Manglende kompression 1.4 TSI

Brugeravatar
Michaelds
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 5. apr 2010, 11:44
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 28 times

Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af Michaelds » 22. sep 2016, 20:28

Er desværre en ulykkelig ejer af en ellers meget velholdt G6 1.4 TSI (160hk), bilen har kun lige rundet 60.000km.

Efter dårlig træk og kortvarig blink af motorlampe, blev den kørt på værksted og efterfølgende konstateret manglende kompression i cylinder 3 :cry:

Værkstedet har prøvet med rens af dyser pga. tilsodning, men har desværre stadig manglende kompression. Inden værkstedet splitter motoren ad i næste uge, for at få tjekket/skiftet stempel/stempelringe ~20.000kr reparation. Vil jeg høre panelet om der kunne være nogen chance for kulance ved VW? (Kontakter dem selvfølgelig i morgen uanset) men prøver at samle lidt erfaring, og evt. løsningsforslag.

Bilen har overholdt samtlige service (dog uautoriseret), så jeg synes det er ufattelig tidligt at et stempel har givet op. Når man endelig har motoren åben, vil det give mening at skifte alle 4 stempler, kæde mv?

/Michael
Nuværende: VW Passat Variant Highline Premium 1,5 TSi '19 + Ford Mustang Mach-E AWD '23
Tidligere: VW Golf Highline 1,4 TSi '10 - Seat Leon Cupra 2,0 TFSi '08 - VW Polo Highline 1.0 TSi '20

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af hansen123 » 22. sep 2016, 20:42

Michaelds skrev:Er desværre en ulykkelig ejer af en ellers meget velholdt G6 1.4 TSI (160hk), bilen har kun lige rundet 60.000km.

Efter dårlig træk og kortvarig blink af motorlampe, blev den kørt på værksted og efterfølgende konstateret manglende kompression i cylinder 3 :cry:

Værkstedet har prøvet med rens af dyser pga. tilsodning, men har desværre stadig manglende kompression. Inden værkstedet splitter motoren ad i næste uge, for at få tjekket/skiftet stempel/stempelringe ~20.000kr reparation. Vil jeg høre panelet om der kunne være nogen chance for kulance ved VW? (Kontakter dem selvfølgelig i morgen uanset) men prøver at samle lidt erfaring, og evt. løsningsforslag.

Bilen har overholdt samtlige service (dog uautoriseret), så jeg synes det er ufattelig tidligt at et stempel har givet op. Når man endelig har motoren åben, vil det give mening at skifte alle 4 stempler, kæde mv?

/Michael
Kedelig situation, men må desværre meddele; Uautoriseret service=kulance er en by i rusland.

Kulance skal forhandleren tage del i og det har de ingen interesse i når du ikke kommer og ligger penge i butikken.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10872
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af GaSelle » 22. sep 2016, 20:42

Uden autoriseret service, så glem alt om kulance.

Tylleren
Medlem
Indlæg: 570
Tilmeldt: 14. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ikke så langt fra Aalborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 0

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af Tylleren » 22. sep 2016, 21:34

Men jeg tror du skal kører den på et andet værksted hvis de har prøvet og rense dine dyser på grund af manglende kompression :?

Brugeravatar
Michaelds
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 5. apr 2010, 11:44
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 28 times

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af Michaelds » 22. sep 2016, 21:41

Skal skynde mig at sige jeg på ingen måde er bilkyndig, de har renset for sod, jeg antog det var dyser..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nuværende: VW Passat Variant Highline Premium 1,5 TSi '19 + Ford Mustang Mach-E AWD '23
Tidligere: VW Golf Highline 1,4 TSi '10 - Seat Leon Cupra 2,0 TFSi '08 - VW Polo Highline 1.0 TSi '20

Brugeravatar
Jettadriver
Medlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 25. jun 2008, 18:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde området.
Has thanked: 0
Been thanked: 19 times

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af Jettadriver » 22. sep 2016, 21:47

Sod på/ved ventilerne kan godt give dårlig kompression - så rensning for sod er ikke ensbetydende med et værksted der har gjort noget helt galt!

