Ledning t. sensor stik i stykker for 2. gang.

Besvar
Thrash75
Helt nyt medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 27. jul 2016, 23:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Ledning t. sensor stik i stykker for 2. gang.

Indlæg af Thrash75 » 4. apr 2017, 17:52

For en halvanden måneds tid siden, var min Polo på autoriseret VW værksted, for at få fikset en simpel ting på garantien. I forbindelse med dette, opdagede mekanikeren et kabel i motorrummet der var revet over. Sandsynligvis gnavet over af et eller andet møgdyr.. Dette blev også lavet. Skulle nok have valgt en anden mekaniker til dette (kender en god en), da det kostede 8-900 kr. i alt. Men det tænkte min hjerne så ikke på, på det tidspunkt.. :oops:

I går da jeg fik lyst til at kigge i motorrummet, opdagede jeg at det SAMME kabel igen er i stykker. Irriterende! :evil: Se meget gerne billede! Det ligner ikke, at det er et dyr der har gnavet i det. Det ser nærmere ud til at noget skarpt har skurret mod det. I samme forbindelse opdagede jeg også, at dækslet til + polen på batteriet manglede. Jeg tænker at dækslet måske har revet sig løs og sat sig fast mellem sensoren og batteriet, og efterhånden "skåret" ledningerne over. Dækslet er så faldet ud på kørebanen, når ledningen var skåret helt over. Lyder denne teori sansynlig (en vens teori, egentlig. ikke min.)? Når den er lavet igen, sætter jeg fandme noget gaffa på..! #paranoid

Nogen her, der har oplevet lignende?

Bilen kører helt normalt, og melder heller ingen fejl i systemet. Hvad er det for en sensor? Hvor vigtig er den? Haster det med at få det fikset?

På forhånd tak for jeres tanker.. ;)
Vedhæftede filer
2017-04-03 18.59.54.jpg
2017-04-03 18.59.54.jpg (115.83 KiB) Vist 1394 gange
Senest rettet af Thrash75 4. apr 2017, 20:01, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Brian
2016 VW Polo 1,2 TSI 90 Comfortline

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Ledning t. sensor stik i stykker for 2. gang.

Indlæg af ESN » 4. apr 2017, 19:33

Det ser mystisk ud, det ligner noget der er ordnet med en bidetang.
Den "føler" kan du ikke se hvor den slange går hen, det kunne måske være en åbne/lukke ventil til lygtevaskerne, hvis altså det er en sprinklerslange den sidder på , prøv at følge slangen, det lyder jo som om at den ikke har indflydelse på motor eller noget særligt vitalt.
Men helt klart en lille Sherlock Holmes opgave at finde synderen alias møgdyret som har onduleret ledningerne. ;)
(800,-kr) for at reppe det = tyveri
No Letting the Old Man In!

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Ledning t. sensor stik i stykker for 2. gang.

Indlæg af diskoboy » 4. apr 2017, 19:48

Det er en sensor der bliver brugt i forbindelse med dine bremser...

Part nr. 5q0 906 207

Det virker mærkeligt at alle 3 kabler er bidt (!!??!!) over lige samme sted. Det skal alt andet lige være en halvstor mund der kan nappe alle 3 samme sted. Kunne måske forstå det hvis det var én af dem...
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
SP90
Nyt medlem
Indlæg: 186
Tilmeldt: 9. jun 2013, 19:55
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Middelfart
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ledning t. sensor stik i stykker for 2. gang.

Indlæg af SP90 » 4. apr 2017, 19:55

https://www.google.dk/search?ei=JOvjWI7 ... T-qO4WkfRU

Det er en luft indtags trykføler hvis du Googler reservedels nummeret.

Too slow :lol:
____________________________

Volkswagen Polo 1.2 TSI BMT comforline.
Volkswagen Passat Limousine 1.8T AWT 2004.
Volkswagen Olo Cupe 1.3 AAV 1994.
Volkswagen Polo Cupe 1.3 AAV 1994.
Volkswagen Vento GL 1.8 ABS 1992.

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Ledning t. sensor stik i stykker for 2. gang.

Indlæg af ESN » 4. apr 2017, 20:15

Den må så sidde på den slange som går til bremseforstærkeren.
No Letting the Old Man In!

Thrash75
Helt nyt medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 27. jul 2016, 23:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Ledning t. sensor stik i stykker for 2. gang.

