Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

galten
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 26. maj 2016, 09:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af galten » 16. jan 2018, 21:53

Jeg har idag hentet min Skoda Octavia 1,4 tsi 150, fra værkstedet. Min bil har lavet udsættere siden den var helt ny, især efter indlæsning af ny motorstyring har jeg det seneste år/20000 km oplevet at bilen kørte meget ujævnt.
Jeg havde opgivet at klage ved mit tidligere Skoda værksted, da de så sent som for en uge siden sagde jeg da gerne måtte komme forbi og få at vide at bilen er i orden - igen!....
Jeg tog kontakt til SMC i Risskov, de ville gerne have bilen ud, de fandt en skrivelse ang tændrørene i en bestemt produktionsperiode havde problemer og skulle skiftes. 4 nye tændrør, og bilen kører som aldrig før. Jeg er både chokeret over forløbet og glad for at få en “ny” bil igen. Jeg har her til aften kørt en tur, uden at bilen lavede udsættere. Det er første gang jeg har prøvet det i frostvejr:-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author galten for the post:
Mukendi

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af LAKGT » 16. jan 2018, 22:13

Fedt!!

Info om de tændrør tak.

Samme type bare nye, eller ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mukendi
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 17. mar 2012, 20:10
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Kommune
Has thanked: 22 times
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af Mukendi » 17. jan 2018, 20:35

galten skrev:
16. jan 2018, 21:53
Jeg har idag hentet min Skoda Octavia 1,4 tsi 150, fra værkstedet. Min bil har lavet udsættere siden den var helt ny, især efter indlæsning af ny motorstyring har jeg det seneste år/20000 km oplevet at bilen kørte meget ujævnt.
Jeg havde opgivet at klage ved mit tidligere Skoda værksted, da de så sent som for en uge siden sagde jeg da gerne måtte komme forbi og få at vide at bilen er i orden - igen!....
Jeg tog kontakt til SMC i Risskov, de ville gerne have bilen ud, de fandt en skrivelse ang tændrørene i en bestemt produktionsperiode havde problemer og skulle skiftes. 4 nye tændrør, og bilen kører som aldrig før. Jeg er både chokeret over forløbet og glad for at få en “ny” bil igen. Jeg har her til aften kørt en tur, uden at bilen lavede udsættere. Det er første gang jeg har prøvet det i frostvejr:-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvor fedt!
SMC i Risskov lyder til at have styr på det, eller være heldige, men fedt!
Fik du af vide hvilken periode, og hvilke tændrør der så skulle til?
:)
God dag!
Michael

Biler:
2008 VW Passat 2.0TDI Variant Sport DSG 170hk
1980 Porsche 924 2.0 5trins man. 125hk

galten
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 26. maj 2016, 09:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af galten » 17. jan 2018, 21:22

Hej, jeg har jo naturligvis ikke set deres service bulletin på problematikken.
Jeg har dog spurgt om det var samme type/reservedelsnummer, til det var svaret ja, blot en anden produktionsperiode.
I dag kørte jeg ud med chokolade til hele værkstedet (jeg er virkelig glad, og var så tæt på at sælge bilen..)
Vi snakkede meget kort om årsagen, men de ved jo heller ikke om det er fejlproducerede eller måske den gamle motorstyring der har “slidt” eller ødelagt dem.
Til info er min bil en Skoda Octavia 1,4 tsi 150. Produceret i foråret 2016 - købt juni 16.