Inden en komplet adskillelse af motoren ville det nok være fornuftigt at prøve at spore sig nærmere ind på om det er top eller bund af motoren der er skyld i manglende kompression.

Et flækket stempel er set før i 1,4 TSI motorer, men brændte og dermed utætte ventiler kan også være årsagen. En lækageprøve kan evt. hjælpe med oplysninger inden man piller alt fra hinanden.

Skal din motor adskilles ville det være fornuftigt at få opklaret om den har de nyeste dele til kædetrækket monteret, og hvis ikke så få dem opgraderet i samme omgang.
Some people leave footprints behind
... others impressions!
Choose your own style!

Brugeravatar
Michaelds
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 5. apr 2010, 11:44
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 28 times

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af Michaelds » 22. sep 2016, 21:54

Værkstedet har haft et kamera nede og kunne se at det var ved stemplet den var gal, ikke ventiler desværre
Men vil der være nogen ide i at skifte alle stemplerne? Kæde og defekt stempel bliver skiftet uanset.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nuværende: VW Passat Variant Highline Premium 1,5 TSi '19 + Ford Mustang Mach-E AWD '23
Tidligere: VW Golf Highline 1,4 TSi '10 - Seat Leon Cupra 2,0 TFSi '08 - VW Polo Highline 1.0 TSi '20

JSA
Medlem
Indlæg: 558
Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 24 times
Been thanked: 75 times

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af JSA » 23. sep 2016, 08:11

Har en kollega der har prøvet nøjagtigt det samme på en Scirocco - ingen mulighed for kulance her i DK, men i Flensborg var der ingen problemer! VW dækkede halvdelen af udgiften.
Tesla Model Y LR
Volvo EX30 SR
Triumph Tiger 900 GT PRO (bliver snart sat til salg)
Honda NC 750 XAD (sat til salg)

Rdaldlk
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af Rdaldlk » 23. sep 2016, 10:24

Har selv samme motor og kender til dens svagheder og styrker.

Synes det kunne være rigtig interessant at vide, om serviceaktionen 24S4 er gennemført på din bil. Aktionen er udført i forbindelse med service hos VW. Aktionen er en motoropdatering netop for at undgå problemet, som du er havnet i.
Sagen er nemlig, at bilernes oprindelige motorstyring (årgang 2008,2009,2010 og til dels 2011) har haft en for mager blanding af benzin på netop cylinder 3.
Derfor blev der lavet en ny motorstyring. Historien tilbage var faktisk, at Revo i forbindelse med remap fandt ud af, at blandingen på cylinder 3 var for mager og kunne skabe problemer. De udviklede som jeg husker det selv en ændret map til at imødekomme ovenstående.

Men VW frigav 24S4 som en serviceaktion. Jeg fik min på i 2010.

Men hvis du ikke har kørt VW service, så har du måske ikke fået aktionen udført?
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle

Brugeravatar
Morten16v
Aktiv medlem
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af Morten16v » 23. sep 2016, 10:59

Nu er det ikke for at lyde som en sur gammel mand.
Men du vil ikke betale for service hos Vw, til gengæld du vil gerne have kulancen. Kan du ik selv se det ikke harmonere helt??
Porsche Tekniker.

Brugeravatar
Michaelds
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 5. apr 2010, 11:44
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 28 times

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af Michaelds » 23. sep 2016, 11:42

Har haft snakket med VW i anden forbindelse og de sagde ud fra stelnr var der ingen aktioner på min vogn, der var heller ikke foretaget nogen..

Både/og, synes det er alt for tidligt at et stempel giver op efter 60kkm, alene af den grund mener jeg der burde være kulance..

