Golf 5 1.4 Tsi Hjælp

Besvar
Laxim
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26. mar 2017, 05:27
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf 5 1.4 Tsi Hjælp

Indlæg af Laxim » 26. mar 2017, 05:34

Hej vag
jeg har et problem med min golf 5 1.4tsi 140hk
modelen har nemlig kompressor og turbo. Bilen starter med ekstra boost fra kompressoren til den når 3500rpm og skifter til turboen. Problemet er at den periodisk mister den ekstra boost ved 3500rpm nogen gange, hvor den andre gange virker helt fint. Skiftet mellem kompressor og turbo skal ske i en glidende overgang. Men dette sker ikke nogen gange. Når dette sker så kan man virkelig mærke at bilen pludseligt ikke trækker på samme måde, som om jeg giver slip for gassen (selvom den er i bund).
Mekanikeren kan ikke finde problemet?!
Så tænkte på at prøve chancen her for at se om nogen har et bud eller har haft lign. Problem?!:)

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Golf 5 1.4 Tsi Hjælp

Indlæg af Anders D » 26. mar 2017, 08:06

Hej og velkommen til.

Du burde rette overskriften til noget mere sigende ;)

Jeg vil tillade mig at være den der irriterende type der svarer med en masse spørgsmål.

Når du skriver periodisk er der så et mønster på nogen måde? Eller mener du faktisk sporadisk?

Er der for eksempel flest hændelser når motoren er varm - eller kold eller midt i mellem?

Sker det både ved fuld og dellast? (Speeder I bund eller speeder delvist aktiveret)

Kan det ske én gang hvorfor du slipper speeder 'og prøver igen' hvor det så virker?

Lyser motorlampen og EPC ikke?

Har mekaniker udlæst fejllageret?

Har mekaniker skiftet stumper på antagelser?

Hvornår oplevede du symptomet første gang?

Og var der i den anledning foretaget nogen ændringer?

Kan du reproducere symptomet?


Rent teknisk kan der være flere fejlende domæner:

- N75 ventilen regulerer ikke som foreskrevet
- Wastegate regulerer ikke som foreskrevet
- Ventilen i indsugning der skifter mellem kompressor og turbo regulerer ikke som foreskrevet
- Turbo er mekanisk defekt (tilsodning, fysisk fejl)
- overboost problem med kompressor der så får ecu til at gå i nødprogram.
- utæthed i rør og slanger

Alle scenarier skulle gerne sætte en ret tydelige fejl mekaniker kan gå ud fra.

Hvis ikke scoper man de teknisk mulige fejlende komponenter ud og finder den vej fejlen. Jeg går ud fra der ikke er nogen synlige defekter i motorrummet.

Laxim
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26. mar 2017, 05:27
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 5 1.4 Tsi Hjælp

Indlæg af Laxim » 26. mar 2017, 10:41

Tak for svaret:))
hehe er ny her så det er mit første opslag nemlig.

Det sker bare pludseligt. Om motoren er kold eller varm
mekanikeren har ikk skiftet noget da han ikke kan finde fejlen og mener der intet galt med den. Testeren viser heller ingen fejl.

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Golf 5 1.4 Tsi Hjælp

Indlæg af Anders D » 26. mar 2017, 16:55

Jeg stillede 9 spørgmål men du har besvaret 1? ;)

2019VWG5IJ
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19. apr 2019, 21:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 5 1.4 Tsi Hjælp

Indlæg af 2019VWG5IJ » 30. jan 2020, 00:18

Hej Anders

jeg søger noget inspiration til at forstå, hvad der er galt med vores Golf V 1,4 TSI (12 /2007). motorlampen lyser gult og kompressor kører ikke med
jeg har lige skiftet magnetkobling / vandpumpe tilsyneladende uden effekt. indsugningsspjældet er også tjekket fysisk tidligere. På den gamle magnetkobling / vandpumpe kunne jeg konstatere, at remskiven til kompressoren ikke frit kunne drejes som på den nye der er monteret. mvh. Ivan Jensen



Anders D skrev:
26. mar 2017, 08:06
Hej og velkommen til.

Du burde rette overskriften til noget mere sigende ;)

Jeg vil tillade mig at være den der irriterende type der svarer med en masse spørgsmål.

Når du skriver periodisk er der så et mønster på nogen måde? Eller mener du faktisk sporadisk?

Er der for eksempel flest hændelser når motoren er varm - eller kold eller midt i mellem?

Sker det både ved fuld og dellast? (Speeder I bund eller speeder delvist aktiveret)

Kan det ske én gang hvorfor du slipper speeder 'og prøver igen' hvor det så virker?

Lyser motorlampen og EPC ikke?

Har mekaniker udlæst fejllageret?

Har mekaniker skiftet stumper på antagelser?

Hvornår oplevede du symptomet første gang?

Og var der i den anledning foretaget nogen ændringer?

Kan du reproducere symptomet?


Rent teknisk kan der være flere fejlende domæner:

- N75 ventilen regulerer ikke som foreskrevet
- Wastegate regulerer ikke som foreskrevet
- Ventilen i indsugning der skifter mellem kompressor og turbo regulerer ikke som foreskrevet
- Turbo er mekanisk defekt (tilsodning, fysisk fejl)
- overboost problem med kompressor der så får ecu til at gå i nødprogram.
- utæthed i rør og slanger

Alle scenarier skulle gerne sætte en ret tydelige fejl mekaniker kan gå ud fra.

Hvis ikke scoper man de teknisk mulige fejlende komponenter ud og finder den vej fejlen. Jeg går ud fra der ikke er nogen synlige defekter i motorrummet.

Besvar

Tilbage til "Motor"