Audi A6 2.7 Tdi - Halter Ved Kold Start

Besvar
Lisborg
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 5. feb 2017, 09:55
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederikshavn
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Audi A6 2.7 Tdi - Halter Ved Kold Start

Indlæg af Lisborg » 5. feb 2017, 10:30

Goddaw derude!

Først - fantastisk forum, har siddet i flere timer og læst emner nu, pisse spænende!

Jeg har i november anskaffet mig en dejlig 2009 audi a6 2,7tdi 190hk, med 208.000km på tælleren.

Jeg var før jul lidt uheldig med nogle sliddele, jeg fik skiftet alle 6 gløderør og dagen efter fik jeg fejl fra et manifold spjæld.
Dette blev skiftet ugen efter - det hele ved automester.

Morgen efter spjældet var skiftet, bemærkede jeg at bilen lige efter koldstart haltede - omdrejningerne rullede +/- 100, men efter 10sek var det væk, og bilen kørte som ny - intet at mærke over hovedet. Kører man bare 1-2km og slukker bilen og starter igen, starter den som ny, ingen halten. Den skal stå slukket i kulden, i 6-8 timer, før den gør det.
Den har gjort det lige siden - men kun i max 10sek! Ellers er der intet at mærke.

Mekaniker har gjort følgende:
- testet adaption af nyt spjæld
- målt på dyser, automester vil skifte alle 6 ($$$$$$$$$). Hvor i mod teknicar ikke er sikker på at det overhovedet er dyserne, da værdierne variere ganske lidt. Teknicar har haft tester på ved kold start.
Kan desværre ikke skaffe udprint af værdierne på nuværende tidspunkt.
- bell ad tilføjet 2 gange med en måneds mellemrum.

Det eneste der kan afhjælpe det, er når jeg har kørt ture på 2-350km i streg, hvor fejlen så har været væk et par dage.

Bilen kører hver dag 130km 95% af dem på motorvej, plus lidt småture i ny og næ. Så den bliver kørt godt varm hver dag. Og den har kørt 12.000 siden november - altså en stand på 220.000km nu.

Nogle der har nogle gode ideer? Det skal laves - men vil simpelthen ikke ofre alle mine spare penge på fejlsøgning og dyre 0000-stumper, uden garanti for det virker. Er ret fingersnild selv - bare ikke på biler/motorer.

På forhånd tusind tak - jeg giver gerne en kop kaffe eller andet i frederikshavns området! :-)

vil lige forsøge at vedhæfte et videoklip af "uret".
De bedste hilsner
Frederik Østergaard Lisborg
----------------------------------------------------
Audi A6 Avant 2.7TDI 190hk årg 2009 (November 2016-)
VW Polo 1.2tdi bluemotion årg 2012 (September 2012-November 2016) Første bil <3

Lisborg
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 5. feb 2017, 09:55
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederikshavn
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A6 2.7 Tdi - Halter Ved Kold Start

Indlæg af Lisborg » 5. feb 2017, 10:38

Obs! Bilen havde aldrig haltet før spjældet blev skiftet - det kom fra dag til dag.
De bedste hilsner
Frederik Østergaard Lisborg
----------------------------------------------------
Audi A6 Avant 2.7TDI 190hk årg 2009 (November 2016-)
VW Polo 1.2tdi bluemotion årg 2012 (September 2012-November 2016) Første bil <3

Gummihest
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 8. sep 2010, 06:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A6 2.7 Tdi - Halter Ved Kold Start

Indlæg af Gummihest » 6. feb 2017, 05:43

Lytter lige med her.
Min gør det samme når den ikke har stået i garage. Har haft automester til at kigge på min også uden held.

HJLarsen
Nyt medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Auning
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times

Re: Audi A6 2.7 Tdi - Halter Ved Kold Start

Indlæg af HJLarsen » 6. feb 2017, 06:11

Min, som jo er forløberen for de fine 2,7 - 3,0 maskiner gør det også når den er iskold, men kun få sekunder. Det er ikke udsættere, men noget der ligner det man i gamle dage kaldte: "at regulatoren ruller". Det er en skønhedsfejl som er uden betydning.
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.

Besvar

Tilbage til "Motor"