Men jeg vil prøve at kontakte VW i Flensborg i eftermiddag, det lyder som om de måske er mere fleksible..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nuværende: VW Passat Variant Highline Premium 1,5 TSi '19 + Ford Mustang Mach-E AWD '23
Tidligere: VW Golf Highline 1,4 TSi '10 - Seat Leon Cupra 2,0 TFSi '08 - VW Polo Highline 1.0 TSi '20

Rdaldlk
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af Rdaldlk » 23. sep 2016, 12:01

Hvis du har fået 24S4 på din bil står det i hjulbrønden i bagagerummet på et mærkat.

Hvis din bil er efter årgang 2011 kan det være, at din motor er "født" med opdateringen.
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle

eriksn
Nyt medlem
Indlæg: 454
Tilmeldt: 4. sep 2012, 21:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af eriksn » 23. sep 2016, 15:02

Det er godt nok sølle, med den slags problemer efter 60000km det må da være noget fabrikken skal give fuld kulance på.
Skoda fabia 2010 1,6 tdi cr
Audi A3 1998 1,6 AKL

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af norn » 23. sep 2016, 15:07

Morten16v skrev:Nu er det ikke for at lyde som en sur gammel mand.
Men du vil ikke betale for service hos Vw, til gengæld du vil gerne have kulancen. Kan du ik selv se det ikke harmonere helt??
Så du mener at det er ok at kunden selv skal betale for en reperation af en motor der kun har kørt 60.000km
Det har sku ikke noget at gøre med hvem der har skruet bundproppen ud og fyldt nyt olie på

En motor fra en anerkendt fabrik som VW forventer jeg ihvertfald at kunne holde mer end 60.000km
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1899
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 335 times
Been thanked: 216 times

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af The Micktrix / Dk » 23. sep 2016, 15:07

Enig !!

60.000 km er jo intet. Vw burde dække sådan en motor, uanset service ved dem eller ej. Det er jo ikke der problemet ligger.

Men det jo den sammen sang fra Vw hver gang, desværre :?
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10872
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af GaSelle » 23. sep 2016, 15:11

Jeg havde en Corolla fra 1977, der havde kørt 37.000km. Der gik vandpumpen. Skulle Toyota også dække det?

En G6 er ikke ny længere. Det er for ringe, ja, men på en ældre bil uden aut. service synes jeg ikke det er rimeligt at forlange kulance.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5578
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 322 times
Been thanked: 370 times

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af GranTurismo » 23. sep 2016, 15:49

The Micktrix / Dk skrev:Enig !!

60.000 km er jo intet. Vw burde dække sådan en motor, uanset service ved dem eller ej. Det er jo ikke der problemet ligger.

Men det jo den sammen sang fra Vw hver gang, desværre :?
Både og....

Hvis det er et kendt problem som ville være afhjulpet i forbindelse med besøg på et autoriseret værksted, så er det måske lige i overkanten at forvente at VW skulle dække omkostningerne ved at et uautoriseret ikke har afhjulpet fejlen.

Man kan jo sige at så skulle VW betale omkostningerne for at et uautoriseret værksted ikke har afhjulpet problemet.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af Anders D » 23. sep 2016, 16:03

Man kunne også argumentere for, at VW skulle tilbagekalde og opdatere alle biler, når nu en løsning var blevet fundet. Det kunne de gøre via SKAT, men jeg er godt klar over, at det gør de kun i alvorlige situationer. Defekte airbags pga. et dag-0 problem. Eller hvis de bliver taget i miljøsvindel.

Det med kvalitetsproblemer er de ikke ligefrem kendte for at tage ansvaret for, hvis de kan undgå det.

Tylleren
Medlem
Indlæg: 570
Tilmeldt: 14. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ikke så langt fra Aalborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 0

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af Tylleren » 23. sep 2016, 21:19

VW kan jo ikke vide om der er hældt den korrekte olie op. 60.000 km er langt på mineralsk olie fra Aldi...

