Hej
Så er den sgu gal med golfen igen
Ved opstart fra et lyskryds mærker jeg lidt udsættere, men troede egentligt det var min sko der var gledet på speederen.
Senere finder jeg så ud af at den konsekvent tager udsættere lige ved/over 3000 omdr. men motorlampen lyste ikke.
Efter at have haft slukket motoren tændte motorlampen, og jeg udlæste med mobilscan, det var lige den jeg havde ved hånden, og den viser nævnte fejlkode med beskrivelsen "ukendt fejlkode".
Bilen kører fint op til de ca. 3000 omdr., og når jeg har sletter fejlen bliver den væk et stykke tid men kommer igen efter 30-50 km.
Første gang var i eftermiddags, og jeg får først tid til at se grundigt på det i morgen, sidst på dagen.
Er der nogen der har oplevet lignende, eller har et bud på hvad det er.
Mvh. Torkild
Sendt fra min HTC One_M8 med Tapatalk
Fejlkode P10a0, Golf VI 1,4 TSI 160 2009 98.5XX KM.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 139
- Tilmeldt: 5. jun 2011, 20:33
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Fejlkode P10a0, Golf VI 1,4 TSI 160 2009 98.5XX KM.
Golf VI 1,4 TSI HK. 160Highline, DSG, ÅR 2009
[/colo
Transporter 2,5 TDI ACV HK. 102+ , ÅR 1997 (Solgt med blødende hjerte efter 18 år)
Seat Altea XL 1,6 TDI 2010
[/colo
Transporter 2,5 TDI ACV HK. 102+ , ÅR 1997 (Solgt med blødende hjerte efter 18 år)
Seat Altea XL 1,6 TDI 2010
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 139
- Tilmeldt: 5. jun 2011, 20:33
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Fejlkode P10a0, Golf VI 1,4 TSI 160 2009 98.5XX KM.
Sendt fra min HTC One_M8 med Tapatalk
Golf VI 1,4 TSI HK. 160Highline, DSG, ÅR 2009
[/colo
Transporter 2,5 TDI ACV HK. 102+ , ÅR 1997 (Solgt med blødende hjerte efter 18 år)
Seat Altea XL 1,6 TDI 2010
[/colo
Transporter 2,5 TDI ACV HK. 102+ , ÅR 1997 (Solgt med blødende hjerte efter 18 år)
Seat Altea XL 1,6 TDI 2010
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: Fejlkode P10a0, Golf VI 1,4 TSI 160 2009 98.5XX KM.
Mener at AndersD herinde havde samme problem med sin, måske han kan svare dig?
Mener det var tændspole eller lign.
Mener det var tændspole eller lign.
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2418
- Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8641 Sorring
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 125 times
Re: Fejlkode P10a0, Golf VI 1,4 TSI 160 2009 98.5XX KM.
Luftindtag, flap-aktuator, el-fejl, kortslutning.
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 139
- Tilmeldt: 5. jun 2011, 20:33
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Fejlkode P10a0, Golf VI 1,4 TSI 160 2009 98.5XX KM.
Tid til update.
Som HHKP er inde på var det J808 i indsugningen der meldte fejl, men ved en aktuatortest med både Delfi og Texa tester fungerede reguleringsklappen uden problemer. Lige hvad det var der trickede fejlen har jeg godt nok svært ved at beskrive, det var ikke specielt når den var kold, varm havde kørt en lille tur eller en lang tur, og jeg har lavet test både når fejlen ar der og efter den var slettet uden at finde problemer med klappen.
PIN data på J808 kunne jeg ikke finde, jeg ville jo egentligt gerne have udelukket om det var ledningsfejl eller lignende inden udskiftning, men det eneste jeg kunne finde var et enkelt sted hvor det var beskrevet at der skulle være en given modstand (så vidt jeg husker 5-7 OHM) over ben 4 og 5 i stikket på spjældet, her kunne jeg måle 3-5 OHM, men der var heller ikke her forskel på om den var kold, varm med registreret fejl eller fejlfri efter sletning.
Da jeg ikke kunne finde andre fejl og så at vi skulle køre til Østrig i bilen, købte jeg en ny J808 "indsugningsregulator", og skiftede den.
Det har så hjulpet så må jo konstatere at det var der fejlen var.
Mvh. Torkild
Som HHKP er inde på var det J808 i indsugningen der meldte fejl, men ved en aktuatortest med både Delfi og Texa tester fungerede reguleringsklappen uden problemer. Lige hvad det var der trickede fejlen har jeg godt nok svært ved at beskrive, det var ikke specielt når den var kold, varm havde kørt en lille tur eller en lang tur, og jeg har lavet test både når fejlen ar der og efter den var slettet uden at finde problemer med klappen.
PIN data på J808 kunne jeg ikke finde, jeg ville jo egentligt gerne have udelukket om det var ledningsfejl eller lignende inden udskiftning, men det eneste jeg kunne finde var et enkelt sted hvor det var beskrevet at der skulle være en given modstand (så vidt jeg husker 5-7 OHM) over ben 4 og 5 i stikket på spjældet, her kunne jeg måle 3-5 OHM, men der var heller ikke her forskel på om den var kold, varm med registreret fejl eller fejlfri efter sletning.
Da jeg ikke kunne finde andre fejl og så at vi skulle køre til Østrig i bilen, købte jeg en ny J808 "indsugningsregulator", og skiftede den.
Det har så hjulpet så må jo konstatere at det var der fejlen var.
Mvh. Torkild
Golf VI 1,4 TSI HK. 160Highline, DSG, ÅR 2009
[/colo
Transporter 2,5 TDI ACV HK. 102+ , ÅR 1997 (Solgt med blødende hjerte efter 18 år)
Seat Altea XL 1,6 TDI 2010
[/colo
Transporter 2,5 TDI ACV HK. 102+ , ÅR 1997 (Solgt med blødende hjerte efter 18 år)
Seat Altea XL 1,6 TDI 2010