Til dem som har VCDS og en 2.0 TDI Common Rail.

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Til dem som har VCDS og en 2.0 TDI Common Rail.

Indlæg af Gigel » 30. jan 2017, 23:49

Original Ross Tech ?
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

Joker22
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 21. feb 2011, 20:59
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kalundborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Til dem som har VCDS og en 2.0 TDI Common Rail.

Indlæg af Joker22 » 30. jan 2017, 23:50

Så ved jeg sku ikke, hvordan du finder den.
Audi A4 2011 136HK CAGB Engine.
VW UP! 2013 60HK CHY Engine

Joker22
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 21. feb 2011, 20:59
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kalundborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Til dem som har VCDS og en 2.0 TDI Common Rail.

Indlæg af Joker22 » 30. jan 2017, 23:52

Hvad hvis du går ind i 01 motor 08 også 4-4
Audi A4 2011 136HK CAGB Engine.
VW UP! 2013 60HK CHY Engine

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Til dem som har VCDS og en 2.0 TDI Common Rail.

Indlæg af Gigel » 30. jan 2017, 23:54

I den post du linke til ...
viewtopic.php?f=74&t=103874

Se Aeggos billede ... det er det sammen værdi jeg udlæste, så jeg tror det er denne.

Jeg har ikke 08 , kun AMB.
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Til dem som har VCDS og en 2.0 TDI Common Rail.

Indlæg af Gigel » 30. jan 2017, 23:56

Min motor er en CFFB. Jeg huskede jeg har en kammerat med en CFFB også :) Så jeg vil prøve at udlæse hans på onsdag.
Men mange tak for hjælp og din tid :)
Måske de er nogen andre eksperter som vil hopper på indtil på onsdag. :P
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

Joker22
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 21. feb 2011, 20:59
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kalundborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Til dem som har VCDS og en 2.0 TDI Common Rail.

Indlæg af Joker22 » 30. jan 2017, 23:59

Så du tænker det er
camshaft slope pistons?
Audi A4 2011 136HK CAGB Engine.
VW UP! 2013 60HK CHY Engine

klyfax
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 24. jan 2017, 22:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Til dem som har VCDS og en 2.0 TDI Common Rail.

Indlæg af klyfax » 31. jan 2017, 08:32

Det du har sammenlignet er indsprøjtnings tidspunktet og ikke om knasten står skævt.
Indsprøjtnings tidspunktet er noget motorstyring bestemmer helt og holdent.
Har intet med knasten at gøre da dyserne er elektrisk styret.


Polo R WRC #1117

Mvh Magnussen, on Tapa(s)talk
Polo R WRC #1117

Mvh Magnussen

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Til dem som har VCDS og en 2.0 TDI Common Rail.

Indlæg af Gigel » 31. jan 2017, 08:38

Indsprøjtnings tidspunktet bliver justeret i forhold til knastens position. Så selv om motorstyring justere dette, er den justeret i forhold til knasten.
Og på de her CR kan jeg se man kan justere det fra pumpen faktisk lige som på de gamle CR motorer så man skal ikke justere knasten,.

https://youtu.be/MEguZWbEE9g

Kan en moderator måske flytte emnet til "motor" måske ? Så vil de også kommer nogen andre eksperter ind i indlægget :)
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

Joker22
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 21. feb 2011, 20:59
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kalundborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Til dem som har VCDS og en 2.0 TDI Common Rail.

Indlæg af Joker22 » 31. jan 2017, 09:44

Som jeg skrev tidligere.

På en pumpedyse, gør man som du siger, fordi dyserne er styret af knasten.
En CR er dysser elektroniske, så computeren styre det selv, men du kan stille du ændre mig bekendt IKKE "tænding " ved at stille på knasten..

Du stiller timing, altså ventiler i forhold til stempler..
Audi A4 2011 136HK CAGB Engine.
VW UP! 2013 60HK CHY Engine

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13247
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Til dem som har VCDS og en 2.0 TDI Common Rail.

Indlæg af HansH » 31. jan 2017, 11:58

Gigel skrev:Kan en moderator måske flytte emnet til "motor" måske ? Så vil de også kommer nogen andre eksperter ind i indlægget :)
done ;)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

lomme
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 23. maj 2009, 22:50
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Til dem som har VCDS og en 2.0 TDI Common Rail.

Indlæg af lomme » 1. feb 2017, 09:06

Det vil jeg da gerne hjælpe med.
Her er mine værdier ved start og efter en 30km tur:
Kold:
adresse 01: Motor (03L 906 018 AB)
07:59:49
IDE00025 Kølevæsketemperatur 55 °C
IDE00351 Hovedindsprøjtning: aktiveringsbegyndelse -1.82 °
IDE00365 Afvigelse i indsprøjtningsmængde: cylinder 0 -0.01 mg/slag
IDE00366 Afvigelse i indsprøjtningsmængde: cylinder 0 -0.26 mg/slag
IDE00367 Afvigelse i indsprøjtningsmængde: cylinder 3 0.45 mg/slag
IDE00368 Afvigelse i indsprøjtningsmængde: cylinder 4 -0.18 mg/slag

Varm:
adresse 01: Motor (03L 906 018 AB)
08:39:21
IDE00025 Kølevæsketemperatur 78 °C
IDE00351 Hovedindsprøjtning: aktiveringsbegyndelse -4.09 °
IDE00365 Afvigelse i indsprøjtningsmængde: cylinder 0 0.31 mg/slag
IDE00366 Afvigelse i indsprøjtningsmængde: cylinder 0 -0.36 mg/slag
IDE00367 Afvigelse i indsprøjtningsmængde: cylinder 3 0.42 mg/slag
IDE00368 Afvigelse i indsprøjtningsmængde: cylinder 4 -0.37 mg/slag

Motor CFFB 2.0 TDI 140hk
Ved ikke hvor Cylinder 1 og 2 er henne ;-)
Kasper
Audi A3 Sportsback 2.0 TDI 2013 Motor:CFFB

Besvar

Tilbage til "Motor"