Jeg har prøvekørt en demobil med under 1000 km på tælleren der lavede præcis samme nummer. (Det var en vintermorgen hvor jeg alligevel sad og ventede hos Skoda, imens de fejlsøgte)


Sent from my iPhone using Tapatalk

SEB72
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. feb 2017, 12:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af SEB72 » 17. jan 2018, 22:12

Lyder super at nye tændrør har fikset dit problem.
Jeg er nødt til at give mit SMC værksted denne oplysning. De kender min bil til hudløshed. Den skal have et planmæssigt service nupå fredag og indenfor de sidste 12 mdr har de haft bilen sammenlagt i 8 uger, hvor der er byttet rundt på tændspoler, skiftet tændrør, indsprøjtningsdyser, temperatursensor, batteri samt opdateret sw og lavet grundindstilling af motorstyring - alt sammen uden effekt. Det kan jo være at tændrørene blev skiftet til nye fra samme dårlige batch?
Indtil videre er eneste her-og-nu løsning at jeg kan “slukke” for udsættere ved at slukke for ventilation incl. A/C.
Min Octavia er en 1,4 tsi 150 leveret i maj 2016 og bestilt i februar 2016. Den er produceret på et tidspunkt i marts/april 2016.

SEB72
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. feb 2017, 12:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af SEB72 » 4. feb 2018, 23:10

galten skrev:
17. jan 2018, 21:22
Hej, jeg har jo naturligvis ikke set deres service bulletin på problematikken.
Jeg har dog spurgt om det var samme type/reservedelsnummer, til det var svaret ja, blot en anden produktionsperiode.
I dag kørte jeg ud med chokolade til hele værkstedet (jeg er virkelig glad, og var så tæt på at sælge bilen..)
Vi snakkede meget kort om årsagen, men de ved jo heller ikke om det er fejlproducerede eller måske den gamle motorstyring der har “slidt” eller ødelagt dem.
Til info er min bil en Skoda Octavia 1,4 tsi 150. Produceret i foråret 2016 - købt juni 16.

Jeg har prøvekørt en demobil med under 1000 km på tælleren der lavede præcis samme nummer. (Det var en vintermorgen hvor jeg alligevel sad og ventede hos Skoda, imens de fejlsøgte)


Fik min bil serviceret for 14 dage siden og nævnte kort at mht mit problem med udsættere, så kunne en mulig løsning være nye tændrør, jf din erfaring. Der blev skiftet til NGK tændrør. Bilen er født med Bosch. Nu blev det heldigvis hundekoldt, men jeg må desværre konstatere at NGK rør ikke er løsningen. Pt. må jeg leve med det eller alternativt slukke helt for ventilationen - utroligt men sandt, det virker sgu hver gang, omend det er upraktisk ved koldstart i frostvejr, hvor man mere end nogensinde har behov for varme på forrude og i kabinen. Mekanikeren hos SMC fortalte at de har kendskab til en anden Octavia med samme motor og problem, men at man erkender ikke at kunne løse det uden en sw-opdatering og jo flere der klager jo bedre chancer for at SMC vil gå videre overfor producenten. Kunne måske være en ide at samle en liste over biler med problemet og præsentere denne for SMC?

Sent from my iPhone using Tapatalk

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af ph » 4. feb 2018, 23:32

SEB72 skrev:
6. jan 2018, 19:44
Slukkes ventilationsanlægget på OFF, så mærkes et lille ryk fremad og ruskeriet stopper. Tændes ventilationsanlægget igen, så "tændes" der også for udsættere.
er det nok at slå AC/Klima fra eller skal der slukkes helt for ventilationsanlæg?

Hvor meget strøm er der på den, og hvor meget lader den med når den gør det?

Hvad hvis du slukker ventilation og istedet tænder for nærlys og el-bagrude?
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

SEB72
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. feb 2017, 12:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af SEB72 » 4. feb 2018, 23:54

Jeg slukker helt for ventilationsanlægget. Om det er blot at slukke for A/C har jeg faktisk ikke testet.
Så vidt jeg kan udlæse fra torque Pro, så er der 12,6-12,7V batterispænding, mens laderen giver 14,4V. Ladestrømmen dvs. hvor mange Ampere, der fyldes på med har jeg ikke styr på.
De gange jeg har testet, har været om aftenen, dvs altid med nærlys. Elbagruden vil helt sikkert også trække en del strøm, mener dens sikring er en af de kraftigere. Har dog ikke testet om disse strømforbrugere gør fra eller til eller om de alene kan udløse eller fjerne udsættere.

