Tomgang Audi 100 2,0 16v

Besvar
kimhh
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 12. sep 2013, 12:39
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Tomgang Audi 100 2,0 16v

Indlæg af kimhh » 14. mar 2017, 18:14

Er der nogen som har lidt forstand på en ældre Audi?

Jeg har en 1994 2,0 16V jeg går og roder lidt med.

Hvis den startes fra kold tilstand kører den fint.
Efter et par minutter falder og stiger tomgangen og pludselig går den ud.
Se video...

https://www.youtube.com/watch?v=qsuveuAinQQ

Tændrør er nye. Tomgangsregulator er testet med 12V, den åbner og lukker.

Kan det være lambdasonden? Benzintryk?

På forhånd tak for hjælpen :-)

Hilsen Kim, Vordingborg

Pullitz
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 27. mar 2017, 18:47
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tomgang Audi 100 2,0 16v

Indlæg af Pullitz » 13. apr 2017, 11:19

kimhh skrev:Er der nogen som har lidt forstand på en ældre Audi?

Jeg har en 1994 2,0 16V jeg går og roder lidt med.

Hvis den startes fra kold tilstand kører den fint.
Efter et par minutter falder og stiger tomgangen og pludselig går den ud.
Se video...

https://www.youtube.com/watch?v=qsuveuAinQQ

Tændrør er nye. Tomgangsregulator er testet med 12V, den åbner og lukker.

Kan det være lambdasonden? Benzintryk?

På forhånd tak for hjælpen :-)

Hilsen Kim, Vordingborg
Hej Kim

Jeg faldt lige over dit indlæg og vil give mit besyv med. Jeg har selv en 100 2.3E fra '91 som har oplevet lignende problem. Jeg kørte med det i et stykke tid, hvorefter det faktisk gik i sig selv igen, men problemet vendte tilbage. Dine udsving er knap så store som dem jeg oplevede (600-1500 rpm) men derimod hurtigere, hvilket jeg nok vil tilskrive, at det er en 16V 2.0. Det er udfra min opfattelse et luftproblem.
Billede
Dette billede er fra en 2.3E, og problemet bestod i en utæt slange der løber under indsugningsmanifolden fra metalcylinderen der sidder lige under denne (lige til venstre for oliedækslet j.f. billedet). Jeg kunne høre den falske luft der blev trukket ind. Slangen blev i første omgang tapet (hvilket naturligvis ikke holdte) og senere skiftet, begge gange med tilfredsstillende reultat. Jeg har kunne studse på billeder fra en 2.0 at de har et lignende aggregat siddende samme sted - det er værd at forsøge.
2008 Audi A3 1.4 TFSI S-tronic
2016 Audi A4 Avant 2.0 TDI S-tronic

Besvar

Tilbage til "Motor"