Dieselgaten indkaldelse
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 88
- Tilmeldt: 3. mar 2016, 19:49
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Dieselgaten indkaldelse
Hej sidst jeg spurgte Skoda hvornår min bil blev kaldt ind sagde de dec 2016 men har ikke hørt noget endnu. Nogen der ved noget ??
-
- Medlem
- Indlæg: 909
- Tilmeldt: 29. jul 2008, 18:17
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Faaborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 5 times
Re: Dieselgaten indkaldelse
Gå ind via www.dieselinfo.dk og bestil tid selv. Opdateringen til 1.6 TDi har været frigivet i en måneds tid.
Audi Q7 3.0 TDi 245 Quattro, årg. 2011 (kørt 265.000 km.)
VW e-Golf 190, årg. 2015 (kørt 96.000 km.)
Honda VFR 800i, årg. 1999 (kørt 48.000 km.)
Honda ANF 125i, årg. 2012 (kørt 18.000 km.)
VW e-Golf 190, årg. 2015 (kørt 96.000 km.)
Honda VFR 800i, årg. 1999 (kørt 48.000 km.)
Honda ANF 125i, årg. 2012 (kørt 18.000 km.)
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 21. feb 2011, 20:59
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Kalundborg
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 20 times
Re: Dieselgaten indkaldelse
Hvad med 2.0TDi?
Audi A4 2011 136HK CAGB Engine.
VW UP! 2013 60HK CHY Engine
VW UP! 2013 60HK CHY Engine
-
- Medlem
- Indlæg: 909
- Tilmeldt: 29. jul 2008, 18:17
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Faaborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 5 times
Re: Dieselgaten indkaldelse
Ja og jamik123456 skrev:Kan man bare selv bestille tid og er der nogen der har gjort det ??
Audi Q7 3.0 TDi 245 Quattro, årg. 2011 (kørt 265.000 km.)
VW e-Golf 190, årg. 2015 (kørt 96.000 km.)
Honda VFR 800i, årg. 1999 (kørt 48.000 km.)
Honda ANF 125i, årg. 2012 (kørt 18.000 km.)
VW e-Golf 190, årg. 2015 (kørt 96.000 km.)
Honda VFR 800i, årg. 1999 (kørt 48.000 km.)
Honda ANF 125i, årg. 2012 (kørt 18.000 km.)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 88
- Tilmeldt: 3. mar 2016, 19:49
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Dieselgaten indkaldelse
Har lige ringet til smc og de siger at opdateringen til Skoda Octavia 1.6 TDI cr ikke er godkendt endnu
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 128
- Tilmeldt: 15. sep 2008, 19:10
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Dieselgaten indkaldelse
Min Seat Ibiza 1.6 TDI cr CAYB 2013 blev opdateret først i dec. 2016, så det lyder da lidt underlig, hvad motor kode er dinmik123456 skrev:Har lige ringet til smc og de siger at opdateringen til Skoda Octavia 1.6 TDI cr ikke er godkendt endnu
Seat Ibiza 1.6 TDI 2013
Seat Ibiza 1.4 TDI (BMS) 2008 (R.I.P)
Seat Ibiza 1.4 TDI (BMS) 2008 (R.I.P)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 88
- Tilmeldt: 3. mar 2016, 19:49
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Dieselgaten indkaldelse
Kigger efter den i morgen. Finder man den i service bogen ?? Der er vel heller ikke andet man kan gøre end at vente på Skoda skriver til en
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Dieselgaten Indkaldelse
Din motor kode bør du kunne se på en papir label i reservehjulsbrønden, sammen med andre data ,farvekode gearkasse type osv.
No Letting the Old Man In!
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 5. jan 2009, 13:28
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Esbjerg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Dieselgaten indkaldelse
Hvis jeg tjekker på http://audi.dieselinfo.dk er opdateringen ikke klar til min endnu (A4 2013 2,0 tdi multitronic 143hk CJCA).
Den var dog til service i sidste uge og blev opdateret. Jeg havde ikke fået indkaldelse.
/Thomas
Den var dog til service i sidste uge og blev opdateret. Jeg havde ikke fået indkaldelse.
