Rens af kølersystem

Besvar
RLund
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 31. jan 2015, 09:13
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Bording
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Rens af kølersystem

Indlæg af RLund » 14. jan 2017, 22:48

Er der nogen der kender til gode produkter, når man skal flushe sit kølersystem?

Har forhørt mig ved en enkel VW-forhandler, da jeg ved de bruger noget, men de vil ikke sælge til private.

Jeg har været så heldig, at min Seat Leon 1.9 TDi (BLS-motor), har skudt alt olien over i ekspansionsbeholderen. Så fik fragtet bilen ned på jobbet idag, men har ikke haft kigget på den endnu. Men formoder det er den berømte oliekøler den er gal med. Men skulle helst have renset kølersystemet efter reparation, på bedst mulig vis. :-)

Brugeravatar
Jettadriver
Medlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 25. jun 2008, 18:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde området.
Has thanked: 0
Been thanked: 19 times

Re: Rens af kølersystem

Indlæg af Jettadriver » 15. jan 2017, 13:06

Prøv en anden VW forhandler. Det lyder lidt spøjst hvorfor de ikke vil sælge det til dig??

Produktet har dette reservedelsnummer - G052188A3´

Det sælges på 5 liter dunke - Jeg kan så ikke huske hvor meget man skal bruge men er hele systemet fedtet ind skal det nok køres igennem et par gange.

Billede
Some people leave footprints behind
... others impressions!
Choose your own style!

RLund
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 31. jan 2015, 09:13
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Bording
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Rens af kølersystem

Indlæg af RLund » 1. feb 2017, 21:00

*UPDATE*

Ved ikke hvor ofte, folk gør i at opdatere deres tråd hvis de når til en "løsning". Men vælger at gøre det alligevel.

Efter mislykket forsøg med udskiftning af oliekøler, kom jeg til den konklusion at topstykket måtte af. Efter afmontering har jeg kunne konstatere, at toppakningen var færdig. Efter reparationen skulle systemet skylles.

Det omtalte produkt fra VW selv, har jeg næsten ikke kun opstøve men faldt endelig over en forhandler der gerne ville sælge det. Men efter at have fået prisen kontra rens fra Liqui Moly, valgte jeg er gå med sidst nævnte. Det har dog vist sig at være, en sand fornøjelse at bruge og systemet er godt 90% rent. Næste skridt må være, at få kørt lidt kilometer i bilen og tømme ekspansionsbeholderen et par gange over den næste uge, og fylde ny kølervæske på. Til slut for at skifte alt kølervæsken og smide en ny beholder på - hvilket jeg har indkøbt.

Så nu må TDI-toget være klar til at påtage sig, et par hundrede tusinde kilometer igen. Gerne mere.

hch
Nyt medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 2. jun 2011, 00:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time

Re: Rens af kølersystem

Indlæg af hch » 1. feb 2017, 21:03

Tak for update, der er mange der "følger med" i trådene, og vil gerne høre hvis der kommer en løsning som her :D
Skoda Scala 1.6TDI DSG 2019

Gogi
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. sep 2016, 19:29
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 23 times

Re: Rens af kølersystem

Indlæg af Gogi » 1. feb 2017, 22:24

+1 også her. Synes man kan lære en del ved at lure herinde :)

RLund
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 31. jan 2015, 09:13
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Bording
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Rens af kølersystem

Indlæg af RLund » 1. feb 2017, 22:27

Det var så lidt.

Nu skulle der helst heller ikke, komme mere på bilen i en god stykke tid, udover VCDS som jeg har bestilt. Har vidst været igennem de fleste af de "almindelige" sygdomme fra den models tid, kan jeg forstå. ;)

- Knækket ledning til differncetryksensor v. 102000km.
- Hjullejer v. 125000km. (v. side grundet larm, h. side grundet rådden impulsring)
- Kobling og svinghjul v. 160.000km. (Dertil slavecylindre også)
- Toppakning/oliekøler v. 210.000km.

Derudover selvfølgelig almindelig service. Den knækkede ledning var snart den mest sure. Det var jo lige med, at finde hvor i ledningsnettet det var galt. :P

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Rens af kølersystem

Indlæg af Sorens2 » 2. feb 2017, 06:21

Jeg har med succes brugt ganske alm. Maxi 3 industrirens.
Det er voldsomt godt til at fjerne olie, fedt, osv.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Besvar

Tilbage til "Motor"