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af LAKGT » 6. feb 2018, 10:33

Er nogen blevet klogere her i de kold dage, eller er løsningen 100% tændrør?


Sent from my iPhone using Tapatalk

SEB72
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. feb 2017, 12:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af SEB72 » 6. feb 2018, 17:05

Med nye NGK tændrør er problemet ikke løst. Desværre. Let frost -2 eller -3 eller som her til morgen -10 same-same. Problemet er ikke værre ved -10 end ved -2. Det er jo lidt positivt. Kører pt med en tankfuld miles95, måske længere på literen, men problemet forsvinder ikke.

Sendt fra min HUAWEI GRA-L09 med Tapatalk


LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af LAKGT » 6. feb 2018, 17:31

SEB72 skrev:Med nye NGK tændrør er problemet ikke løst. Desværre. Let frost -2 eller -3 eller som her til morgen -10 same-same. Problemet er ikke værre ved -10 end ved -2. Det er jo lidt positivt. Kører pt med en tankfuld miles95, måske længere på literen, men problemet forsvinder ikke.

Sendt fra min HUAWEI GRA-L09 med Tapatalk

God info.
Var lige ved at købe nye rør. Det glemmer jeg så alt om.

Dæleme et spøjst fænomen må jeg sige.
Kører selv på miles 95plus.


Sent from my iPhone using Tapatalk

SEB72
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. feb 2017, 12:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af SEB72 » 6. feb 2018, 17:50

Ja mega spøjst og især når fænomenet forsvinder ved at slukke for ventilationsanlægget. El-bagrude og nærlys on/off synes ikke at påvirke fænomenet fra eller til.

Sendt fra min HUAWEI GRA-L09 med Tapatalk


galten
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 26. maj 2016, 09:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af galten » 6. feb 2018, 19:43

Hej. På min bil har det som tidligere nævnt hjulpet på udsættere efter nye tændrør. Min bil har fået en anden motorgang. Dog skal det nævnes at jeg ved frostvejret de seneste to dage oplever små ujævnheder i trækkraften ved konstant fart, præcis som i beskriver kan det reduceres ved at sætte ventilationen på OFF. Det er meget sært? og tyder på EMC støj. Jeg er dog tilfreds med graden af ujævnheder da jeg med de tidligere tændrør oplevede at bilen kunne lave kænguruhop. Nu er det meget svagt. Jeg vil nu nyde at bilen kører væsentlig bedre end fra ny.


Sent from my iPhone using Tapatalk

SEB72
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. feb 2017, 12:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af SEB72 » 6. feb 2018, 20:18

galten skrev:
6. feb 2018, 19:43
Hej. På min bil har det som tidligere nævnt hjulpet på udsættere efter nye tændrør. Min bil har fået en anden motorgang. Dog skal det nævnes at jeg ved frostvejret de seneste to dage oplever små ujævnheder i trækkraften ved konstant fart, præcis som i beskriver kan det reduceres ved at sætte ventilationen på OFF. Det er meget sært? og tyder på EMC støj. Jeg er dog tilfreds med graden af ujævnheder da jeg med de tidligere tændrør oplevede at bilen kunne lave kænguruhop. Nu er det meget svagt. Jeg vil nu nyde at bilen kører væsentlig bedre end fra ny.


Sent from my iPhone using Tapatalk
EMC-støj, det er en interessant detalje. Hvem ved, måske sidder styremodulet til motoren for tæt på et andet... :mrgreen: ?
Sidst jeg var omkring SMC nævnte jeg tweaken med at slukke for ventilationsanlægget, men den blev modtaget med en vis ligegyldighed a la ja-ja det er fint. Tror jeg vil lufte den overfor den forhandler, der solgte mig bilen, da den alligevel skal en tur deromkring pga ærgerlig trafikskade - pas på gamle mercedes'er ført af seniorer - de kører ikke særlig hurtigt, men en Årg 2001 E-klasse kan lave overraskende stor skade på en Skoda selv ved lav fart

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af LAKGT » 6. feb 2018, 20:21

EMC støj, okay okay...