/Thomas
AUDI A4 AVANT B8.5 143HK MULTITRONIC 2013
SOLGT - AUDI A4 AVANT B6 1,8T 163 HK 2003
SOLGT - AUDI A4 AVANT B6 1,8T 163 HK 2003
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 88
- Tilmeldt: 3. mar 2016, 19:49
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Dieselgaten indkaldelse
Ikke noget at gøre ud over at vente på at motorkontoret skriver til en.. :-/
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Dieselgaten indkaldelse
Jeg kan videresende min indkaldelse til dig, hvis du rigtig gerne vil have en.mik123456 skrev:Ikke noget at gøre ud over at vente på at motorkontoret skriver til en.. :-/
Skal ikke selv bruge den.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 88
- Tilmeldt: 3. mar 2016, 19:49
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Dieselgaten indkaldelse
Hej det ville være super hvis jeg kan bruge den skriver en privat besked til dig
-
- Medlem
- Indlæg: 909
- Tilmeldt: 29. jul 2008, 18:17
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Faaborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 5 times
Re: Dieselgaten indkaldelse
Tror det var en jokemik123456 skrev:Hej det ville være super hvis jeg kan bruge den skriver en privat besked til dig
Kan man på Skodas hjemmeside ikke bestille tid til software-opdatering? Det kan man på VW's, hvilket jeg også skrev længere oppe.
Audi Q7 3.0 TDi 245 Quattro, årg. 2011 (kørt 265.000 km.)
VW e-Golf 190, årg. 2015 (kørt 96.000 km.)
Honda VFR 800i, årg. 1999 (kørt 48.000 km.)
Honda ANF 125i, årg. 2012 (kørt 18.000 km.)
VW e-Golf 190, årg. 2015 (kørt 96.000 km.)
Honda VFR 800i, årg. 1999 (kørt 48.000 km.)
Honda ANF 125i, årg. 2012 (kørt 18.000 km.)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 88
- Tilmeldt: 3. mar 2016, 19:49
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Dieselgaten indkaldelse
Nej man kan ikke bestille tid endnu til Skoda Octavia. Min bil melder fejl ved partikelfilter for hver 1200km og skal regenereres manuelt, hvor den ryger helt vildt. Synes at problemet er opstået efter ergoff og chip, måske tilfældigt eller en fejl. Men har aftalt med tuneren at vi skal prøve kun at ligge ergoff på efter opdatering og se om det hjælper. Nyt filter koster 23000kr + Mont. Synes det er mange penge til en bil der kun har kørt 139000km.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Dieselgaten indkaldelse
+1MarcWinther skrev:Tror det var en joke
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 130
- Tilmeldt: 28. sep 2014, 15:10
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Dieselgaten indkaldelse
Så blev min polo opdateret og er ikke imponeret mine dysser larmer helt vildt i mellem området godt den skal chippes igen i morgen
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Dieselgaten indkaldelse
Det kan sgu ikke være rigtigt at ejere af de berørte motorer, skal nærmest tvinges til at få chippet deres bil pga VW har lavet ged i den og ikke magter at lave en ordentlig opdatering som ikke forringer eller ødelægger (køreroplevelsen) samt motorene på sigt.
No Letting the Old Man In!
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2418
- Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8641 Sorring
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 125 times
Re: Dieselgaten indkaldelse
har lige fået synet min Touran fra 2012 med CFJA 170 hk motor uden opdatering, ingen problem med synsmanden, så jeg skal ikke forbi VW med min før den ikke kan synes !!!!
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Dieselgaten indkaldelse
Jeg har fået indkaldelse.
Men jeg kører ikke derhen.
Pt. er der ingen der kan svare på om og hvordan dekretet om at komme til opdatering skal kontrolleres og håndhæves i DK.
Der er ingen der kan svare på hvad sanktionen i givet fald bliver, hvis man ikke kommer.
I Tyskland har det vist sig, at der er stor uvished om hvorvidt der er lovhjemmel til at tvinge bilejerne.
Her får man modstridende svar hvis man kontakter TÜV og KBA mht hvordan (og om) der kan og vil blive sanktioneret.
VW "truer" i sit tyske indkaldelsesbrev med at bilens Betriebserlaubnis vil blive inddraget hvis man ikke får den opdateret.
Men det bunder nok mere i, at VW har lavet en aftale med myndighederne om at de har forpligtet sig til at inden en vis tidsfrist (slut 2017?) skal 85% af de berørte køretøjer på markedet være opdateret.
Men da man er klar over at det er baseret på et frivillighedsprincip "truer" VW med sanktioner som de ikke har belæg for. Mange / de fleste tror jo på hvad der står i sådan et brev. Hvordan skulle de kunne andet ? Det er kun sådan nogle bilnørder som os der gider at læse stof på internettet i timevis om sådan en åndssvag sag, der har en viden der gør at vi stiller spørgsmålstegn.
Hvad der i givet fald sker hvis VW ikke skulle nå de 85% er der ingenting sivet ud om, mig bekendt.
