Jeg har denne bora v5, som har drillet lidt i denne uge.
Der har været monteret et åbent filter på den, hvilket jeg har pillet af, og erstattet med det originale filter + kasse.
Men herefter har den faldet ud periodisk, og pludselig går i en slags nødprogram, hvor den ikke tager gassen 100%, som om den hoster lidt afsted og tøver. -men man kan mærke at den gerne vil...
Derfor tænkte jeg, at det nok var en luftmassemåler som skulle skiftes pga. Det olierede åbne filter førhen.
-så den blev skiftet -og vendt rigtigt- til en ny original og magen til mht. Numre osv osv.
Men den gør det stadig.
Motoren står og hopper ujævnt i tomgang, men omdr. Måleren står stiller der hvor den plejer at stå, når bilen er i tomgang.
Har forsøgt at tanke bilen helt op, for måske at det var benzinpumpen som ikke kunne arbejde når tanken ikke var fuld, eller lign.
En tester på bilen hjalp ikke, da der ingen fejlmeldinger kommer på noget som helst.
Det eneste jeg har bemærket er:
-at bilen "lugter" varm når jeg har kørt 15-20min.
-at der er noget der "knurrer" bag ved instrumentbordet, i midten ca. Når bilen står kun med tænding på.
-udover det så det med tomgangen, at bilen står og ryster meget mere i tomgang, selvom at omdr. Måleren står hvor den plejer at stå.
Er her nogle med go styr på vw, og særligt v5'eren som kan komme med en mulig fejl her ?:)
Vw Bora V5 2.3 Driller Lidt
-
- Medlem
- Indlæg: 511
- Tilmeldt: 7. jul 2008, 22:16
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Vw Bora V5 2.3 Driller Lidt
er det original måler købt ved VW eller "original" Bosch købt ved f.eks FTZ? kommer den med fejl hvis du f.eks hiver stikket af knastføler eller lampdasonder?