Tandrem problemer
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 6. aug 2012, 18:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Tandrem problemer
Jeg har en Audi med 1.8 AEB som jeg ikke kan få til at stå på begge mærker er en ca. halv forkert. Har pind i cyl. 1 og mærket i bunden passe. Hvad skal jeg vælge før eller efter mærke. Fik ikke tjekket mærker før adskillelse.
- Vedhæftede filer
-
- IMG_1191.JPG (82.5 KiB) Vist 1503 gange
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1565
- Tilmeldt: 25. okt 2011, 10:17
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 104 times
Re: Tandrem problemer
hvad mener du med pind i cyl 1?
der er mærker på krumtaphjul og på knast hjul på aeb motor
der er mærker på krumtaphjul og på knast hjul på aeb motor
Leon ST 2,0TDI 2018
Porsche 911 2,2E Targa 1970
Porsche 911 2,2E Targa 1970
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 21. feb 2011, 20:59
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Kalundborg
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 20 times
Re: Tandrem problemer
Har aldrig hørt om mærkerne ikke passer, kan du sende et billede af begge mærker..
Pind i cyl 1 ??
Pind i cyl 1 ??
Audi A4 2011 136HK CAGB Engine.
VW UP! 2013 60HK CHY Engine
VW UP! 2013 60HK CHY Engine
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 6. aug 2012, 18:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tandrem problemer
Ved at sætte pind i cyl. 1 kan man finde ud ad om stempelet er i top og der ved checke at mærket i bunde passer !! Jeg er vist ikke alene om dette problem der er noget om at AEB motoren har brugt en anden opspænding af remmen !! Bund mærke passer så foto kan ikke bruge til noget.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Medlem
- Indlæg: 1268
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 22 times
Re: Tandrem problemer
Hvis knasten er som på en afn diesel motor, så låser du knasten, og så kan du dreje remhjulet.
Godt nok er der notgang i knasten, men ikke i remhjulet, da du spænder op mod en konus.
Godt nok er der notgang i knasten, men ikke i remhjulet, da du spænder op mod en konus.
Audi A6 4G FL limousine. 2,0 Tdi 190hk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Tandrem problemer
Der er en not i remhjulet, så det kan kun sidde på en måde.Allanxx skrev:Hvis knasten er som på en afn diesel motor, så låser du knasten, og så kan du dreje remhjulet.
Godt nok er der notgang i knasten, men ikke i remhjulet, da du spænder op mod en konus.
Det er meget normalt at man ikke kan få mærkerne på krumtap og knast til at stå 100% på sådan en motor, og er den planet en eller flere gange så bliver det ikke bedre af det.
Når krumtap står på mærkerne, så skal mærket på knasten stå lige efter (kørt forbi) mærket på ventildækslet.
Faktisk som på det billede du har lagt op
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 6. aug 2012, 18:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tandrem problemer
Det var også det jeg ville mene og ved at den stå efter mærke og remme bliver lidt slidt komme den nok tætter på mærket..
- Jettadriver
- Medlem
- Indlæg: 765
- Tilmeldt: 25. jun 2008, 18:23
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Roskilde området.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 19 times
Re: Tandrem problemer
Opspændingen på sådan en AEB'er er lidt kryptisk - og som du nævner har der vist været lavet om på delene på et tidspunkt...
Jeg mener faktisk at kunne huske at min havde samme problem - men jeg vil også mene at du er så tæt på som det kan lade sig gøre sikkert, og jeg tvivler også på det vil være et problem.
Jeg mener faktisk at kunne huske at min havde samme problem - men jeg vil også mene at du er så tæt på som det kan lade sig gøre sikkert, og jeg tvivler også på det vil være et problem.
Some people leave footprints behind
... others impressions!
Choose your own style!
... others impressions!
Choose your own style!
- carstenhjorth
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1853
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Tappernøje
- Has thanked: 290 times
- Been thanked: 226 times
Re: Tandrem problemer
Det er korrekt, når strammeren efterhånden spænder remmen op kommer det til at passe....
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Tandrem problemer
Strammeren sidder jo på modsatte side af hvor krumtappen trækker i knasten, så det ændrer ikke på noget.carstenhjorth skrev:Det er korrekt, når strammeren efterhånden spænder remmen op kommer det til at passe....
