Audi 2,0tdi Motor Problemer
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 10. apr 2017, 16:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Audi 2,0tdi Motor Problemer
Hej vag experter.
Har efter langtids bmw kørsel, skiftet over til audi a4 b7 2,0tdi 140hk (bpw motorkode), men synes jeg døjer med den skide bil, den hakker ved accelerationer, har haft en delfi tester på men ingen fejlkoder er lagret, jeg har så prøvet og tjekke diverse live dater hvordan det ser ud, selve indsprøjnings mægden synes jeg er ok, nogen der kan fortælle mig om dette er normalt.
Håber der er nogle der kan fortælle mig lidt ud fra dette hvad fanden der er galt, alle svar tages imod med kys hånd, og ydermere hvis der en vag guri fra nær og fjern der vil live teste den eller se på den så jeg kan fortælle mig hvad der er galt er jeg villig til at køre for det samt betale lidt klejner for fejlfinding.
Nedenstående er målt med 2000omdrejninger i tomgang, ved driftsvarm motor.
-8.0 injektor reguleringstid afvigelse cyl.1 x
11.0 injektor reguleringstid afvigelse cyl.2 x
-48.0 injektor reguleringstid afvigelse cyl.3 x
-14.0 injektor reguleringstid afvigelse cyl.4 x
1500omdrejninger.
0.4 mg/slag indspr.mængde afvigelse cyl.1 x
0.31 mg/slag indspr.mængde afvigelse cyl.2 x
-052mg/slag indspr.mængde afvigelse cyl.3 x
-0.19 mg/slag indspr.mængde afvigelse cyl.4 x
Har efter langtids bmw kørsel, skiftet over til audi a4 b7 2,0tdi 140hk (bpw motorkode), men synes jeg døjer med den skide bil, den hakker ved accelerationer, har haft en delfi tester på men ingen fejlkoder er lagret, jeg har så prøvet og tjekke diverse live dater hvordan det ser ud, selve indsprøjnings mægden synes jeg er ok, nogen der kan fortælle mig om dette er normalt.
Håber der er nogle der kan fortælle mig lidt ud fra dette hvad fanden der er galt, alle svar tages imod med kys hånd, og ydermere hvis der en vag guri fra nær og fjern der vil live teste den eller se på den så jeg kan fortælle mig hvad der er galt er jeg villig til at køre for det samt betale lidt klejner for fejlfinding.
Nedenstående er målt med 2000omdrejninger i tomgang, ved driftsvarm motor.
-8.0 injektor reguleringstid afvigelse cyl.1 x
11.0 injektor reguleringstid afvigelse cyl.2 x
-48.0 injektor reguleringstid afvigelse cyl.3 x
-14.0 injektor reguleringstid afvigelse cyl.4 x
1500omdrejninger.
0.4 mg/slag indspr.mængde afvigelse cyl.1 x
0.31 mg/slag indspr.mængde afvigelse cyl.2 x
-052mg/slag indspr.mængde afvigelse cyl.3 x
-0.19 mg/slag indspr.mængde afvigelse cyl.4 x
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1571
- Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 178 times
Re: Audi 2,0tdi Motor Problemer
Har du tjekket brændstoffilter ikke er kulsort af motorolie pga defekt tandempumpe.
Dette er ofte årsag til hakkeri, en kombination af slidt pumpe og stoppet filter.
Ellers kan det vel også være ledningsnet i topstykke der er moden til udskiftning.
Men mon ikke nogen af eksperterne kommer på banen.
Dette er ofte årsag til hakkeri, en kombination af slidt pumpe og stoppet filter.
Ellers kan det vel også være ledningsnet i topstykke der er moden til udskiftning.
Men mon ikke nogen af eksperterne kommer på banen.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 10. apr 2017, 16:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi 2,0tdi Motor Problemer
Hej styker.
