1,8 TSi går ujævnt i tomgang (ryster)

Besvar
Carsten Rasmussen
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 17. jun 2008, 16:22
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

1,8 TSi går ujævnt i tomgang (ryster)

Indlæg af Carsten Rasmussen » 16. jan 2017, 13:16

HEj folkens

Jeg har erhvervet mig en passat 1,8 TSI fra 11 md. 2011

Den ryster i tomgang ved varm motor. Det er en meget ujævn rysten, og til tider værre end andre gange.

Den har været ved VW 5-6 gange nu gennem forhandlergaranti, men de kan ikke finde fejl på bilen med testeren. Ej heller mærke noget.

Kan det passe at sådan en bil skal ryste ujævnt i tomgang? Omdrejningerne rører sig ikke.

Er der nogen der har forslag til problematikken, og kan komme med et kvalificeret bud jeg kan gå videre med?


En anden ting. Speedometernålen står og køre en anelse frem og tilbage når farten holdes på samme km/t. Er det normalt, eller er der en defekt et sted der?

På forhånd tak

Carsten

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: 1,8 TSi går ujævnt i tomgang (ryster)

Indlæg af Bopjensen » 16. jan 2017, 13:23

Min Audi fra 05 bevæger også nålen lidt frem og tilbage. Det har den altid gjort.

mik123456
Helt nyt medlem
Indlæg: 88
Tilmeldt: 3. mar 2016, 19:49
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,8 TSi går ujævnt i tomgang (ryster)

Indlæg af mik123456 » 16. jan 2017, 17:08

Har også haft en 1.8 tsi årg 2010, efter 88000km var ventiler total kokset til. De havde kamera i den og til sidste skiftet de ventil og topstykke på den en reparation til 28000kr uden top, nåede at sælge den til forhandleren inden, de fandt ud af den skulle have nyt topstykke. Spurgte hvordan det kunne være og om de kunne garanter for det ikke skete igen ved 160000km. De sagde også de anbefaleded man brugte Bell ADD, men det fortæller de ikke når man skal købe den. Måske lort i systemet er din fejl.

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: 1,8 TSi går ujævnt i tomgang (ryster)

Indlæg af Play4Fun » 17. jan 2017, 20:10

Bell add hjälper ikke meget hvis den har direkte indsprøjtning da benzinen bliver sprøjtet ind efter ventilerne og derfor aldrig kommer i kontakt med dem.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

NiklasDKSalkin
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: 1,8 Tsi Går Ujævnt I Tomgang (ryster)

Indlæg af NiklasDKSalkin » 18. jan 2017, 01:06

carsten rasmussen skrev:hej folkens

jeg har erhvervet mig en passat 1,8 tsi fra 11 md. 2011

den ryster i tomgang ved varm motor. Det er en meget ujævn rysten, og til tider værre end andre gange.

Den har været ved vw 5-6 gange nu gennem forhandlergaranti, men de kan ikke finde fejl på bilen med testeren. Ej heller mærke noget.

Kan det passe at sådan en bil skal ryste ujævnt i tomgang? Omdrejningerne rører sig ikke.

Er der nogen der har forslag til problematikken, og kan komme med et kvalificeret bud jeg kan gå videre med?


En anden ting. Speedometernålen står og køre en anelse frem og tilbage når farten holdes på samme km/t. Er det normalt, eller er der en defekt et sted der?

På forhånd tak

carsten
på mine forældres bil har der lige været lign. Problemer. Det kom især af at holde i tomgang længe, til sidst meldte bilen motorfejl, og epc-lampen lyste. Det er nu blevet lavet i to omgange, mekanikeren mener det skyldes for korte ture, så motoren er sodet til. Det var aldrig et problem på den gamle 2.0 tfsi de havde før, og kørselsmønstret har ikke ændret sig. Motoren drikker også olie, meget olie, nok cirka 1l/1000 km. Jeg har ingen teknisk forstand, men det er et aktuelt problem vi har, selvom bilen lige nu kører upåklageligt, efter den er blevet lavet for snart 10.000 kr. Det er også en passat fra 2011, dog med dsg.

Carsten Rasmussen
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 17. jun 2008, 16:22
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1,8 TSi går ujævnt i tomgang (ryster)

Indlæg af Carsten Rasmussen » 18. jan 2017, 07:24

Tak for svar.


Bilen står lige pt ved forhandleren. VW mener ikke den fejler noget. Ligeledes gør forhandleren heller ikke. Jeg har derfor sagt at de skal beholde bilen indtil fejlen er rettet. Så nu må vi se hvornår jeg ser den igen.

Jeg har foreslået dem det med sod. Men det mente de bestemt ikke var et problem. og at åbne motoren for at rense var spild af penge. Ligeledes mener de heller ikke at det kan være kæden der giver problemer.

Brugeravatar
Terminator
Helt nyt medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 13. dec 2016, 22:02
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,8 TSi går ujævnt i tomgang (ryster)

Indlæg af Terminator » 18. jan 2017, 12:30

VW mener aldrig, deres biler fejler noget :!:
Fra viking til vatpik - historien om den danske mand.

Carsten Rasmussen
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 17. jun 2008, 16:22
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1,8 TSi går ujævnt i tomgang (ryster)

Indlæg af Carsten Rasmussen » 18. jan 2017, 12:33

Terminator skrev:VW mener aldrig, deres biler fejler noget :!:
Sørgeligt, men sandt. ...

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: 1,8 TSi går ujævnt i tomgang (ryster)

Indlæg af Play4Fun » 19. jan 2017, 15:46

Carsten Rasmussen skrev:Tak for svar.


Bilen står lige pt ved forhandleren. VW mener ikke den fejler noget. Ligeledes gør forhandleren heller ikke. Jeg har derfor sagt at de skal beholde bilen indtil fejlen er rettet. Så nu må vi se hvornår jeg ser den igen.

Jeg har foreslået dem det med sod. Men det mente de bestemt ikke var et problem. og at åbne motoren for at rense var spild af penge. Ligeledes mener de heller ikke at det kan være kæden der giver problemer.
Hvis VW ikke mener den fejler noget og du først vil ha den igen når fejlen er rettet , så får du den vel aldrig da de ikke mener den fejlsom de ikke mener er der.
Men åbner ikke motoren for at rense ventilerne , man piller indsugning af og med et specielt apparat blæser man tørret nøddeskaller ind på ventilerne samtidig med at der er koblet en special støvsuger til, eneste man skal huske at ventilerne står i lukket position når man laver dette lille indgreb, som ellers koster ca 6-10000kr an på hvilken mekaniker man vælger.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Besvar

Tilbage til "Motor"