Er der nogen herinde der roder med gamle 8V digifant GTI?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 11. nov 2010, 14:57
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Er der nogen herinde der roder med gamle 8V digifant GTI?
Jeg har en 1,8 8V GTI motor med koden "PF" der ikke vil starte. Den er målt igennem ved Autoelektriker og alt måler korrekt ud.
Den primer, tørner, starter pumpen, giver gnist, kan køre nogle sekunder på gas, men den får ikke brændstof gennem dyserne på trods af at der kan måles 12V på dysebro stikket..
Forslaget er at skifte hele broen og dyserne da den har stået stille længe i et uopvarmet værksted.
Er der nogen der har oplevet noget lignende og som har en ide anden end at skifte alle dyser?
Jeg HAR tjekket at ind/ud benzinslangerne på dysebroen sidder rigtigt.
Det skal siges at den ikke sidder i det originale karosseri længere. Jeg har flyttet den over i en Transporter "T3" fra 1986. Motoren er købt brugt og konverteret til T3 og har kørt uden problemer i den anden transporter. Meen der har nok været en del skidt i tanken og også en rest diesel..
Den primer, tørner, starter pumpen, giver gnist, kan køre nogle sekunder på gas, men den får ikke brændstof gennem dyserne på trods af at der kan måles 12V på dysebro stikket..
Forslaget er at skifte hele broen og dyserne da den har stået stille længe i et uopvarmet værksted.
Er der nogen der har oplevet noget lignende og som har en ide anden end at skifte alle dyser?
Jeg HAR tjekket at ind/ud benzinslangerne på dysebroen sidder rigtigt.
Det skal siges at den ikke sidder i det originale karosseri længere. Jeg har flyttet den over i en Transporter "T3" fra 1986. Motoren er købt brugt og konverteret til T3 og har kørt uden problemer i den anden transporter. Meen der har nok været en del skidt i tanken og også en rest diesel..
- AT
- Medlem
- Indlæg: 575
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:21
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Gram 6510
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Er der nogen herinde der roder med gamle 8V digifant GTI
Har du målt signal til dyserne? ikke kun plus på det ene ben, men dyse signal med scope? Du skriver pumpen kører, men har du set at benzinen kommer frem til dyserne ? kunne være at, den bare brummede, men ikke pumpede noget
Golf 5 sportsline 2,0 tdi azv
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 4. apr 2016, 22:33
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Er der nogen herinde der roder med gamle 8V digifant GTI
Er der tryk nok på benzinpumpe ?. Jeg mener at huske der er nogle af de motorer der kræver rimelig højt benzintryk.
Mvh. Gert
Mvh. Gert
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: Er der nogen herinde der roder med gamle 8V digifant GTI
http://fuelie.tripod.com/intro.htm
Diagram over Digifant II, det er primært kun G60 (PG & 1H) og US modeller som bruger Digifant I.
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_87.PDF
Diagram over Digifant II, det er primært kun G60 (PG & 1H) og US modeller som bruger Digifant I.
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_87.PDF
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 11. nov 2010, 14:57
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Er der nogen herinde der roder med gamle 8V digifant GTI
Tusind tak for svar...
Da jeg prøvede sidst PISSEDE det ud i store mængder med benzin fra returen på dåsen (regulatoren?) i bunden af broen, flere har foreslået at jeg havde misforstået retur og input, så jeg har også prøvet bare for forsøgets skyld at bytte slangerne rundt, men der lød pumpen noget pint da den primede og den startede heller ikke når man tørnede. Bilen står en times tid væk og jeg er for nærig til at få den trukket hjem i laden.
Jeg har ikke målt hver enkelt dyse ud, men gav op og trak den til Auto Elektriker i Silkeborg der har målt på den og har meldt alt ok.. men han får heller ikke gang i den.. (Jeg har ikke specifikt fået at vide hvad han har målt på, men han ved vel hvad han laver)
Jeg regner med at han har målt dem ud, han har bedt mig om at finde en ny dysebro ( VW 037133317C) inkl ledningsnet til dyserne og 4 nye dyser (VW 037 906 031C / Bosch 0 280 150 902)
Jeg kan bare ikke forstå at alle ledninger til alle dyser kan være knækket eller at alle dyser på en gang kan være stoppede.
Hm..
Da jeg prøvede sidst PISSEDE det ud i store mængder med benzin fra returen på dåsen (regulatoren?) i bunden af broen, flere har foreslået at jeg havde misforstået retur og input, så jeg har også prøvet bare for forsøgets skyld at bytte slangerne rundt, men der lød pumpen noget pint da den primede og den startede heller ikke når man tørnede. Bilen står en times tid væk og jeg er for nærig til at få den trukket hjem i laden.
Jeg har ikke målt hver enkelt dyse ud, men gav op og trak den til Auto Elektriker i Silkeborg der har målt på den og har meldt alt ok.. men han får heller ikke gang i den.. (Jeg har ikke specifikt fået at vide hvad han har målt på, men han ved vel hvad han laver)
Jeg regner med at han har målt dem ud, han har bedt mig om at finde en ny dysebro ( VW 037133317C) inkl ledningsnet til dyserne og 4 nye dyser (VW 037 906 031C / Bosch 0 280 150 902)
Jeg kan bare ikke forstå at alle ledninger til alle dyser kan være knækket eller at alle dyser på en gang kan være stoppede.
Hm..
-
- Medlem
- Indlæg: 1412
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: mj auto/montage
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Er der nogen herinde der roder med gamle 8V digifant GTI
Hvor holder vognen henne af i verden.. hjemme ved dig selv eller ved mekanikeren.
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto
- Gigel
- Medlem
- Indlæg: 870
- Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Er der nogen herinde der roder med gamle 8V digifant GTI
Kan huske jeg havde sammen problem med en gammel Scirocco. Problemet var benzin filter og den kunne ikke lave nok tryk.
Det kan godt kommer benzin til dyser men hvis den ikke lave tryk nok så kan den ikke køre lige så snart du giver den gas.
Prøv at skifte benzin filter i første omgang.
Det kan godt kommer benzin til dyser men hvis den ikke lave tryk nok så kan den ikke køre lige så snart du giver den gas.
Prøv at skifte benzin filter i første omgang.
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 11. nov 2010, 14:57
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Er der nogen herinde der roder med gamle 8V digifant GTI
Vognen holder desværre i Silkeborg ved mekaniker 60 km væk fra hvor jeg bor..
Jeg skal derned i morgen og snakke med ham.. Jeg tænker på at prøve at starte den med helt rene filtre fra en dunk med benzin.. men det er noget bøvl at stå og rode med på en parkeringsplads foran mekkeren..
Jeg skal derned i morgen og snakke med ham.. Jeg tænker på at prøve at starte den med helt rene filtre fra en dunk med benzin.. men det er noget bøvl at stå og rode med på en parkeringsplads foran mekkeren..
- Gigel
- Medlem
- Indlæg: 870
- Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Er der nogen herinde der roder med gamle 8V digifant GTI
Se denne video
Sammen problem som dig, men han fikser den
Sammen problem som dig, men han fikser den
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: Er der nogen herinde der roder med gamle 8V digifant GTI
Det er en K-Jet med CIS...Gigel skrev:Se denne video
Sammen problem som dig, men han fikser den
>> Insert favorite facepalm here <<
Digifant er EFI...
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch