Først - godt nytår til alle herinde.
1:Min lille økodåse (seat Arosa 1,0, 6H motor) har svært ved at starte, nu kulden er tilbage. Skal starte et par gange før den holder sig i gang - og for meget gas ( luft ) , så dør den igen. Altså manglende choker på et multipoint anlæg. Er det en koldstartsdyse, eller (min teori) en termosensor, der melder forkert temp. ?? Skulle mene luftmassemåler, ikke har betydning her, eller..
2: har spottet lidt slør i v. forhjul, skiftet styrekugle, men uden virkning. Er der andre forbindelser før tandstang, eks. noget sporestang eller lign. ?
På forhånd tak - Carsten
Koldstart mv.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 15. okt 2016, 20:41
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Koldstart mv.
Opdate - Har fundet fejl, alt ok igen.. Kompetent hjælp fra lav det selv - kan anbefales..
Vh. Carsten
Vh. Carsten
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 69
- Tilmeldt: 24. maj 2009, 15:58
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: På vejen ...
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 1 time
Re: Koldstart mv.
Fortæl gerne lidt om hvad der løste problemet. Det kan jo være det kommer en anden tilgode i fremtiden.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 15. okt 2016, 20:41
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Koldstart mv.
Svaret er ganske enkelt temp. føler, der registrerer kølevandstemperatur til ECU. Er meget nem at skifte, placeret i plasticstuds for kølevand - af med stik, vip en lille holder af, ud med gl. en finger i hullet og i med ny. Kan gøres næsten uden, der løber kølevand ud. Smør ny pakring med lidt silikonefedt, det letter montage. Tog lige stelledning af, så Ecu nulstiller..
- sporestang giver næsten sig selv...
Vh. Carsten
- sporestang giver næsten sig selv...
Vh. Carsten