Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

SEB72
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. feb 2017, 12:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af SEB72 » 29. nov 2017, 16:41

Jeg fik ikke selv testet inden jeg afleverede min sidste mandag. Den er stadig på værksted og usamlet. Timing mellem krumtap, knast osv er helt i top. Så nu afventes instrukser fra importøren. Vi var 2 kunder her lokalt med samme problem og den anden mistede tålmodigheden og solgte sin bil.

Sendt fra min HUAWEI GRA-L09 med Tapatalk

Hen67
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. feb 2017, 14:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af Hen67 » 8. dec 2017, 16:06

Noget nyt ??

SEB72
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. feb 2017, 12:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af SEB72 » 8. dec 2017, 19:45

Bilen står stadig hos smc, har aldrig prøvet at have en ny bil stående 3 uger på værksted. Status er at man har skiftet batteri eftersom jeg har gjort opmærksom på at bilen siden det først værkstedsbesøg, hvor den fik en sw-opdatering pga fejl i start-stop og udsættere ved koldstart, ikke har kunnet aktivere start-stop. Jeg har selv målt lidt på batteriet. Der lades med godt 14v ved tomgang, men batteriet kommer aldrig over 12v, ligger typisk på 11,7. Smc har testet batteriet og ta-da, det vil ikke nmodtage mere strøm svarende til 12v og falder lynhurtigt til 11,7v. Teorien er nu at den lave spænding sammen med det faktum at det ikke vil modtage fuld spænding måske kan have en sammenhæng med problemet med udsættere ved 1500-1800 omdrejninger og lav belastning. Tja...jeg er sikker på at det forklarer hvorfor startstop aldrig aktiveres. Det bliver lidt koldere her henover weekenden og næste uge så planen er at teste bilen. Hvis ikke jeg snart får bilen, så bliver juletræet hentet i kundebilen og surret fast til taget, mangler mit bagagerum og jydekrogen.

Sendt fra min HUAWEI GRA-L09 med Tapatalk

Hen67
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. feb 2017, 14:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af Hen67 » 9. dec 2017, 15:22

Håber f.... at det er det der skal til. Men det lyder næsten for godt til at være sandt, at det " bare" er batteriet det er galt med. Sad og kiggede på et tysk forum den anden dag, og fandt en med samme problem. Der var heller ikke nogen løsning på problemet.

SEB72
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. feb 2017, 12:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af SEB72 » 10. dec 2017, 09:41

Ja, jeg checkene også lige op på motor-talk.de og skodacommunity.de
Jeg holdt op med prøve at holde styr på hvor mange i Tyskland, der har det samme problem. Der findes en liste på et delt Google-drev, hvor de deltagende har skrevet sig på, for at lægge tryk på Skoda dernede. Et par stykker fik skiftet topstykke, mens een fik skiftet motoren. Nu hvor vinteren banker på igen viser det sig at problemet er tilbage. Et interessant punkt i diskussionen var at man kunne undgå udsættere ved at trykke på OFF på a/c'en. Ikke kun på a/c, men slukke HELT for ventilationsanlægget. Dem, der har afprøvet det fandt at det virkede. Det er i sagens natur ikke en løsning, for ved koldstart i koldt vejr og navnligt frost, så bruger man jo det anlæg til afisning, kabinevarme og mon ikke også elbagrude, sædevarme og elforrude, hvis monteret, er igang. Det interessante her er at strømforbruget fra udstyr i bilen mens bilen kører ved lav last ved lave Rpm kan have indflydelse ved koldstart og koldt vejr. En enkelt bruger med en Yeti 1,2 tsi havde samme problem og fik skiftet batteri fra 60Ah, 280A til 72Ah og noget mere end 280A samt en anden spændingsregulator. Der blev også nævnt at seneste sw-opdatering har hævet grænsen for antal fejl, der skal til for at rapportere en fejl i fejllageret. Det er smart, min har nemlig seneste sw og melder ingen fejl. Så kan man sende kunden retur :oops: Jeg har kigget i motorrummet på vores Mii og kundevognen, en UP!. De to små kabinescootere har nøjagtigt samme slags batteri som vores Octavia 1,4tsi 150, samme kapacitet i Ah og strømstyrke. Jeg kan ikke lade være med at tænke, det er sgu da for lidt batteri og for meget kostoptimering/vægtoptimering. Vi slæber også en 1700 kg tung campingvogn om sommeren, og infodisplayet har da også ved flere lejligheder meldt om lav batterispænding, så noget tyder på et dårlig batteri eller noget magert udlagt strømforsyning. Ikke underligt at start-stop aldrig virker, den generator bruger al sin vågne tid på at vedligeholde batterispændingen og måske netop derfor med fuld gas på varme i ruder, luft, sæder osv så svigter/forstyrres strømforsyningen til dele af motorstyringen. Lidt ligesom at få starthjælp, så man kan få motoren igang, hvor servostyringen deaktiveres, man kan køre men med et noget tungt styretøj. Tror måske lige jeg vil give SMC et hint om måske at overveje at skifte batteriet til et 1-2 numre større end standard, kan være at det kunne være en langsigtet løsning. Jeg kom lige i tanker om dengang politibetjentene nægtede at køre Ford Mondeo pga pludseligt bremsesvigt, var det ikke også noget med at alt det lys, lyd og radio som påmonteres vognene var årsagen og det endte med at kræve et noget større batteri på deres patruljevogne.
These users thanked the author SEB72 for the post:
john m

