Seat Altea 2.0 TDI 170 BMN, bruger olie og ryger MEGET

Besvar
Brugeravatar
K27
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 21. okt 2009, 21:32
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nørre AAby
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Seat Altea 2.0 TDI 170 BMN, bruger olie og ryger MEGET

Indlæg af K27 » 2. apr 2017, 21:04

Som overskriften siger, så har jeg en Seat Altea 2.0 TDI 170 BMN, som bruger olie og ryger MEGET (ryger dog mest når den er kold, men nærmest som når der er ild i en stak halvvåde blade) :lol: :lol:

Jeg har her på forummet læst en del om tandempumpen, og muligheden for at den er defekt.. I den anledning kontrollerede jeg i dag brændstoffilteret, og det var HELT sort.. :o
Jeg lavede derefter en kontrol, ved at lade tandempumpen suge ren diesel fra en ekstern dunk, og kontrollere farven på det diesel som kommer retur fra tandempumpen. Men jeg synes bare ikke at der var forskel i farven på henholdsvis frem og retur.

Spørgsmålet er nu. Er det muligt at tandempumpen er skyld i olieforbruget og alt den røg, men uden at give en større misfarvning af det diesel som render retur fra pumpen??

Eller er det et helt andet sted jeg skal lede efter synderen for røgen og olieforbruget??
VW Polo 9N3 1.9TDI PD AXR 100+HK 2007

selim
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 19. nov 2014, 22:46
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Altea 2.0 TDI 170 BMN, bruger olie og ryger MEGET

Indlæg af selim » 28. apr 2020, 18:22

Fandt du fejlen :) døjer samme fejl

Brugeravatar
K27
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 21. okt 2009, 21:32
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nørre AAby
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Altea 2.0 TDI 170 BMN, bruger olie og ryger MEGET

Indlæg af K27 » 29. apr 2020, 06:58

Jeg fandt den tildels.. :D Jeg kontrollerede timingen med VCDS, og fandt ud af, at den stod 3° for sent. Dette ændrede selvfølgelig intet på olieforbruget, men den stoppede med at ose og lugte surt af uafbrændt/fordampet diesel. :) Senere skiftede jeg også tandempumpen, og fik reduceret olieforbruget lidt.
VW Polo 9N3 1.9TDI PD AXR 100+HK 2007

Besvar

Tilbage til "Motor"