dollis skrev:Hej alle - fandt i nogensinde en god løsning ?
Vi har købt en Audi A3 årgang 2010 (model 2011) med en 1.4 TFSI motor 125 HK – kørt 100.000km- manuel gear. (Reg. HF 59059)
Den har én fejl. Ved kold motor - dvs. fra kold til 90gr, og lave temperaturer udenfor, ”hakker” den mellem 1600 og 2000 omdrejninger, kan nok svagt anes lidt over disse omdrejninger. Som om en cylindre ikke tænder. Små udsættere, hvor det virker som om bilen snart går helt i stå. Det føles mest ved ganske let acceleration ved disse omdrejninger. Når den er varm – mærkes det ikke. Måske en anelse, men det kan være min indbildning.
Sælger har skiftet tændrør(originale fra Audi) og nye tændspoler – ved dog ikke om disse er originale. Eneste fejl efter deres udsagn er målt via vcds, er misfire på en af cylindrene, før udskiftning af tændspoler. Herudover siger værkstedet at der ikke måles fejl.
Der er målt kompression på den, hvor hver cylinder var meget ens ca. 10 bar, efter deres oplysning.
Der er ingen motor lamper der lyser, hverken konstant eller periodisk.
Generelt kører den fantastisk. God trækkraft hele vejen op, falder fint ned i tomgang og står helt roligt i tomgang. Bruger ikke olie, kører langt på en liter benzin (kan komme op på 17-18 km/l hvis man vil)
Den kører udelukkende på oktan 99 fra Shell, og får Bell Add i tanken- bare for at være sikker.
Jeg er lidt i syv sind. Sælger er inde på at købe den tilbage, og er nu tilbageholdende med at lave flere ting på den.
Jeg kan se af div fora, at det ikke er en ualmindelig fejl, men alligevel synes jeg ikke fejlene er helt ens - husk også på, at den ikke fejler når den er varm.
OBS: Jeg har ikke selv adgang til VCDS
Mvh
Carsten
Hej Carsten.
Din motor må være ældre type end den som diskuteres her.
Tjek evt sod i indsugning/ventiler.
Sent from my iPhone using Tapatalk