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af i-s » 10. dec 2017, 11:02

SEB72 skrev:Ja, jeg checkene også lige op på motor-talk.de og skodacommunity.de
Jeg holdt op med prøve at holde styr på hvor mange i Tyskland, der har det samme problem. Der findes en liste på et delt Google-drev, hvor de deltagende har skrevet sig på, for at lægge tryk på Skoda dernede. Et par stykker fik skiftet topstykke, mens een fik skiftet motoren. Nu hvor vinteren banker på igen viser det sig at problemet er tilbage. Et interessant punkt i diskussionen var at man kunne undgå udsættere ved at trykke på OFF på a/c'en. Ikke kun på a/c, men slukke HELT for ventilationsanlægget. Dem, der har afprøvet det fandt at det virkede. Det er i sagens natur ikke en løsning, for ved koldstart i koldt vejr og navnligt frost, så bruger man jo det anlæg til afisning, kabinevarme og mon ikke også elbagrude, sædevarme og elforrude, hvis monteret, er igang. Det interessante her er at strømforbruget fra udstyr i bilen mens bilen kører ved lav last ved lave Rpm kan have indflydelse ved koldstart og koldt vejr. En enkelt bruger med en Yeti 1,2 tsi havde samme problem og fik skiftet batteri fra 60Ah, 280A til 72Ah og noget mere end 280A samt en anden spændingsregulator. Der blev også nævnt at seneste sw-opdatering har hævet grænsen for antal fejl, der skal til for at rapportere en fejl i fejllageret. Det er smart, min har nemlig seneste sw og melder ingen fejl. Så kan man sende kunden retur :oops: Jeg har kigget i motorrummet på vores Mii og kundevognen, en UP!. De to små kabinescootere har nøjagtigt samme slags batteri som vores Octavia 1,4tsi 150, samme kapacitet i Ah og strømstyrke. Jeg kan ikke lade være med at tænke, det er sgu da for lidt batteri og for meget kostoptimering/vægtoptimering. Vi slæber også en 1700 kg tung campingvogn om sommeren, og infodisplayet har da også ved flere lejligheder meldt om lav batterispænding, så noget tyder på et dårlig batteri eller noget magert udlagt strømforsyning. Ikke underligt at start-stop aldrig virker, den generator bruger al sin vågne tid på at vedligeholde batterispændingen og måske netop derfor med fuld gas på varme i ruder, luft, sæder osv så svigter/forstyrres strømforsyningen til dele af motorstyringen. Lidt ligesom at få starthjælp, så man kan få motoren igang, hvor servostyringen deaktiveres, man kan køre men med et noget tungt styretøj. Tror måske lige jeg vil give SMC et hint om måske at overveje at skifte batteriet til et 1-2 numre større end standard, kan være at det kunne være en langsigtet løsning. Jeg kom lige i tanker om dengang politibetjentene nægtede at køre Ford Mondeo pga pludseligt bremsesvigt, var det ikke også noget med at alt det lys, lyd og radio som påmonteres vognene var årsagen og det endte med at kræve et noget større batteri på deres patruljevogne.
Batteriet skal levere strøm til forbrugere i stilstand og til startmotoren under start. Batteriet skal passe til dette behov.
Når motoren er startet, så er det generatoren der skal levere varen. Generatoren skal derfor passe med dette behov.
Mondeo sagen er vist ved at have 20 års jubilæum. Din Octavia lader på en anden måde, der overvåges ladetilstanden på batteriet. De gamle Mondeo'er ladede med konstant spænding - dvs med alle de korte ture en politibil kører, så blev batteriet ikke ladet ordentlig op. Samtidig holder de meget stille med lys og radio osv igang. Når de så satte blink, lys, horn og alt til sammen med et dårlig opladet batteri, så fik de problemer. Jeg mener Ford dengang både satte større batteri i og en generator med højere ladespænding.

