noget med lige at komme ud og informere min kone...?
Kan de med computer på, se hvornår bilen vil indkalde til diverse service...?
Jeg synes det er mega ringe kundeservice.... !
De må da ikke bare lave extra arbejde uden det er aftalt på forhånd, eller man bliver oplyst om det.
De ved da ikke om man måske ville have lavet det service et andet sted.
Udover det, så er der sq da en væsentlig forskel på 30 min og 2 timer. Det ku da være din kone skulle noget.

Elendig kundeservice.
Præcis


Sent from my iPad using Tapatalk
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 HK 2020

Bnielsen
Nyt medlem
Indlæg: 149
Tilmeldt: 28. aug 2012, 22:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 165 times
Been thanked: 37 times

Re: Inspektions service blev til stort service Update!!

Indlæg af Bnielsen » 26. sep 2016, 20:40

MarcWinther skrev:Ved godt at det er en anden snak, men det med at køre flere år på samme olie, det holder bare ikke i min verden. Og da slet ikke hvis man kører diesel og mange korte ture.
I det tilfælde er det vel netop, at variable service intervaller gør sit arbejde? Så Bliver du jo netop indkaldt ved 15, 18 eller xx til oliservice, når du ikke kører nok...

Besvar

Tilbage til "Motor"