Hvis det skal være noget der kan få det tættere på mærkerne, så er det remmene der strækker sig lidt under belastning.
Det er det samme på en AGU motor og sikkert også alle andre 1.8t
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 4. apr 2016, 22:33
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tandrem problemer
Jeg kan kun bekræfte hvad i allerede er nået frem til. Den står rigtigt som på billedet og vil med tiden komme til at stå ud for mærket.
Jeg har selv lige stået samme sted med en ADR motor. Jeg har vedhæftet link til Audiclub.dk hvor jeg rejste samme spørgsmål.
Mvh. Gert
http://www.audiclub.dk/forum/viewtopic. ... 09&t=37505
Jeg har selv lige stået samme sted med en ADR motor. Jeg har vedhæftet link til Audiclub.dk hvor jeg rejste samme spørgsmål.
Mvh. Gert
http://www.audiclub.dk/forum/viewtopic. ... 09&t=37505
- Gigel
- Medlem
- Indlæg: 870
- Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Tandrem problemer
Har oplevet sådan noget på en ældre diesel. Problemet var krumtap julen som har flyttet sig lidt.
Det var fordi den pind som holder den på plads blev slidt og den kunne flytte sig fra TDC.
Lige som på denne her billede :
Ved ikke om på din motor er det sammen ?
Prøv at pille af krumtap julen og se om den sidde hvor den skal.
Det var fordi den pind som holder den på plads blev slidt og den kunne flytte sig fra TDC.
Lige som på denne her billede :
Ved ikke om på din motor er det sammen ?
Prøv at pille af krumtap julen og se om den sidde hvor den skal.
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Tandrem problemer
Gammel emne.
Jeg er ikke helt enig i at man bare stiller den en halv tand skævt.
Så havde Audi vel sat mærket der?
Kunne man hente noget med et justerbart remhjul?
Har en bil inde pt der mangler 20 hk.
Jeg er ikke helt enig i at man bare stiller den en halv tand skævt.
Så havde Audi vel sat mærket der?
Kunne man hente noget med et justerbart remhjul?
Har en bil inde pt der mangler 20 hk.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Tandrem problemer
Hej Søren.
Du kan ikke få den til at stå på mærkerne, sådan er det på alle de gamle 1.8t motor, har efter hånden rodet en del med 1.8t motor.
Du kan godt montere et justerbart remhjul, men skal det gøres rigtigt så skal du glemme alt om mærker og justere det ind efter timing på knasterne.
Det er noget bøvl, og det giver ret sikkert ikke de 20hk som du mangler.
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Tandrem problemer
Men på feltet er en halv tand pænt meget.
Og jeg har det sgu stramt med at bare skulle acceptere at det ik ka lade sige gøre når nu Audi har lavet mærker.
Og jeg har det sgu stramt med at bare skulle acceptere at det ik ka lade sige gøre når nu Audi har lavet mærker.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Tandrem problemer
Kan fint følge dig, men det er bare fakta at den skal stå som der er billede af her i tråden.
Hvis man monterer en gradskive på krumtappen, og udmåler tdc, så står den ikke på mærket når man har fundet tdc.
Så vidt jeg husker så er det samme senarie på en 2.0 tfsi
- carstenhjorth
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1853
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Tappernøje
- Has thanked: 290 times
- Been thanked: 226 times
Re: Tandrem problemer
Havde det samme bøvl med min gamle ADR, det er et kendt issue ude på interweb..
Min AXX tfsi har jeg lige lavet rem på den stod helt 100 på mærkerne.
Min AXX tfsi har jeg lige lavet rem på den stod helt 100 på mærkerne.
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Tandrem problemer
Her er så forskellen på problemet.
Den lave kurve har stregen på knasthjulet til venstre.
Den høje kurve er med den til højre.
Altså flyttet en tand.
Den lave kurve har stregen på knasthjulet til venstre.
Den høje kurve er med den til højre.
Altså flyttet en tand.
- Vedhæftede filer
-
- F8440423-1AA8-4E06-957D-364AB4EEC806.png (165.83 KiB) Vist 325 gange
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.