Man kan ikke afvise, at et større batteri vil gøre den får et andet lademønster. Men hvis du generelt har problemer med strøm når du kører med campingvogn, så skal du have en kraftigere generator i.
/Søren.

Hen67
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. feb 2017, 14:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af Hen67 » 10. dec 2017, 11:22

Jeg læste også det med at slukke helt for ventilations anlægget. Men svært at blive klog på . Jeg vil i hvert fald følge med på siden.

SEB72
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. feb 2017, 12:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af SEB72 » 11. dec 2017, 19:32

Jeg tænker at eftersom det batteri, min bil er født med, af en eller anden grund whatsoever ikke vil oplades til mere end max lige godt 12V, så betyder det at ladevagten vil forsøge at få generatoren til at fylde batteriet op, hvilket ikke rigtigt lykkes. Derfor er forudsætningerne for at aktivere start-stop ikke tilstede. Så langt så godt. Det problem burde et nyt batteri fixe. Jeg tror næppe at alle biler er leveret med et dårligt batteri. Om dette fixer udsætterproblemet - tja? Hvis man helt slukker for ventilationsanlægget og udsætteren så forsvinder, hvordan kan det forklares? Jeg mangler at afprøve dette, da min bil stadig er hos SMC, nu på 4. Påbegyndte uge.... Håber jeg snart får den igen, da vejret lige pt er noget nær optimalt mht udsættere. Er der nogen trådfølgere herinde, som ikke har afleveret deres bil hos smc på ubestemt tid, som har afprøvet teorien med at slukke for ventilationsanlægget?

Hen67
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. feb 2017, 14:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af Hen67 » 18. dec 2017, 18:24

Fik afprøvet det med at slukke helt for varme og ventilationsanlæget ved 1,5 grader og ca.1800 omdr. Lidt udsættere inden jeg slukkede. De forsvandt umiddelbart med slukket ventilationsanlæg og ac. Er det strømforbruget på ventilationsanlæg og ac der gør at den har de her udsættere??Vil så også sige at udsætterne er ikke så mærkbare som sidste vinter. Fik opdatering i marts måned. Fabriksgarantien udløb i juni måned. Så om der er noget at hente der hvis de finder ud af noget ved jeg ikke.

SEB72
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. feb 2017, 12:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af SEB72 » 18. dec 2017, 19:26

Det lyder ret interessant. Kan være at jeg skal tippe SMC herom :idea: . De roder stadig med bilen på 5. Uge!! De forventer at bilen bliver færdig på fredag, men det har de sagt nogle gange nu. :roll:
Det er min erfaring at seneste sw-opdatering flytter problemet mod lavere temperaturer. Ved 3-5 minusgrader er udsættere ret udtalte, men heldigvis døjer vi ikke ret meget med så lave temp i DK.
Har fået at vide at en temperatursensor (men hvilken?) er blevet skiftet. Batteri er også skiftet, da det ikke kunne lades fuldt op, så nu virker start-stop igen. Problemet med udsættere skulle være blevet mindre udtalt efter skift af sensor og batteri, lige hvilken en af delene, der gjorde udslaget fik jeg ikke fat i, men mekanikeren var ikke tilfreds, så nu har de fået fat i en bil magen til, som sammenligning/reference.

SEB72
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. feb 2017, 12:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af SEB72 » 21. dec 2017, 23:46

Så fik jeg bilen hjem efter 5 uger. Som tidligere fortalt, så blev der kontrolleret hist og pist, sammenlignet med en referencekilde og i sidste ende var tiltagene ret begrænsede, dvs der er skiftet en temperaturføler i indsugningen og et nyt batteri. Sidstnævnte bevirker at start-stop atter virker. Mht. Udsættere, så må vi se, satser på koldt vejr, så jeg kan afprøve det og så vil jeg lige checke om det hjælper at slukke helt for ventilationsanlægget.