Men hvorfor kun i minusgrader?


Sent from my iPhone using Tapatalk

SEB72
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. feb 2017, 12:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af SEB72 » 6. feb 2018, 21:20

Ja, hvorfor kun ved minusgrader?

galten
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 26. maj 2016, 09:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af galten » 6. feb 2018, 21:57

EMC støj er blot en tanke, da det virker sært med sammenhængen imellem ventilationen og problematikken. Tanker hører selvfølgelig ikke hjemme i et forum - beklager;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

SEB72
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. feb 2017, 12:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af SEB72 » 28. feb 2018, 20:10

Jeg ved ikke hvad jeres erfaringer er med det kolde vejr, men min bil har aldrig kørt dårligere. Mage til ujævn gang og urolig fremdrift ved konstant fart skal man lede længe efter og når det er så slædehundekoldt, så er det ikke længere blot at slukke for ventilationen.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af madsobh » 28. feb 2018, 20:27

SEB72 skrev:Jeg ved ikke hvad jeres erfaringer er med det kolde vejr, men min bil har aldrig kørt dårligere. Mage til ujævn gang og urolig fremdrift ved konstant fart skal man lede længe efter og når det er så slædehundekoldt, så er det ikke længere blot at slukke for ventilationen.
Ja min har det også.... Jeg mærker det typisk når den køre i 6 gear 70-79 (skifter til 7 ved 80) ved let acceleration

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af mobilos » 1. mar 2018, 07:52

Har I prøvet at tanke en anden type benzin? V-Power f.ex.

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af LAKGT » 1. mar 2018, 07:55

mobilos skrev:Har I prøvet at tanke en anden type benzin? V-Power f.ex.
Gør ingen forskel.


Sent from my iPhone using Tapatalk

SEB72
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. feb 2017, 12:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af SEB72 » 4. mar 2018, 16:32

Enig - ingen forskel hverken med v-power eller miles95, så de penge kan man spare sig. Bosch eller NGK tændrør gør heller ikke fra eller til.
Var det ikke fordi vognen i mellemtiden er blevet trafikskadet, så tror jeg at jeg på nuværende tidspunkt ville være igang med at sælge slæden. Når bulerne rettes får skoda en sidste chance for at fixe, derefter kommer FDM i spil mht afvikling/tilbageslag.

HamSjelv
Medlem
Indlæg: 663
Tilmeldt: 10. dec 2011, 16:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af HamSjelv » 4. mar 2018, 19:16

Er det ikke noget med der er indbygget noget elektrisk hjælpevarme med en effekt på 1 kW?

1 kW på 13V er +70A. Hertil alle de andre forbrugere som sædevarme, kabineblæser, lys, elbagrude, styrenheder, ...

Det ku' dælme være interessant at se loadindeks og batterispænding (kan udlæses med VCDS) på generatoren når de der udsætteres registreres.

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af LAKGT » 4. mar 2018, 19:21

Billede

http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=19453



Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author LAKGT for the post:
madsobh

SEB72
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. feb 2017, 12:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af SEB72 » 11. mar 2018, 17:47

Apropos TorquePro - er der nogen skarpe hoveder, der ved hvordan den sættes op til at udlæse misfires?
Det er snart eneste mulighed for at dokumentere overfor værksted at den har en fejl, da seneste sw Update jo satte antal fejltændinger i vejret før der sættes en fejl i loggen, og hvis ikke fejludlæsningen viser fejl, jamen så fejler bilen jo ikke noget, sådan cirka jf værkstedet.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af GaSelle » 12. mar 2018, 09:29

HamSjelv skrev:
4. mar 2018, 19:16
Er det ikke noget med der er indbygget noget elektrisk hjælpevarme med en effekt på 1 kW?

1 kW på 13V er +70A. Hertil alle de andre forbrugere som sædevarme, kabineblæser, lys, elbagrude, styrenheder, ...

