Manglende ladetryk leon cupra 1p

Besvar
Brugeravatar
23230694
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 22. feb 2009, 18:06
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Manglende ladetryk leon cupra 1p

Indlæg af 23230694 » 5. feb 2017, 21:30

Hej.

Jeg har en Seat Leon Cupra fra 2007. Den har haft lidt ting der skulle fixes. Den har gået 85000 km, og jeg har lige skiftet tandrem og vandpumpe. Den begyndte at sige lige som en fårekylling fra det ene medløberhjul. Efter jeg fik bilen ud at køre igen, laver den ikke det samme ladetryk som jeg mener den gjorde før. 1,34 bar. Den når ca 1,2.
Den er Chippet til omkring 300hk

Jeg kunne se at den ikke blev ordenligt driftsvarm og regnede med at det var grunden. Den nåede kun 73 grader. Nu har jeg skiftet termostaten og motoren bliver omkring 90 grader. Det er godt nok ikke lige til at skifte sådan en. :shock:

Jeg har kigget til Dv ventilen. Den er med membran og der er ikke tegn på skader eller slid. Jeg får ikke nogle fejlkoder vcds.

Den fejltænder lidt i tomgang på cylinder 3 og 4 i tomgang. Jeg har polarfis i bilen og får et tal for fejltænding der svinger fra 2 til 10 i tomgang på cylinder 4. Er det et % tal eller hvad er det :?:

Skal der laves adaption efter skift af tandrem.

Er der andet jeg kan kontrollere?
Jeg har købt nye iridium tændrør, jeg har bare ikke fået skiftet dem endnu.
MVH Martin

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Manglende ladetryk leon cupra 1p

Indlæg af Stefan » 6. feb 2017, 09:48

Fejltænding er antal fejltændinger - altså en counter. Den nulstilles indenfor et bestemt tidsinterval uden registrerede fejl. Start med at få skiftet tændrør og efterfølgende tændspoler, hvis det ikke hjælper. Du kan evt. inden du skifter tændspoler forsøge at bytte dem rundt, for at se om problemet flytter til en anden cylinder. Hvis det ikke ændrer noget, så kan det være en dyse der driller (= byt til nyt).

Brugeravatar
23230694
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 22. feb 2009, 18:06
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Manglende ladetryk leon cupra 1p

Indlæg af 23230694 » 24. mar 2017, 10:56

Jeg fik skiftet tændrør og byttede rundt på tændspolerne. Fejltænding var stadig mest på cyl 4 og stadig lidt på cyl 3. Efter 2 gange dyserens i tanken, er fejltændingerne næsten væk.
Ladetrykket er stadig lavere end det har været.

Jeg har så i mellem tiden fået en kobling der fedter. Så nu har jeg bestilt en Sachs organisk kobling og opgraderet trykplade. Jeg skal lige have bestilt et nyt Luk dm svinghjul. Jeg kan se der er lidt problemer med thrust washer / thrust bearing, ved kobling med hårdere trykplade. En del på nettet skriver at det kan hjælpe at skifte til en tykkere olie 5/50 eller tykker. Jeg køre i øjeblikket på 5/30. Er der nogle på VAG der har erfaringer med det.
Er der et alternativ til den originale thrust washer. Jeg fandt et forum det omtalte et engelsk tunings firma (jeg kan ikke huske navnet) der kunne bearbejde blokken, så det kom et ekstra sæt tryklejer i. Det er lidt omstændigt. Men det er jo også lidt træls at skifte motor, hvis lejet smutter.

Bilen bruger også lidt rigeligt olie. Er der nogen der har erfaring med om smedede stempler minimere olieforbruget elller om det kun hjælper at montere et par nye orginale stempler/pejlstænger.
Eventuelt et forslag til stempler til ca 400hk.
MVH Martin

Brugeravatar
23230694
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 22. feb 2009, 18:06
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Manglende ladetryk leon cupra 1p

Indlæg af 23230694 » 9. jun 2017, 19:55

Opdatering.

Ladetrykker er åbenbart temperatur afhængigt, for efter at udendørs temperaturen er steget, er ladetrykket tilbage på 1,34 bar.
MVH Martin

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Manglende ladetryk leon cupra 1p

Indlæg af Don Karnage » 9. jun 2017, 23:48

Har du målt indsugningstemp under load? for meget varme for den til at skrue ned automatisk.
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

Besvar

Tilbage til "Motor"