Problem med Polo G40: Ingen træk og sort røg.

Besvar
Brugeravatar
BJ3882
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 4. mar 2009, 22:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Problem med Polo G40: Ingen træk og sort røg.

Indlæg af BJ3882 » 4. mar 2009, 22:16

Hej, jeg har et problem med min polo g40 som er kommet i løbet af de sidste dage.

Det startede med at den ikke rigtig ville trække når man kom kørende med en 2000 omdrejninger ca. i 3 gear og så gav gas så var det somom den druknede og man kunne give meget gas uden der skete noget men så ligepludselig kom trækket med et sæt.

Imorges der ville den så ikke da den var blevet varm, trække overhovedet så snart f.eks. 3 gearet var kørt "ud" med kvart gas ca. så hakkede den meget og intet træk overhovedet, så kunne man skifte til 4 og så sketet det samme igen, så snart den kom op i en 2800-3000 omdrejninger eller med mere end kvart gas hakkede den og slet intet træk. Så her på eftermiddagen idag så jeg så en sort røg komme ud af udstødning hvis jeg lige gav lidt over halv gas i frigear og det samme hvis jeg kørte i 3 gear mog gav fuld gas så der kom "tryk" på og den trak lidt så kom røgen igen.

Jeg startede den så lige igen her til aften og så kom der en god slat olie eller benzin/sod ud og den røg med omkring halv gas kort. Kan ikke konstatere om det er olie eller benzin på lugten pga. soden fra udst. Konsistensen virker mere som benzin.

Jeg havde på fornemmelsen det kunne være stempelringene? Toppakningen? elelr evt. lambdasonden ?

Jeg kan ikke se nogle bobler eller lignende i vandbeholderen og olie kan jeg ikke se der mangler noget af rigtig.

Nogen der har prøvet lignende ??
Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe da jeg er helt på røven, tak.

Fik så dette bud på en fejl:
"Mit bedste bud er den blå temp føler der sidder i den køle studs der sidder på topstykket ud mod køleren.
Det er motorstyrings temperatur føler, de står af ind i mellem"

Jeg har så idag skiftet den omtalte føler, den kom til at køre bedre end før men hvis man giver gas så den kommer op på 2000 omdrejninger i frigear så falder den efter 1-2 sek. deroppe ned til omkring 7-800 og vil gå ud. Det samme sker når man kører 50 i 3. gear så dør den bare også helt ud men man kan få den til at komme fremad igen ved at give meget mere gas så spjældet lukker og der dannes tryk.
Der kommer sort røg når der gives fuld gas næsten og kan finde på at sige puf puf få gange ud af udstødningen når den falder i omdrejninger, meget små knald.

Nogen der har et bud på fejlen ?? Mange tak.
Golf MK1 1.8T 20V 1980 - BBT K300 Turbo.

Brugeravatar
Skyggen
Aktiv medlem
Indlæg: 1587
Tilmeldt: 11. jun 2008, 20:17
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Problem med Polo G40: Ingen træk og sort røg.

Indlæg af Skyggen » 4. mar 2009, 22:18

Hvad siger tændingen? Står den som den skal?
/Skyggen
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
En fjæsing er en herlig dykpumpe - "Det var ikke mig og desuden var jeg fuld!"

Brugeravatar
BJ3882
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 4. mar 2009, 22:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Problem med Polo G40: Ingen træk og sort røg.

Indlæg af BJ3882 » 14. mar 2009, 18:51

Skyggen skrev:Hvad siger tændingen? Står den som den skal?
Jeg har ikke haft tændingsmærket da det var knækket af da jeg fik den.

Men idag fik jeg endelig fat i et nyt så imorgen bliver det monteret og så ser vi om tænding står som den skal.
Golf MK1 1.8T 20V 1980 - BBT K300 Turbo.

ottedk
Helt nyt medlem
Indlæg: 41
Tilmeldt: 7. jan 2009, 01:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Problem med Polo G40: Ingen træk og sort røg.

Indlæg af ottedk » 14. mar 2009, 19:54

nu ved jeg ikke om en g40 har lmm, men min golfd havde samme symptomer og her var lmm slut

Besvar

Tilbage til "Motor"