Nogen der er 100 meter mester i DPF systemet på sådan en 2.0 TDI?
Det er motor CFGB 2.0 170hk.
Jeg har undskiftet differenstrykføleren i forbindelse med fejl P2454 - Korstlutning til stel, se her -> http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=126378
Burde det Offset ikke være fastlåst?? Sodmassen er jo korrekt nok målt da offsettet er 0... men det fucker da helt op efterhånden som den falder i værdi DPF har kørt ca 100.000 km.
Lige for at få termerne på plads, så hedder G450 åbenbart G505 på nyere dieselmotorer.
G505 tilpasset efter montering:
adresse 01: Motor (03L 906 018 CJ)
15:33:06
IDE00427 Partikelfilter B1: differencetryk -31 hPa
IDE00428 Partikelfilter B1: offset for differencetryk 0 hPa
IDE00434 Partikelfilter B1: sodmasse beregnet 10.88 g
IDE00435 Partikelfilter B1: sodmasse målt 10.86 g
IDE03353 Partikelfilter differencetrykføler B1: rå spænding 894.2 mV
IDE04263 Føler for differencetryk over partikelfilter: rå værdi -31 hPa
IDE04650 Partikelfilter B1: differencetryk: dynamisk offset 0 hPa
Kørt 60 km siden montering:
adresse 01: Motor (03L 906 018 CJ)
19:02:32
IDE00427 Partikelfilter B1: differencetryk 0 hPa
IDE00428 Partikelfilter B1: offset for differencetryk -13 hPa
IDE00432 Partikelfilter B1: tid siden sidste regenerering 19290 s
IDE00433 Partikelfilter B1: askemængde 0.05 l
IDE00434 Partikelfilter B1: sodmasse beregnet 11.83 g
IDE00435 Partikelfilter B1: sodmasse målt 1.94 g
IDE00436 Partikelfilter B1: strækning siden sidste regenerering 285277 m
IDE01407 Partikelfilter B1: brændstofforbrug siden sidste regenerering 15.83 l
IDE03353 Partikelfilter differencetrykføler B1: rå spænding 948.0 mV
IDE04263 Føler for differencetryk over partikelfilter: rå værdi -15 hPa
IDE04650 Partikelfilter B1: differencetryk: dynamisk offset -15 hPa
Kørt 92 km siden montering:
adresse 01: Motor (03L 906 018 CJ)
16:09:19
IDE00427 Partikelfilter B1: differencetryk -1 hPa
IDE00428 Partikelfilter B1: offset for differencetryk -18 hPa
IDE00432 Partikelfilter B1: tid siden sidste regenerering 24061 s
IDE00433 Partikelfilter B1: askemængde 0.05 l
IDE00434 Partikelfilter B1: sodmasse beregnet 13.30 g
IDE00435 Partikelfilter B1: sodmasse målt 0.92 g
IDE00436 Partikelfilter B1: strækning siden sidste regenerering 342920 m
IDE01407 Partikelfilter B1: brændstofforbrug siden sidste regenerering 19.21 l
IDE03353 Partikelfilter differencetrykføler B1: rå spænding 933.2 mV
IDE04263 Føler for differencetryk over partikelfilter: rå værdi -19 hPa
IDE04650 Partikelfilter B1: differencetryk: dynamisk offset -18 hPa
Offset for differencetryk, G450(G505)
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Offset for differencetryk, G450(G505)
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |