Side 1 af 2

Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfaring

: 5. feb 2017, 22:28
af OlsenD
hej..

Vw 2.0 tdi 140hk
motorkode CFFB
årgang 2012


jeg har lidt problemer med min næsten ny indkøbte Vw, den køre ikke så langt på literen, den køre 10km/l og 750 km på en tank med 70 liter Diesel, tror den tidligere ejer har haft samme problem, for det ser ud til at partikelfilteret er nulstillet, så jeg kan ikke se hvor fyldt den er ?? jeg har selv kørt 6500km siden jeg har købt den, jeg køre ca 40 km om dagen og en gang om ugen køre jeg 140 km på motorvej..

hvad siger i ud fra de billeder :-)

eller er der andet jeg skal kigge efter ?? eller noget andet i vil vide ? :-)

men jeg er lidt på bar bund da jeg synes jeg har tjekket alt igennem, så jeg håber i kan hjælpe mig :-)

på forhånd tak

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 5. feb 2017, 22:46
af i-s
Synes ikke der er noget som ser unormalt ud mht. DPF - altså udover askemængden er nulstillet.

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 5. feb 2017, 22:48
af OlsenD
Nej vel. Men brude den ikke stige bare lidt. Jeg ved selvfølgelig heller ikke om den er blevet nulstillet ??? Synes bare det er sært?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 5. feb 2017, 22:50
af klyfax
Jeg er ik syg sej til VW diesel partikelfilter, men i entreprenør branchen der er 123 hpa differencetryk over partikelfilteret meget højt når det er rent.
Så jeg følger med spænding


Polo R WRC #1117

Mvh Magnussen, on Tapa(s)talk

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 6. feb 2017, 16:51
af OlsenD
klyfax skrev:Jeg er ik syg sej til VW diesel partikelfilter, men i entreprenør branchen der er 123 hpa differencetryk over partikelfilteret meget højt når det er rent.
Så jeg følger med spænding Billede


Polo R WRC #1117

Mvh Magnussen, on Tapa(s)talk
Hvad ligger den på der :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 6. feb 2017, 16:56
af klyfax
På 20-50 hpa under fuld belastning med ny brændt filter
250hpa når de er stoppet.


Polo R WRC #1117

Mvh Magnussen, on Tapa(s)talk

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 6. feb 2017, 19:31
af TP_sonic
Hvorfor er det du tænker partikelfilter?

Fordi den ikke kører langt på literen behøver det vel ikke ligge i filteret?
Jeg tænker mere luftmasse/ brændstof blanding. Trækker den som 140 HK?

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 6. feb 2017, 20:27
af OlsenD
TP_sonic skrev:Hvorfor er det du tænker partikelfilter?

Fordi den ikke kører langt på literen behøver det vel ikke ligge i filteret?
Jeg tænker mere luftmasse/ brændstof blanding. Trækker den som 140 HK?
jamen jeg ved det ikke, jeg synes bare jeg har været alt igennem, er der noget du gerne vil have jeg tager billeder af, for jeg kan nemt og hurtig få det gjort, jeg tager i mod alt den hjælp jeg kan få :-)

på forhånd tak

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 6. feb 2017, 20:34
af HansH
klyfax skrev:Jeg er ik syg sej til VW diesel partikelfilter, men i entreprenør branchen der er 123 hpa differencetryk over partikelfilteret meget højt når det er rent.
Synes også det umiddelbart lyder lidt højt.
Når min er lige før den starter en aktiv regenerering, ligger den på ca 80-90 hpa. I hvert fald ikke over 100.
Under regenerering falder den gradvist og lander på ca 0-10 når den er færdig.
Mine tal er med konstant hastighed ved godt 2200 o/m.

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 6. feb 2017, 20:36
af OlsenD
TP_sonic skrev:Hvorfor er det du tænker partikelfilter?