Hen67
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. feb 2017, 14:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af Hen67 » 22. dec 2017, 10:16

Ser frem til at høre om det har hjulpet :)
God jul

SEB72
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. feb 2017, 12:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af SEB72 » 23. dec 2017, 12:13

Ja, nu er der jo helt vildt mildt i vejret, så nu kører den jo perfekt. Det er også et plus at start-stop atter virker upåklageligt. Ikke den vigtigste ting, men det var alligevel irriterende at køre i en bil hvor man vidste at en funktion ikke virkede.
Kom frisk Kong Vinter, så vi kan blive klogere. Glædelig jul.

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af LAKGT » 23. dec 2017, 12:24

Kan ikke huske om jeg fik skrevet det tidligere.
Men de biler jeg har oplevet det i, der udspiller det sig også med fartpilot. Så er problemer omkring speeder i hvert fald udelukket.


Sent from my iPhone using Tapatalk

SEB72
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. feb 2017, 12:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af SEB72 » 31. dec 2017, 12:20

Har prøvet at køre en aften med omkring 0 grader, svært at sige om der var udsættere, hvis så var der meget lidt. Forsøgte at rulle med konstant fart og skiftevis træde kobling, slippe kobling for at mærke forskel, så det ikke er vibrationer fra vej og dæk man mærker. Kører man ned til 1200 rpm i f.eks. 3. Gear, så kan man mærke udsættere, men omvendt så løber motoren også lige langsomt nok, så det er nok ok. Så pt. frikendes bilen for udsættere, men om det ændrer sig ved frostgrader har stadig til gode at erfare. Testen med at prøve med og uden tændt ventilation gav ikke mærkbar forskel, så det viser også at der reelt ikke har været udsættere...endnu.

SEB72
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. feb 2017, 12:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af SEB72 » 6. jan 2018, 19:44

Fredag morgen havde vi så endelig frostgrader og voila - udsættere. Her lørdag aften testede jeg med en OBD Bluetooth dongle. Udetemperatur -5,5C. Cruiser man i intervallet 1000-1700 rpm ved konstant fart, så opleves udsættere, der er tydelige at mærke. Cirkusset stopper ikke før olietemperaturen overstiger 70 grader. På dette tidspunkt har temperatururet i instrumentbordet forlængst nået normtemperaturen 90 grader, men men OBD'en angiver ca 75 grader.
Slukkes ventilationsanlægget på OFF, så mærkes et lille ryk fremad og ruskeriet stopper. Tændes ventilationsanlægget igen, så "tændes" der også for udsættere. Forsøgte så at holde ind til siden og lade start-stop virke, ingen problem. Motorens vandtemperatur faldt ca 2-3 grader over måske 10 minutter, mens olietemperaturen faldt til ca 55 grader. Ved genstart og fortsat kørsel gentog cirkusset sig, dvs udsættere igen, der igen forsvandt ved slukket ventilationsanlæg. Gentog forsøget med start-stop, hvor motorens vandtemperatur dropper lidt mens olien falder til 55-60 grader, same shit dvs. Igen udsættere. Ret interessant at en stort set driftsvarm motor ved henstilling i ca 10 min kan få udsættere som ved koldstart, så problemet følger med en lav olietemperatur, under forudsætning af lave udendørstemp og med en vis elektrisk belastning (aktivt ventilationsanlæg).

Nu låner jeg genboens vcds og prøver at logge under kørsel. Så den skal nok retur til SMC, kalder alligevel på stort service. Selvom de har vendt hver en skrue i motorrummet, så kommer jeg nok til at betale for fuldt serviceeftersyn.
Senest rettet af SEB72 7. jan 2018, 00:43, rettet i alt 1 gang.

galten
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 26. maj 2016, 09:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af galten » 6. jan 2018, 20:19

Hvilket SMC værksted bruger du? Jeg har samme problem, men jeg døjer med at de ikke vil anerkende det er et problem. Jeg ville virkelig gerne finde et værksted der vil tage problemet seriøs.
Min bil er en Skoda Octavia 1,4 tsi 150 HK fra 2016.


Sent from my iPhone using Tapatalk

SEB72
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. feb 2017, 12:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af SEB72 » 6. jan 2018, 20:43

Jeg bruger smc Aalborg. Indtil videre har de jo haft min bil stående i sammenlagt 7-8 uger, så de er seriøse nok.