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af hansen123 » 23. sep 2016, 21:29

Anders D skrev:Man kunne også argumentere for, at VW skulle tilbagekalde og opdatere alle biler, når nu en løsning var blevet fundet. Det kunne de gøre via SKAT, men jeg er godt klar over, at det gør de kun i alvorlige situationer. Defekte airbags pga. et dag-0 problem. Eller hvis de bliver taget i miljøsvindel.

Det med kvalitetsproblemer er de ikke ligefrem kendte for at tage ansvaret for, hvis de kan undgå det.
De uautoriserede kunne bare kontrollere om der var aktion eller ej, det reklamere de jo gerne med at de gør ;)

Man må ikke indkalde til aktioner via skat medmindre det er bestemt med lov at aktionen skal udføres (dieselsagen) eller det går udover sikkerheden i bilen (bremser osv.) hvor det så bliver et krav at vi gør det og gør alt hvad vi kan for at få bilerne ind.

Person beskyttelse og alt det der, gør man ikke må kontakte personer medmindre de selv har accepteret det, så det forhindrer os i at kontakte præventivt med aktioner.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1899
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 335 times
Been thanked: 216 times

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af The Micktrix / Dk » 23. sep 2016, 21:34

GranTurismo skrev:
The Micktrix / Dk skrev:Enig !!

60.000 km er jo intet. Vw burde dække sådan en motor, uanset service ved dem eller ej. Det er jo ikke der problemet ligger.

Men det jo den sammen sang fra Vw hver gang, desværre :?
Både og....

Hvis det er et kendt problem som ville være afhjulpet i forbindelse med besøg på et autoriseret værksted, så er det måske lige i overkanten at forvente at VW skulle dække omkostningerne ved at et uautoriseret ikke har afhjulpet fejlen.

Man kan jo sige at så skulle VW betale omkostningerne for at et uautoriseret værksted ikke har afhjulpet problemet.
Der er jo lige precis ikke aktion på den model/motor han har, efter hvad jeg har forstået. Hvad skulle Vw så ha lavet om på ??

Tyllerne:

Der kan man jo få lavet en olie annelyse på olie hvis man vil det. Det er helt normalt.

Mon ikke selv det uautoseriet værksted har hældt en olie på som dækker den motor. Det er trods alt ikke noget specielt.

Men det står vel i services bogen hvilken olie den har kørt på. Men lur mig, det er ikke problemet.

Dårlig kvaligtet af stempler eller forkert tolerancer som jo os er set på 2.0 Tfsi.
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5578
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 322 times
Been thanked: 370 times

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af GranTurismo » 23. sep 2016, 22:29

The Micktrix / Dk skrev: Der er jo lige precis ikke aktion på den model/motor han har, efter hvad jeg har forstået. Hvad skulle Vw så ha lavet om på ??

Tyllerne:

Der kan man jo få lavet en olie annelyse på olie hvis man vil det. Det er helt normalt.

Mon ikke selv det uautoseriet værksted har hældt en olie på som dækker den motor. Det er trods alt ikke noget specielt.

Men det står vel i services bogen hvilken olie den har kørt på. Men lur mig, det er ikke problemet.

Dårlig kvaligtet af stempler eller forkert tolerancer som jo os er set på 2.0 Tfsi.
Som jeg forstår Rdaldiks indlæg længere oppe, så skulle der være en serviceaktion 24S4.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Rdaldlk
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af Rdaldlk » 24. sep 2016, 08:17

Det er rigtigt. 24S4 er gennemført på min i 2010. Jeg fulgte forinden opdateringen en tråd på motor-talk.de, hvor rigtig mange CAVD motorer af modelår 2008, 2009 og 2010 havde motorskader med ganske få kilometer på bagen.

VW imødekom det med denne opdatering. Men som sagt kan trådstarters bil være af et modelår, hvor opdateringen er indarbejdet ab fabrik.