Fordi den ikke kører langt på literen behøver det vel ikke ligge i filteret?
Jeg tænker mere luftmasse/ brændstof blanding. Trækker den som 140 HK?
IMG_2258.JPG
IMG_2258.JPG (40.48 KiB) Vist 4111 gange
IMG_2260.JPG
IMG_2260.JPG (43.99 KiB) Vist 4111 gange

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 7. feb 2017, 21:38
af OlsenD
HansH skrev:
klyfax skrev:Jeg er ik syg sej til VW diesel partikelfilter, men i entreprenør branchen der er 123 hpa differencetryk over partikelfilteret meget højt når det er rent.
Synes også det umiddelbart lyder lidt højt.
Når min er lige før den starter en aktiv regenerering, ligger den på ca 80-90 hpa. I hvert fald ikke over 100.
Under regenerering falder den gradvist og lander på ca 0-10 når den er færdig.
Mine tal er med konstant hastighed ved godt 2200 o/m.
PS. Ka den trækker fint :-)
IMG_2266.JPG
IMG_2266.JPG (43.23 KiB) Vist 4099 gange

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 19. apr 2017, 22:05
af bagga
Fandt du ud af, om der var noget galt? Min CFFB virker også lidt tørstig ca 14 km/l på motorvej


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 19. apr 2017, 22:27
af johannes
Hvor mange km har bilen kørt

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 20. apr 2017, 05:33
af Tommy
Dit differencetryk er for højt og vidner om et meget stoppet filter.
Prøv at mål trykket ved fuld last i feks 4. Gear - altså med fuld pedal og så kør den ud til ca 4000 og aflæs trykket..... og post det her.
Men 28hpa i tomgang er helt galt....

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 20. apr 2017, 05:47
af 250658
Kan se at du kører kun 40 km. om dagen. Det er ikke nok. Jeg kører altid 50 km. hver vej. Ud/Hjem. De første ca. 30 km. på turen ligger den på ca. 12 km/l, først efter de 30 km. bliver brændstof økonomien meget bedere. På en tur på 50 km. ligger gennemsnittet over 20 km/l.

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 20. apr 2017, 06:04
af HansH
250658 skrev:..De første ca. 30 km. på turen ligger den på ca. 12 km/l. På en tur på 50 km. ligger gennemsnittet over 20 km/l.
km 0-30 = 12 km/l ..... => 2.5l brændstof
km 0-50 = 20 km/l ..... => 2.5l brændstof

Hvis det regnestykke skal passe, så betyder det altså at din bil bruger ingen - eller ligefrem "negativt" - brændstof på strækningen mellem km 30-50.
Så skal du jo bare køre en passende lang tur, så er tanken fyldt op når du kommer frem :D

Aj, spøg til side. Din pointe er selvfølgelig rigtig; de første km efter koldstart er altid de dyreste.

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 20. apr 2017, 08:08
af OlsenD
bagga skrev:Fandt du ud af, om der var noget galt? Min CFFB virker også lidt tørstig ca 14 km/l på motorvej


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej desværre. :-/


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 20. apr 2017, 08:09
af OlsenD
johannes skrev:Hvor mange km har bilen kørt
Den har 202xxxkm


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 20. apr 2017, 08:11
af OlsenD
Tommy skrev:Dit differencetryk er for højt og vidner om et meget stoppet filter.
Prøv at mål trykket ved fuld last i feks 4. Gear - altså med fuld pedal og så kør den ud til ca 4000 og aflæs trykket..... og post det her.
Men 28hpa i tomgang er helt galt....
Det vil jeg lige prøve når jeg kommer hjem.
Men i tomgang ligger den nu på. 8hpa
Men jeg sender lige et billede senere



Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 20. apr 2017, 08:12
af OlsenD
HansH skrev:
250658 skrev:..De første ca. 30 km. på turen ligger den på ca. 12 km/l. På en tur på 50 km. ligger gennemsnittet over 20 km/l.
km 0-30 = 12 km/l ..... => 2.5l brændstof
km 0-50 = 20 km/l ..... => 2.5l brændstof

Hvis det regnestykke skal passe, så betyder det altså at din bil bruger ingen - eller ligefrem "negativt" - brændstof på strækningen mellem km 30-50.
Så skal du jo bare køre en passende lang tur, så er tanken fyldt op når du kommer frem :D

