1.6 Tdi Cayc Diesel Lækage Returolie

Besvar
klaus poulsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. feb 2017, 09:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej

1.6 Tdi Cayc Diesel Lækage Returolie

Indlæg af klaus poulsen » 6. feb 2017, 09:23

Hej - jeg har brug for hjælp her.
Har en octavia 2011,1,6 tdi, bluemotion cayc.
En gang imellem skyder den en returslange ud af en injector .... Der kan godt går 14 dage imellem det sker.
Det giver et stort svineri og der løber diesel i smøreolien.
Jeg har prøvet at købe nyt sæt slanger til returolien..det hjalp ikke.
Har i nogen gode ideer ?

Brugeravatar
Morten16v
Aktiv medlem
Indlæg: 1951
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hasselager (Århus s)

Re: 1.6 Tdi Cayc Diesel Lækage Returolie

Indlæg af Morten16v » 6. feb 2017, 21:00

Er der monteret lås på returslangen??

Lig evt et billede op
Nu med Touran.

klaus poulsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. feb 2017, 09:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej

Re: 1.6 Tdi Cayc Diesel Lækage Returolie

Indlæg af klaus poulsen » 10. feb 2017, 19:22

Ja - bajonetten er trykket helt ind i injektor og holdes fast med den lille clips....
Det udvikler sig lidt ....jeg tror nu at det er min dieselhøjtrykspumpe der har for meget lækolie....det kommer ind i samme rør..... Trykket bliver så højt at den skyder returolieslangen af - fordi det er det som først giver efter.
Nogen erfaring med hvordan man checker mængden af lækolie på højtykspumpen...hvornår er det " for meget"?

Jannik
Medlem
Indlæg: 1168
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja

Re: 1.6 Tdi Cayc Diesel Lækage Returolie

Indlæg af Jannik » 10. feb 2017, 19:49

Min første indskydelse var en defekt injector, der lader lidt kompression ud i returløbet.

Det er dog blot et gæt.
Hopper returslangen af den samme dyse hver gang?

jk6
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 29. okt 2009, 21:42
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej

Re: 1.6 Tdi Cayc Diesel Lækage Returolie

Indlæg af jk6 » 11. feb 2017, 10:12

hvis det er samme dyse ville mit gæt også være en defekt dyse. Hvis du har den gamle slange endnu, så prøv evt. at måle retur løbet fra hver dyse med motoren kørende i tomgang i ca. 2-3 min. der skal gerne være en nogenlunde lige stor mængde brændstof fra hver dyse.

Besvar

Tilbage til "Motor"