Det ku' dælme være interessant at se loadindeks og batterispænding (kan udlæses med VCDS) på generatoren når de der udsætteres registreres.
Så vidt jeg er orienteret, er det kun dieselmodeller, der har "brødrister" (el tilskudsvarme).

Min svigermor brokker sig faktisk over, at hendes nye T-Roc 1.5 TSI også hugger, når den er kold. Prøver at foreslå hende at slå klimaanlægget fra.

SEB72
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. feb 2017, 12:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af SEB72 » 12. mar 2018, 11:20

På udenlandske fora kan man læse at 1,5 tsi desværre har den samme unode.

Sendt fra min HUAWEI GRA-L09 med Tapatalk


Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af GranTurismo » 9. maj 2018, 13:37

Jeg oplevede i søndags at min Polo BlueGT tøvede med at tage omdrejninger under en overhaling.
Den gik en anelse ujævnt og trak ikke som den plejer, men da omdrejningstallet kom op, begyndte den pludseligt at accelerere som den plejer. Jeg lagde ikke mærke til omdrejningstallet, men vil gætte på at det var omkring 4000 at den begyndte at trække normalt.

Bilen er med DSG og det skete ved landevejskørsel med speederen i bund, hvor DSG'en havde skiftet ned i 4. gear under accelerationen. Vejret var godt og udetemperaturen var ca. 20 grader.

Er det det samme I andre har oplevet? Som jeg læser det, lyder det som samme problem @galten oplevede...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Jkjaer01
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 6. maj 2018, 16:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af Jkjaer01 » 10. maj 2018, 06:19

Jeg har erfaret at det hjælper at rense MAF sensoren i indsugningen med isopropylalkohol. Noget tyder på at den sviner til. Måske oliespild fra turboen.

Det er en workaround på et større problem, men giver roligere mortorgang en periode

dollis
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 30. maj 2014, 07:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af dollis » 21. jan 2019, 11:37

Hej alle - fandt i nogensinde en god løsning ?

Vi har købt en Audi A3 årgang 2010 (model 2011) med en 1.4 TFSI motor 125 HK – kørt 100.000km- manuel gear. (Reg. HF 59059)

Den har én fejl. Ved kold motor - dvs. fra kold til 90gr, og lave temperaturer udenfor, ”hakker” den mellem 1600 og 2000 omdrejninger, kan nok svagt anes lidt over disse omdrejninger. Som om en cylindre ikke tænder. Små udsættere, hvor det virker som om bilen snart går helt i stå. Det føles mest ved ganske let acceleration ved disse omdrejninger. Når den er varm – mærkes det ikke. Måske en anelse, men det kan være min indbildning.

Sælger har skiftet tændrør(originale fra Audi) og nye tændspoler – ved dog ikke om disse er originale. Eneste fejl efter deres udsagn er målt via vcds, er misfire på en af cylindrene, før udskiftning af tændspoler. Herudover siger værkstedet at der ikke måles fejl.
Der er målt kompression på den, hvor hver cylinder var meget ens ca. 10 bar, efter deres oplysning.
Der er ingen motor lamper der lyser, hverken konstant eller periodisk.

Generelt kører den fantastisk. God trækkraft hele vejen op, falder fint ned i tomgang og står helt roligt i tomgang. Bruger ikke olie, kører langt på en liter benzin (kan komme op på 17-18 km/l hvis man vil)
Den kører udelukkende på oktan 99 fra Shell, og får Bell Add i tanken- bare for at være sikker.

Jeg er lidt i syv sind. Sælger er inde på at købe den tilbage, og er nu tilbageholdende med at lave flere ting på den.

Jeg kan se af div fora, at det ikke er en ualmindelig fejl, men alligevel synes jeg ikke fejlene er helt ens - husk også på, at den ikke fejler når den er varm.

OBS: Jeg har ikke selv adgang til VCDS

Mvh
Carsten
Audi A6, Avant 2,0 TDI 190 HK årgang 2015
Audi A5 Cab, 1,8 TFSI 160 HK årgang 11/2010

Besvar

Tilbage til "Motor"