Sendt fra min HUAWEI GRA-L09 med Tapatalk

Mukendi
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 17. mar 2012, 20:10
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Kommune
Has thanked: 22 times
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af Mukendi » 10. jan 2018, 21:55

Hej, håber der snart kommer godt nyt, omkring udsættere!
Vi kigger på 2014-2015 Golf Sportsvan 1.4TSI med 125hk, ved i om det er den samme motor, og derved det samme cirkus?
For der er jo ikke garanti længere, og efter at have læst denne tråd, tør jeg ikke skrive under :/
Jeg er desværre super sensitiv for ujævn motorgang, eller slip/ryst fra gearkasse...
Lige nu har vi en snart uddød Golf V 1.9TDI med 105hk.

Hvad siger I til det :) ?
God dag!
Michael

Biler:
2008 VW Passat 2.0TDI Variant Sport DSG 170hk
1980 Porsche 924 2.0 5trins man. 125hk

SEB72
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. feb 2017, 12:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af SEB72 » 11. jan 2018, 00:27

Mig bekendt kan det også forekomme på 1,4 med 125 hk, men det er jo langt fra alle, der døjer med dette problem.

Sendt fra min HUAWEI GRA-L09 med Tapatalk
These users thanked the author SEB72 for the post:
Mukendi

Mukendi
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 17. mar 2012, 20:10
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Kommune
Has thanked: 22 times
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af Mukendi » 11. jan 2018, 06:22

SEB72 skrev:Mig bekendt kan det også forekomme på 1,4 med 125 hk, men det er jo langt fra alle, der døjer med dette problem.

Sendt fra min HUAWEI GRA-L09 med Tapatalk
Ok, det lyder en smule beroligende, men meget ærgerligt for dem der gør!
Har selv været et cirkus igennem med en 2011 Octavia, godt nok gearkasse, men det er bare frustrerende.
Er der en metode at teste på, når jeg prøvekøre de biler.
Kan ikke være sikker på minusgrader, men kan da oarkere i 10min og så køre igen.
Skal jeg ha en OBD, og er det mon ok, i en salgsbil...
God dag!
Michael

Biler:
2008 VW Passat 2.0TDI Variant Sport DSG 170hk
1980 Porsche 924 2.0 5trins man. 125hk

SEB72
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. feb 2017, 12:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af SEB72 » 11. jan 2018, 08:13

Størst chance for at opleve problemet ved 1500-17-1800 i 3. Gear dvs ca 40-45 km

Sendt fra min HUAWEI GRA-L09 med Tapatalk
These users thanked the author SEB72 for the post:
Mukendi

Hen67
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. feb 2017, 14:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af Hen67 » 11. jan 2018, 08:22

Prøv at starte bilen når den/det er koldt. Hæv omdrejningerne til 1800- 2000. Jeg kan få min til at sætte ud når jeg gør det.
These users thanked the author Hen67 for the post:
Mukendi

SEB72
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. feb 2017, 12:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af SEB72 » 11. jan 2018, 08:27

Hvis den bil, der prøvekøres ikke er med seneste sw opdatering, så kan udsættere komme ved plusgrader 0-5

Sendt fra min HUAWEI GRA-L09 med Tapatalk
These users thanked the author SEB72 for the post:
Mukendi

Mukendi
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 17. mar 2012, 20:10
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Kommune
Has thanked: 22 times
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af Mukendi » 11. jan 2018, 21:04

SEB72 skrev:Hvis den bil, der prøvekøres ikke er med seneste sw opdatering, så kan udsættere komme ved plusgrader 0-5

Sendt fra min HUAWEI GRA-L09 med Tapatalk
Perfekt, tak for hjælpen, så tror jeg at jeg giver bilen en ekstra chance. Og tester den igennem, og nok også et smut til FDM, eller får skrevet i kontrakten, at hvis dette problem forekommer, og kan vises af køber, i købs garanti perioden, skal handlen kunne trækkes tilbage fra kundes side...
Ved ikke om det er muligt, men det er en mulighed.
God dag!
Michael

Biler:
2008 VW Passat 2.0TDI Variant Sport DSG 170hk
1980 Porsche 924 2.0 5trins man. 125hk

