Hej
Har en 2003 Touran 1,6 FSI (BAG) der melder fejl på N316.
Har forsøgt at søge lidt herinde, men der dukker ikke rigtigt noget op på den komponent.
Nogen erfaring med om det er ventilen der er defekt eller andet?
Bilen tøver nogen gange med at tage gassen.
pft Jan
Styreenhed 01: Motor Forklaringsfil: NEZ\03C-906-056-BAG.clb
Styreenhedsnr: SW: 03C 997 056 F HW: Hardware No
Komponent : MED9.5.10 G00 9532
Revision: 00000000 Serienummer: VWZ7Z0C7450633
Kodning : 0000072
Forhandler : WSC 00151 204 87932
VCID: 306FFA9CA3F191C218-8064
1 fejl fundet:
17439 - Ventil til manifoldspjæld luftstrømsstyring (N316)
P1031 - 008 - Foreskrevet værdi ikke opnået - Periodisk
Readiness: 1000 0000
Fejl på N316 ventil på 2003 Touran 1,6 FSI
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1565
- Tilmeldt: 25. okt 2011, 10:17
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 104 times
Re: Fejl på N316 ventil på 2003 Touran 1,6 FSI
tak, jeg har kigget på evt. fejlmuligheder, men søgte egentlig bare om der var en der havde erfaring med noget bestemt inden jeg farer ud og køber ind
Leon ST 2,0TDI 2018
Porsche 911 2,2E Targa 1970
Porsche 911 2,2E Targa 1970
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 18. apr 2010, 07:17
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Fejl på N316 ventil på 2003 Touran 1,6 FSI
Nårh ja, små fire år for sent - men bedre sent end aldrig!
Jeg havde også samme fejl på min Touran 1.6 FSI fra 2003.
Problemet viste sig at være den lille slange, der går fra manifolden til ventilen, den var suget helt "flad" af vakuum.
Så der kom ikke nok vakuum til ventilen - som så ikke kunne åbne flapperne - som så ikke flyttede sig i tide - som så gav fejl og lys i motorlampen.
Min fejl kom og gik men blev hyppigere og hyppigere. Til sidst slukkede lampen stort set aldrig.
Løsningen var at skifte den lille slange, den er ca. 10 cm lang.
Problemet er væk - og det var billigt.
Jeg havde også samme fejl på min Touran 1.6 FSI fra 2003.
Problemet viste sig at være den lille slange, der går fra manifolden til ventilen, den var suget helt "flad" af vakuum.
Så der kom ikke nok vakuum til ventilen - som så ikke kunne åbne flapperne - som så ikke flyttede sig i tide - som så gav fejl og lys i motorlampen.
Min fejl kom og gik men blev hyppigere og hyppigere. Til sidst slukkede lampen stort set aldrig.
Løsningen var at skifte den lille slange, den er ca. 10 cm lang.
Problemet er væk - og det var billigt.