Men det er heller ikke mit problem. Det er VW's. Jeg bekymrer mig kun om min bil.
Jeg agter at trykprøve systemet.
Dvs. ikke køre til opdatering før der står en med en pistol mod min tinding, dvs. at det står lysende klart at der ikke er nogen vej udenom, og hvad sanktionen er hvis jeg nægter.
Min bil skal først synes 13. april 2018 så det kan jo også være at andre inden da har skaffet de afklaringer jeg søger.
Sagt på en anden måde: Først i det øjeblik jeg ser den første bil blive dumpet til syn i DK pga mgl opdatering vil jeg erkende at min egen skal opdateres.
Men jeg kører ikke derhen.
Pt. er der ingen der kan svare på om og hvordan dekretet om at komme til opdatering skal kontrolleres og håndhæves i DK.
Der er ingen der kan svare på hvad sanktionen i givet fald bliver, hvis man ikke kommer.
I Tyskland har det vist sig, at der er stor uvished om hvorvidt der er lovhjemmel til at tvinge bilejerne.
Her får man modstridende svar hvis man kontakter TÜV og KBA mht hvordan (og om) der kan og vil blive sanktioneret.
VW "truer" i sit tyske indkaldelsesbrev med at bilens Betriebserlaubnis vil blive inddraget hvis man ikke får den opdateret.
Men det bunder nok mere i, at VW har lavet en aftale med myndighederne om at de har forpligtet sig til at inden en vis tidsfrist (slut 2017?) skal 85% af de berørte køretøjer på markedet være opdateret.
Men da man er klar over at det er baseret på et frivillighedsprincip "truer" VW med sanktioner som de ikke har belæg for. Mange / de fleste tror jo på hvad der står i sådan et brev. Hvordan skulle de kunne andet ? Det er kun sådan nogle bilnørder som os der gider at læse stof på internettet i timevis om sådan en åndssvag sag, der har en viden der gør at vi stiller spørgsmålstegn.
Hvad der i givet fald sker hvis VW ikke skulle nå de 85% er der ingenting sivet ud om, mig bekendt.
Men det er heller ikke mit problem. Det er VW's. Jeg bekymrer mig kun om min bil.
Jeg agter at trykprøve systemet.
Dvs. ikke køre til opdatering før der står en med en pistol mod min tinding, dvs. at det står lysende klart at der ikke er nogen vej udenom, og hvad sanktionen er hvis jeg nægter.
Min bil skal først synes 13. april 2018 så det kan jo også være at andre inden da har skaffet de afklaringer jeg søger.
Sagt på en anden måde: Først i det øjeblik jeg ser den første bil blive dumpet til syn i DK pga mgl opdatering vil jeg erkende at min egen skal opdateres.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Dieselgaten indkaldelse
Der er med sikkerhed hverken kontrolforanstaltninger eller håndhævelsesmuligheder på plads på nuv. tidspunkt.HHKP skrev:har lige fået synet min Touran fra 2012 med CFJA 170 hk motor uden opdatering, ingen problem med synsmanden, så jeg skal ikke forbi VW med min før den ikke kan synes !!!!
Synshallerne er fuldstændig bedøvende ligeglade med denne opdatering der hvor sagen står i dag.
Men det kan potentielt ændre sig senere, og så må vi tage den derfra.
Så det var forventeligt at du ikke fik problemer i synshallen forleden.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2418
- Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8641 Sorring
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 125 times
Re: Dieselgaten indkaldelse
HansH skrev:Jeg har fået indkaldelse.
Men jeg kører ikke derhen.
Pt. er der ingen der kan svare på om og hvordan dekretet om at komme til opdatering skal kontrolleres og håndhæves i DK.
Der er ingen der kan svare på hvad sanktionen i givet fald bliver, hvis man ikke kommer.
I Tyskland har det vist sig, at der er stor uvished om hvorvidt der er lovhjemmel til at tvinge bilejerne.
Her får man modstridende svar hvis man kontakter TÜV og KBA mht hvordan (og om) der kan og vil blive sanktioneret.
VW "truer" i sit tyske indkaldelsesbrev med at bilens Betriebserlaubnis vil blive inddraget hvis man ikke får den opdateret.
Men det bunder nok mere i, at VW har lavet en aftale med myndighederne om at de har forpligtet sig til at inden en vis tidsfrist (slut 2017?) skal 85% af de berørte køretøjer på markedet være opdateret.
Men da man er klar over at det er baseret på et frivillighedsprincip "truer" VW med sanktioner som de ikke har belæg for. Mange / de fleste tror jo på hvad der står i sådan et brev. Hvordan skulle de kunne andet ? Det er kun sådan nogle bilnørder som os der gider at læse stof på internettet i timevis om sådan en åndssvag sag, der har en viden der gør at vi stiller spørgsmålstegn.
