Total Quartz Long Life 5w30

Taurus
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 5. mar 2017, 21:37
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Total Quartz Long Life 5w30

Indlæg af Taurus » 7. mar 2017, 02:08

Check forresten nedenstående link. Så galt kan det så gå hvis man nu tilfældigvis, gennem mange år, skulle glemme at skifte motorolie på sin ellers pænt kostbare Audi TT 3,2 V6'er!!! :lol:

http://ekstrabladet.dk/biler/kvalt-i-sl ... ie/5494269

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem
Indlæg: 1811
Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Samsø eller Amager
Has thanked: 74 times
Been thanked: 230 times

Re: Total Quartz Long Life 5w30

Indlæg af Avantismo » 7. mar 2017, 06:06

Taurus skrev:
replica skrev:Jeg køber altid min olie hos billigbilpleje.

Gode priser og hurtig betjening.
Det var også min tanke. Jeg hælder lidt til at købe den Longlife olie fra tyske Fuchs som jo skulle være et velrenommeret mærke. Dog undrer det mig prisen på kun 200 kr ikke er en nedsat pris, men ser ud til at være normalprisen hos billigbilpleje. Nogle der har erfaringer med det mærke?
Jeg køber altid Castrol edge C3
Mvh Kim

Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder :mrgreen:

Verstappen fanboy

Audi TT 1,8T 8n - Das Originale

Taurus
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 5. mar 2017, 21:37
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Total Quartz Long Life 5w30

Indlæg af Taurus » 18. mar 2017, 00:14

Nå, jeg fik handlet hos http://www.motoroel100.de og købt 12 stk 1 liters dunke med Mobil 1 Super 3000 5W/30 Longlife olie til kun 4 euro eller 30 kr dunken! En tilsvarende kvalitet nede på den lokale Shell station koster 250-260 kr, så der er vist nogle som må tjene kassen på deres motorolie! Har netop fået pakken ind af døren og det ser umiddelbart reelt nok ud det hele :)

Det eneste lille øv der er, er de Bosch Aerotwin viskerblade jeg også har købt, som erstatning for de gamle som naturligt begyndte ikke at ville vende på ruden og derfor havde fået en belastende lyd. Den ene af dem vender heller ikke og larmer indimellem, tiltrods for de altså skulle være helt nye. Det har jeg så ikke oplevet før med viskerblade, men måske det velkendt at kunne opleve med Bosch?

comforttraktoren
Nyt medlem
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. mar 2010, 21:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Total Quartz Long Life 5w30

Indlæg af comforttraktoren » 18. mar 2017, 00:52

Vinkelen på ruden skal justeres, det gøres nemt ved at vride armen.
Hilsen Tommy

Spørgsmålet om Golf er ikke om, men hvornår den næste skal købes !

Taurus
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 5. mar 2017, 21:37
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Total Quartz Long Life 5w30

Indlæg af Taurus » 19. mar 2017, 02:14

comforttraktoren skrev:Vinkelen på ruden skal justeres, det gøres nemt ved at vride armen.
Det tvivler jeg meget på er problemet. Alle de viskerblade jeg har prøvet (i god kvalitet) har jo aldrig larmet før, udover når de er blevet gamle og stive, og der er det altid begge som får problemet. Efter skiftet nu er det kun det ene som støjer, og i betragtning af det er spritnyt burde det selvfølgelig ikke ske

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Total Quartz Long Life 5w30

Indlæg af mobilos » 20. mar 2017, 08:40

Taurus skrev:Ok, men tænker stadig det må være omtrent samme kvalitet som de største mærkevarer i branchen, da priserne ligger på samme niveau?

Modsat denne olie med samme specifikationer, som koster under det halve?

Http://www.billigbilpleje.dk/pi/pemco-l ... 47114.aspx

men er der overhovedet nogen videre forskel på de forskellige mærker, eller er det helt fint og forsvarligt at køre med dem alle?
Det er ikke ligegyldig hvilke mærke motorolie man bruger. Jeg købte engang Valvoline til min Avensis, og kørte en tur til Østrig og tilbage. Motoren slugte næsten 1 liter :shock: , hvilken er uhørt for en Toyota. Året efter, kørte jeg det samme tur. Jeg skiftede olie med Shell olie fra Bilka. Motoren har ikke brugt en dråbe olie. En BMW mekaniker fortalte mig at de brugte original BMW olie på værkstedet, men på et tidspunkt skiftede værkstedet til Q8 olie. Kundene begydnte at klage over olieforbrug i en periode efter service, men er holdt op med at klage senere. De har konkluderet at motorerne har "vendet sig" til den nye olie.
Lige nu holder jeg mig til Castrol. Har ikke lyst til at eksperimentere.
These users thanked the author mobilos for the post:
DanielSan

Besvar

Tilbage til "Motor"