Mukendi
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 17. mar 2012, 20:10
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Kommune
Has thanked: 22 times
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af Mukendi » 11. jan 2018, 21:07

Hen67 skrev:Prøv at starte bilen når den/det er koldt. Hæv omdrejningerne til 1800- 2000. Jeg kan få min til at sætte ud når jeg gør det.
Lækkert, tak.
Det er også på listen over teste bilen skal gennemgå.
Jeg blir nok en underlig træls kunde, men får jeg er vogn der spiller, så er jeg også den bedste kunde :)
Og de er stadig meget dyre som brugt, for mit budget.
God dag!
Michael

Biler:
2008 VW Passat 2.0TDI Variant Sport DSG 170hk
1980 Porsche 924 2.0 5trins man. 125hk

Mukendi
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 17. mar 2012, 20:10
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Kommune
Has thanked: 22 times
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af Mukendi » 15. jan 2018, 06:17

Hej igen
Jeg kunne ikke fremprovokere nogle udsæt, ved jævn fart.
Desværre er der en underlig woop-woop-woop udsættende/fedtende, hist og her, når jeg accellerer fx op igennem 3.gear fra ca. 1500rpm med fuld speeder, det forsvinder efter 4-5000rpm.
Mest tydelig op ad bakke.
Lidt som om man rammer meget små pletter is med de trækkende hjul.
Det er ikke meget, og ikke en jøvn takt.
Ved i evt hvad det er, eller er det noget jeg skal bekymre mig over!?
Den tikker også i motoren, når jeg holder i tomgang, er det bare sådan de skal lyde?
Link til video af motorlyden:
https://youtu.be/iJ-j8-dEGtM
God dag!
Michael

Biler:
2008 VW Passat 2.0TDI Variant Sport DSG 170hk
1980 Porsche 924 2.0 5trins man. 125hk

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af madsobh » 15. jan 2018, 18:46

Mukendi skrev:Hej igen
Jeg kunne ikke fremprovokere nogle udsæt, ved jævn fart.
Desværre er der en underlig woop-woop-woop udsættende/fedtende, hist og her, når jeg accellerer fx op igennem 3.gear fra ca. 1500rpm med fuld speeder, det forsvinder efter 4-5000rpm.
Mest tydelig op ad bakke.
Lidt som om man rammer meget små pletter is med de trækkende hjul.
Det er ikke meget, og ikke en jøvn takt.
Ved i evt hvad det er, eller er det noget jeg skal bekymre mig over!?
Den tikker også i motoren, når jeg holder i tomgang, er det bare sådan de skal lyde?
Link til video af motorlyden:
https://youtu.be/iJ-j8-dEGtM
Mukendi.....Har din bil dsg7 ?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af GranTurismo » 15. jan 2018, 19:15

Nej han har skrevet i en anden tråd, at det er med manuelt gear...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Mukendi
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 17. mar 2012, 20:10
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Kommune
Has thanked: 22 times
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Skoda Octavia 1,4 Tsi Trækker Ujævnt

Indlæg af Mukendi » 16. jan 2018, 06:06

madsobh skrev:
15. jan 2018, 18:46
Mukendi skrev:Hej igen
Jeg kunne ikke fremprovokere nogle udsæt, ved jævn fart.
Desværre er der en underlig woop-woop-woop udsættende/fedtende, hist og her, når jeg accellerer fx op igennem 3.gear fra ca. 1500rpm med fuld speeder, det forsvinder efter 4-5000rpm.
Mest tydelig op ad bakke.
Lidt som om man rammer meget små pletter is med de trækkende hjul.
Det er ikke meget, og ikke en jøvn takt.
Ved i evt hvad det er, eller er det noget jeg skal bekymre mig over!?
Den tikker også i motoren, når jeg holder i tomgang, er det bare sådan de skal lyde?
Link til video af motorlyden:
https://youtu.be/iJ-j8-dEGtM
Mukendi.....Har din bil dsg7 ?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Hej, som GT skriver, så er bilen med manuel gear, 6stk.
Jeg har åbnet et emne ”...1.4TSI tør jeg...”, og så også denne tråd, hvor jeg lige ville spørge, og måske komme frem til hvad fejlen ender i at være :)
God dag!
Michael

Biler:
2008 VW Passat 2.0TDI Variant Sport DSG 170hk
1980 Porsche 924 2.0 5trins man. 125hk

Besvar

Tilbage til "Motor"