Aj, spøg til side. Din pointe er selvfølgelig rigtig; de første km efter koldstart er altid de dyreste.
Ja nemlig. Men uanset hvor lang en tur jeg køre, køre den MAX 12km på literen Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 20. apr 2017, 19:32
af OlsenD
Tommy skrev:Dit differencetryk er for højt og vidner om et meget stoppet filter.
Prøv at mål trykket ved fuld last i feks 4. Gear - altså med fuld pedal og så kør den ud til ca 4000 og aflæs trykket..... og post det her.
Men 28hpa i tomgang er helt galt....
Så fik jeg testeren på, jeg har gjort lige som du sagde Billede
IMG_2792.JPG
IMG_2792.JPG (89.45 KiB) Vist 3838 gange

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 20. apr 2017, 21:09
af Tommy
255mbar ved fuld last er helt fint, og filteret ser ud til at være helt som det skal være... du skriver også at tomgang nu ligger på 8... det er ok.
Prøv og se om forbruget stadig er for højt over de næste par dage.... evt lav kontrol-opfyldning og regn forbruget ud

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 20. apr 2017, 21:15
af OlsenD
Tommy skrev:255mbar ved fuld last er helt fint, og filteret ser ud til at være helt som det skal være... du skriver også at tomgang nu ligger på 8... det er ok.
Prøv og se om forbruget stadig er for højt over de næste par dage.... evt lav kontrol-opfyldning og regn forbruget ud


Tak det vil jeg prøve, men tro nu det er det samme, for jeg har snart kørt 17000km hvor det har været det samme hele vejen igennem,

er der andre ting der kan gøre så den ikke køre mere på literen ??

jeg er næsten ved at opgive den pis spand

på forhånd tak for jeres hjælp

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 20. apr 2017, 21:19
af HansH
1. Hvad er det for en bil ?
2. Er den dieselgate-opdateret ? Hvis ja, hvornår ?

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 20. apr 2017, 21:20
af Tommy
Hmmm, der er jo de åbenlyse ting som feks 18-19-20" store hjul og brede dæk, men også om bremserne hænger lidt - bliver de bagerste skiver varme når du har kørt en tur ?
Ellers kan du jo overveje at få bilen checket på rullefelt, og få målt lambda osv....

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 20. apr 2017, 21:55
af OlsenD
Tommy skrev:Hmmm, der er jo de åbenlyse ting som feks 18-19-20" store hjul og brede dæk, men også om bremserne hænger lidt - bliver de bagerste skiver varme når du har kørt en tur ?
Ellers kan du jo overveje at få bilen checket på rullefelt, og få målt lambda osv....
Bilen køre på vinter dæk 16 "
Der er nye bremser for og bag, intet hænger eller bliver varm. Bilen er tjekket på rullefelt 143hk.
Men jeg har ikke fået tjekket lambda endnu

Andet jeg skal tjekke.

Tak :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 21. apr 2017, 06:08
af AAMS
Jeg ville sende den til Landberg.

Giv den en guldrens, EGR off og en optimering.

Han har tilbud på denne pakke netop nu.

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 21. apr 2017, 06:10
af HansH
@OlsenD - du ser åbenbart kun sidste indlæg i tråden :) Så jeg prøver lige igen:

1. Hvad er det for en bil ?
2. Er den dieselgate-opdateret ? Hvis ja, hvornår ?

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 21. apr 2017, 06:11
af Tommy
AAMS skrev:Jeg ville sende den til Landberg.

Giv den en guldrens, EGR off og en optimering.

Han har tilbud på denne pakke netop nu.
Enig..... han kan også checke den ud inden evt optimering

Re: Vw 2.0tdi 140hk  CFFB Diesel forbrug partikelfilter erfa

: 21. apr 2017, 08:18
af OlsenD
HansH skrev:@OlsenD - du ser åbenbart kun sidste indlæg i tråden :) Så jeg prøver lige igen:

1. Hvad er det for en bil ?
2. Er den dieselgate-opdateret ? Hvis ja, hvornår ?
Hov det er jeg sku ked af. Den må jeg have misset :-/

Det er en VW passat 2.0 TDI 140 hk CFFB motor.

Ja den er opdateret. Mener det var 10/2-17


På forhånd tak.


Sent from my iPhone using Tapatalk