Så er vi nok ved, at stemplerne bare ikke er verdens stærkeste på denne motor. Jeg blev bare vældig nysgerrig da fejlen var på cylinder 3, som netop havde et problem i de tidligere motorstyringer.

Mvh Lars
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle

Brugeravatar
Jettadriver
Medlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 25. jun 2008, 18:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde området.
Has thanked: 0
Been thanked: 19 times

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af Jettadriver » 24. sep 2016, 15:55

Hvis det er stemplet der er flækket, er der sandsynlighed for at cylinderen også er blevet ridset - er den det hedder det nok ny motor, og så er diskutionen om hvor mange stempler og kæder man bør udskifte lige pludseligt ikke så lang...
Some people leave footprints behind
... others impressions!
Choose your own style!

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af hansen123 » 24. sep 2016, 19:19

Jettadriver skrev:Hvis det er stemplet der er flækket, er der sandsynlighed for at cylinderen også er blevet ridset - er den det hedder det nok ny motor, og så er diskutionen om hvor mange stempler og kæder man bør udskifte lige pludseligt ikke så lang...
Er helt klart den bedste løsning, men her kommer timeløn kontra reservedels pris ind i billedet.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

pondus
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:13
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af pondus » 24. sep 2016, 20:14

Hvorfor kan vi ikke få at vide hvilket modelår bilen er ? Evt stel nr Eller nummerplade

Når så mange skriver at VW ikke står ved så synes jeg ikke det er rimeligt at når man ikke vil have autoriseret service så står man bagefter og hyler ved havelågen. Jeg tror da ikke at alle småværksteder har olie der overholder VW specifikationer

Mvh

SenZer
Nyt medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 11. jul 2015, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af SenZer » 24. sep 2016, 21:55

Jeg synes det er sjovt at hver gang der er problemer med en vw og det er en uautoseriet som har lavet bilen. så mener folk ikke det skulle dækkes ved vw. uautoseriet kan lave bilen Lige så godt. Det er på ingen måde svært at sætte et olie filter på og uautoseriet har lige så god olie som vw. Jeg synes godt nok også at 60.000km er meget lidt. og hvis der bare er overhold service. burde vw enlig bare vælge at være deres ansvar voksen. selv om de 2 år er gået burde man ikke bare kunne snog sig uden om hvis man ikke har kunne lave en god nok bil.

Nu er vw en af de for tilgivende ang kulance. Hvis du får lavet din bil ved dem igen vil du faktisk kunne få kulance igen.

PaulRLarsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 21. okt 2017, 11:16
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Humlebæk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af PaulRLarsen » 14. mar 2019, 20:45

Vækker lige en gammel tråd til live.

Står muligvis med samme problem.
Min mekaniker tror at min 1. Cylinder er revnet, flækket/utæt på min Polo 1.4 GTI fra 2010.

Han laver en kompressionsprøve på den i næste uge.
Er der nogen som kan slå op på min nummerplade for at se om kæde osv er skiftet ved aktion, da min er fra 10/2010?

BK24566
VW Polo 1.4 GTI DSG - 2010
VW Polo 1.2 105 TSI Highline - 2011
Ford Mondeo 2.0 SCTI 203 AUT. - 2010
Hyundai I30 1.6 CRDI ECO - 2011

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af LAKGT » 15. mar 2019, 13:30

Hvad blev udfaldet på den omtalte bil(golf)
?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
DanielSan
Nyt medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 78 times
Been thanked: 23 times

Re: Manglende kompression 1.4 TSI

Indlæg af DanielSan » 18. mar 2019, 17:40

Hvem kan fortælle mig forskellen på aktion 24S4 til 1.4 TSI CAVD (160/240HK/NM) og 24M3 til 1.4 TSI BMY (140/220NM/HK)?
Min BMY blev opdateret tilbage i 2012 v. 21.000km og fik nye tændrør ved VW. Nogle der kan fortælle hvad den opdatering gjorde?


Sent from my iPad using Tapatalk

Besvar

Tilbage til "Motor"