Skurrelyd i frigear, når man gasser op?

Besvar
Zoom
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 13. maj 2010, 11:27
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Skurrelyd i frigear, når man gasser op?

Indlæg af Zoom » 14. mar 2017, 19:50

Hej!

Hvad kan det være, hvis der kommer en skurrende lyd når man gasser op i frigear? Det er som om når man gasser op at der er et "svinghjul" der kommer op i omdrejninger og så "drejer videre" indtil det stopper, selvom motoren er nede i tomgang.

Det er kun sket en enkelt gang, efter jeg havde tunet bilen (Utune II fra chiptuning.nu) og lige var ude at prøvekøre den. Den var driftsvarm, før jeg prøvede den af og det var absolut ikke Brian-kørsel (max 3-4000 omdrejninger).

Jeg kører ikke i den til daglig, men har kørt nogle gange i den efterfølgende - har oplevet 2 ting:

1. En dag svingede den en del i temperatur mellem 80 og 90 (aldrig over) - op og ned - normalt plejer den at nå 90 og så ligger den bare der.
2. Min hustru har oplevet lige efter start og kørt få hundrede meter, at motoren stod og svingede op og ned i omdrejninger, i tomgang, mens hun holdt for rødt.

Det er en Golf VI 2.0 TDI 110 HK fra 2009, har kørt 125.000 km og den er blevet opdateret hos VW inden tuning og har også fået ny turbo.
Vandpumpe (den elektriske) er skiftet og aircon kompressor er også skiftet.

Kan ikke greje hvor lyden kommer fra...
//2019 Passat 2.0 TSI 190 DSG7 Elegance Plus
//2016 Up! 1.0 60 BMT High Up!

Besvar

Tilbage til "Motor"