Hvad der i givet fald sker hvis VW ikke skulle nå de 85% er der ingenting sivet ud om, mig bekendt.
Men det er heller ikke mit problem. Det er VW's. Jeg bekymrer mig kun om min bil.
Jeg agter at trykprøve systemet.
Dvs. ikke køre til opdatering før der står en med en pistol mod min tinding, dvs. at det står lysende klart at der ikke er nogen vej udenom, og hvad sanktionen er hvis jeg nægter.
Min bil skal først synes 13. april 2018 så det kan jo også være at andre inden da har skaffet de afklaringer jeg søger.
Sagt på en anden måde: Først i det øjeblik jeg ser den første bil blive dumpet til syn i DK pga mgl opdatering vil jeg erkende at min egen skal opdateres.
så kan vi stå side om side, der skal heller ikke ny software i min !!!
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Dieselgaten indkaldelse
+1HHKP skrev:HansH skrev:Jeg har fået indkaldelse.
Men jeg kører ikke derhen.
Pt. er der ingen der kan svare på om og hvordan dekretet om at komme til opdatering skal kontrolleres og håndhæves i DK.
Der er ingen der kan svare på hvad sanktionen i givet fald bliver, hvis man ikke kommer.
I Tyskland har det vist sig, at der er stor uvished om hvorvidt der er lovhjemmel til at tvinge bilejerne.
Her får man modstridende svar hvis man kontakter TÜV og KBA mht hvordan (og om) der kan og vil blive sanktioneret.
VW "truer" i sit tyske indkaldelsesbrev med at bilens Betriebserlaubnis vil blive inddraget hvis man ikke får den opdateret.
Men det bunder nok mere i, at VW har lavet en aftale med myndighederne om at de har forpligtet sig til at inden en vis tidsfrist (slut 2017?) skal 85% af de berørte køretøjer på markedet være opdateret.
Men da man er klar over at det er baseret på et frivillighedsprincip "truer" VW med sanktioner som de ikke har belæg for. Mange / de fleste tror jo på hvad der står i sådan et brev. Hvordan skulle de kunne andet ? Det er kun sådan nogle bilnørder som os der gider at læse stof på internettet i timevis om sådan en åndssvag sag, der har en viden der gør at vi stiller spørgsmålstegn.
Hvad der i givet fald sker hvis VW ikke skulle nå de 85% er der ingenting sivet ud om, mig bekendt.
Men det er heller ikke mit problem. Det er VW's. Jeg bekymrer mig kun om min bil.
Jeg agter at trykprøve systemet.
Dvs. ikke køre til opdatering før der står en med en pistol mod min tinding, dvs. at det står lysende klart at der ikke er nogen vej udenom, og hvad sanktionen er hvis jeg nægter.
Min bil skal først synes 13. april 2018 så det kan jo også være at andre inden da har skaffet de afklaringer jeg søger.
Sagt på en anden måde: Først i det øjeblik jeg ser den første bil blive dumpet til syn i DK pga mgl opdatering vil jeg erkende at min egen skal opdateres.
så kan vi stå side om side, der skal heller ikke ny software i min !!!
No Letting the Old Man In!
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 19. dec 2016, 18:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Dieselgaten Indkaldelse
Spurgte hos skoda i sidste uge ang. Vores 1.6 tdi yeti.
Den er der ikke nogle opdatering til klar endnu .
Ved sku snart ikke hvad man skal tro om hele denne skandale
Den er der ikke nogle opdatering til klar endnu .
Ved sku snart ikke hvad man skal tro om hele denne skandale
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 5. jun 2014, 08:06
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Dieselgaten indkaldelse
Deres hjemmeside siger også at de ikke er klar til min octavia 1,6 tdi cr - den første udgave 1,6 eren
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 12. apr 2016, 18:21
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: Dieselgaten indkaldelse
Helt enig, jeg gør lige præcis det sammeHansH skrev:Jeg har fået indkaldelse.
Men jeg kører ikke derhen.
Pt. er der ingen der kan svare på om og hvordan dekretet om at komme til opdatering skal kontrolleres og håndhæves i DK.
Der er ingen der kan svare på hvad sanktionen i givet fald bliver, hvis man ikke kommer.
I Tyskland har det vist sig, at der er stor uvished om hvorvidt der er lovhjemmel til at tvinge bilejerne.
Her får man modstridende svar hvis man kontakter TÜV og KBA mht hvordan (og om) der kan og vil blive sanktioneret.