Indlæg af Thrash75 » 4. apr 2017, 20:21

Tusind tak for alle jeres svar. :)
diskoboy skrev:Det virker mærkeligt at alle 3 kabler er bidt (!!??!!) over lige samme sted. Det skal alt andet lige være en halvstor mund der kan nappe alle 3 samme sted. Kunne måske forstå det hvis det var én af dem...
Første gang det skete, sagde mekanikeren at de var gnavet over. Ved ikke hvordan det så ud. Billedet her, er fra anden gang (nu). Og det ligner ikke ligefrem noget et dyr har ordnet.. Jeg må indrømme, at lige da jeg så det første gang, tænkte jeg med det samme på en skævbider, og blev lidt paranoid. Men.. Man kan vel ikke få motorklappen op udefra? Og man kan vel ikke få hånden op nedefra? Jeg kan heller ikke komme i tanker om, hvem der skulle have gjort det, da jeg er en af de fredeligste personer i danmark, og har ingen personer på min dårlige side (hvad jeg ved af..). Desuden.. Hvis nogen vil sabotere noget, ville de nok vælge noget andet.. Jeg TROR altså ikke, det er sabotage.

Det dæksel der normalt sidder på PLUS polen på batteriet, har jo ret skarpe kanter. Det er næsten den eneste måde det kan være sket på..
SP90 skrev:Det er en luft indtags trykføler hvis du Googler reservedels nummeret.
Ah, okay. Lad os lege, at jeg ikke har voldsomt forstand på denne sensor.. ;) Nogen idé om hvad konsekvenserne er, hvis bilen ikke får de nødvendige data om luft indtags trykket?

Jeg har et banalt værksteds ærinde om få uger (nye fælge og dæk). Kan jeg mon køre med det indtil da? Har sat ledningen, så den ikke flagrer rundt.
Mvh. Brian
2016 VW Polo 1,2 TSI 90 Comfortline

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Ledning t. sensor stik i stykker for 2. gang.

Indlæg af ESN » 4. apr 2017, 21:48

Du ka jo bare købe 3 løse stikben og monterer, i stikket ledningerne ser ud til at være lange nok til den ret simple løsning.
No Letting the Old Man In!

Brugeravatar
SP90
Nyt medlem
Indlæg: 186
Tilmeldt: 9. jun 2013, 19:55
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Middelfart
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ledning t. sensor stik i stykker for 2. gang.

Indlæg af SP90 » 4. apr 2017, 22:01

Thrash75 skrev:Tusind tak for alle jeres svar. :)
diskoboy skrev:Det virker mærkeligt at alle 3 kabler er bidt (!!??!!) over lige samme sted. Det skal alt andet lige være en halvstor mund der kan nappe alle 3 samme sted. Kunne måske forstå det hvis det var én af dem...
Første gang det skete, sagde mekanikeren at de var gnavet over. Ved ikke hvordan det så ud. Billedet her, er fra anden gang (nu). Og det ligner ikke ligefrem noget et dyr har ordnet.. Jeg må indrømme, at lige da jeg så det første gang, tænkte jeg med det samme på en skævbider, og blev lidt paranoid. Men.. Man kan vel ikke få motorklappen op udefra? Og man kan vel ikke få hånden op nedefra? Jeg kan heller ikke komme i tanker om, hvem der skulle have gjort det, da jeg er en af de fredeligste personer i danmark, og har ingen personer på min dårlige side (hvad jeg ved af..). Desuden.. Hvis nogen vil sabotere noget, ville de nok vælge noget andet.. Jeg TROR altså ikke, det er sabotage.

Det dæksel der normalt sidder på PLUS polen på batteriet, har jo ret skarpe kanter. Det er næsten den eneste måde det kan være sket på..
SP90 skrev:Det er en luft indtags trykføler hvis du Googler reservedels nummeret.
Ah, okay. Lad os lege, at jeg ikke har voldsomt forstand på denne sensor.. ;) Nogen idé om hvad konsekvenserne er, hvis bilen ikke får de nødvendige data om luft indtags trykket?

Jeg har et banalt værksteds ærinde om få uger (nye fælge og dæk). Kan jeg mon køre med det indtil da? Har sat ledningen, så den ikke flagrer rundt.

Personligt ville jeg lave det med det samme, men hvis bilen ingen fejl melder og kører fint nok kan du måske godt vente. Ledningerne kan sagtens loddes på igen.
____________________________

Volkswagen Polo 1.2 TSI BMT comforline.
Volkswagen Passat Limousine 1.8T AWT 2004.
Volkswagen Olo Cupe 1.3 AAV 1994.
Volkswagen Polo Cupe 1.3 AAV 1994.
Volkswagen Vento GL 1.8 ABS 1992.

Brugeravatar
hestech
Medlem
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 13. jun 2008, 23:04
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Syd-Vestjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ledning t. sensor stik i stykker for 2. gang.

Indlæg af hestech » 7. apr 2017, 17:34

@SP90, det er en undertrykssensor til bremserne, G608, hvor signalet bruges af ABS enheden.

Det er næsten helt sikkert et mårbid, ikke skævbider, der er også et tandmærke længere henne på isoleringen.

Besvar

Tilbage til "Motor"