VW "truer" i sit tyske indkaldelsesbrev med at bilens Betriebserlaubnis vil blive inddraget hvis man ikke får den opdateret.
Men det bunder nok mere i, at VW har lavet en aftale med myndighederne om at de har forpligtet sig til at inden en vis tidsfrist (slut 2017?) skal 85% af de berørte køretøjer på markedet være opdateret.
Men da man er klar over at det er baseret på et frivillighedsprincip "truer" VW med sanktioner som de ikke har belæg for. Mange / de fleste tror jo på hvad der står i sådan et brev. Hvordan skulle de kunne andet ? Det er kun sådan nogle bilnørder som os der gider at læse stof på internettet i timevis om sådan en åndssvag sag, der har en viden der gør at vi stiller spørgsmålstegn.
Hvad der i givet fald sker hvis VW ikke skulle nå de 85% er der ingenting sivet ud om, mig bekendt.
Men det er heller ikke mit problem. Det er VW's. Jeg bekymrer mig kun om min bil.
Jeg agter at trykprøve systemet.
Dvs. ikke køre til opdatering før der står en med en pistol mod min tinding, dvs. at det står lysende klart at der ikke er nogen vej udenom, og hvad sanktionen er hvis jeg nægter.
Min bil skal først synes 13. april 2018 så det kan jo også være at andre inden da har skaffet de afklaringer jeg søger.
Sagt på en anden måde: Først i det øjeblik jeg ser den første bil blive dumpet til syn i DK pga mgl opdatering vil jeg erkende at min egen skal opdateres.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 367
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 21:44
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Mariager
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Dieselgaten indkaldelse
Hvor har du henvendt dig for information mht opdatering?HansH skrev:Jeg har fået indkaldelse.
Men jeg kører ikke derhen.
Pt. er der ingen der kan svare på om og hvordan dekretet om at komme til opdatering skal kontrolleres og håndhæves i DK.
Der er ingen der kan svare på hvad sanktionen i givet fald bliver, hvis man ikke kommer.
I Tyskland har det vist sig, at der er stor uvished om hvorvidt der er lovhjemmel til at tvinge bilejerne.
Her får man modstridende svar hvis man kontakter TÜV og KBA mht hvordan (og om) der kan og vil blive sanktioneret.
VW "truer" i sit tyske indkaldelsesbrev med at bilens Betriebserlaubnis vil blive inddraget hvis man ikke får den opdateret.
Men det bunder nok mere i, at VW har lavet en aftale med myndighederne om at de har forpligtet sig til at inden en vis tidsfrist (slut 2017?) skal 85% af de berørte køretøjer på markedet være opdateret.
Men da man er klar over at det er baseret på et frivillighedsprincip "truer" VW med sanktioner som de ikke har belæg for. Mange / de fleste tror jo på hvad der står i sådan et brev. Hvordan skulle de kunne andet ? Det er kun sådan nogle bilnørder som os der gider at læse stof på internettet i timevis om sådan en åndssvag sag, der har en viden der gør at vi stiller spørgsmålstegn.
Hvad der i givet fald sker hvis VW ikke skulle nå de 85% er der ingenting sivet ud om, mig bekendt.
Men det er heller ikke mit problem. Det er VW's. Jeg bekymrer mig kun om min bil.
Jeg agter at trykprøve systemet.
Dvs. ikke køre til opdatering før der står en med en pistol mod min tinding, dvs. at det står lysende klart at der ikke er nogen vej udenom, og hvad sanktionen er hvis jeg nægter.
Min bil skal først synes 13. april 2018 så det kan jo også være at andre inden da har skaffet de afklaringer jeg søger.
Sagt på en anden måde: Først i det øjeblik jeg ser den første bil blive dumpet til syn i DK pga mgl opdatering vil jeg erkende at min egen skal opdateres.
Golf 2,0 TDI 2019
Yamaha YZF 1000 Thunderace.
Seat mii -15
Yamaha YZF 1000 Thunderace.
Seat mii -15
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Dieselgaten indkaldelse
Hvad mener du ? sorry men forstår ikke lige spørgsmålet..Biker skrev:Hvor har du henvendt dig for information mht opdatering?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 367
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 21:44
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Mariager
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Dieselgaten indkaldelse
Du skriver der ikke er nogen pt der kan give dig svar på hvordan dekretet om at komme til opdatering skal kontrolleres.
Golf 2,0 TDI 2019
Yamaha YZF 1000 Thunderace.
Seat mii -15
Yamaha YZF 1000 Thunderace.
Seat mii -15