Tak for hjælpen jeg prøver lige og tjekke diesel filteret imorgen, takker for dit forslag, og ja håber snart der kommer et par vag experter
Tak for hjælpen jeg prøver lige og tjekke diesel filteret imorgen, takker for dit forslag, og ja håber snart der kommer et par vag experter
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 10. apr 2017, 16:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi 2,0tdi Motor Problemer
Virkelig ingen vag gurier der kan hjælpe her eller barer svarer på om de dataer er normale??
-
- Medlem
- Indlæg: 694
- Tilmeldt: 21. jun 2008, 06:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Audi 2,0tdi Motor Problemer
min A6 hakkede det var en dyse, men har også oplevet det med filteret..EGR veltilen er også en mulighed
Audi A6 c7 3,0 tfsi
Nissan Skyline GTR R33 solgt
O O SKYLINE O O
Nissan Skyline GTR R33 solgt
O O SKYLINE O O
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1367
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 227 times
Re: Audi 2,0tdi Motor Problemer
skift ledningsnettet til dyserne, det koster kun ca 500kr. og det kan let bare være det der driller.
Sendt fra min A0001 med Tapatalk
Sendt fra min A0001 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 10. apr 2017, 16:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi 2,0tdi Motor Problemer
Mange tak for jeres Svar jeg vil imorgen skifte lednings nettet, og se om det hjælper, og vil samtidig med måle på knastakslen og den er blevet Rund, hvilket jeg har læst mig frem til er en svaghed på det, hvilket jeg også er bange for den er, da jeg synes det lidt lyder som om luftfilter kassen er utæt, hvilken den ikke er, så jeg må se om jeg kan blive klogere imorgen.
Tak ihverftfald dem der har skrevet indtil videre, og andre med forslag er mere end velkommen,
Tak ihverftfald dem der har skrevet indtil videre, og andre med forslag er mere end velkommen,
-
- Medlem
- Indlæg: 582
- Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Audi 2,0tdi Motor Problemer
Knastakslen bliver ikke bare rund medmindre der er blevet kørt meget lange olieintervaller. Giver heller ikke rykkende kørsel.Ataman skrev:Mange tak for jeres Svar jeg vil imorgen skifte lednings nettet, og se om det hjælper, og vil samtidig med måle på knastakslen og den er blevet Rund, hvilket jeg har læst mig frem til er en svaghed på det, hvilket jeg også er bange for den er, da jeg synes det lidt lyder som om luftfilter kassen er utæt, hvilken den ikke er, så jeg må se om jeg kan blive klogere imorgen.
Tak ihverftfald dem der har skrevet indtil videre, og andre med forslag er mere end velkommen,
Mit bud er i nævnte rækkefølge :
Egr ventil defekt/tilsodet.
Tandempumpe defekt - diesel filter helt sort.
Ledningsnet.
Og til sidst dyser.
Prøv at udlæse knastforstillingen.
Mange hilsner
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 10. apr 2017, 16:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi 2,0tdi Motor Problemer
Hej LKA63
Jeg ville tjekke alle de ting du har skrevet, iløbet af dagen imorgen, og vil prøve og udlæse knastforsillerens data, du/ i vil høre fra mig imorgen, Takker ihvertfald mange gange for dine bud.
Jeg ville tjekke alle de ting du har skrevet, iløbet af dagen imorgen, og vil prøve og udlæse knastforsillerens data, du/ i vil høre fra mig imorgen, Takker ihvertfald mange gange for dine bud.
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7784
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Audi 2,0tdi Motor Problemer
Er det en 8ventilet eller 16ventilet motor
Hvis det er en 8ventilet kan knastakslen sagten være slidt ned
Hvis det er en 8ventilet kan knastakslen sagten være slidt ned
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Medlem
- Indlæg: 582
- Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Audi 2,0tdi Motor Problemer
Enig. Mener i øvrigt BPW er 8 ventilet, så det er absolut en mulighed.norn skrev:Er det en 8ventilet eller 16ventilet motor
Hvis det er en 8ventilet kan knastakslen sagten være slidt ned
Mange hilsner
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3405
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 873 times
Re: Audi 2,0tdi Motor Problemer
Hvis den hakker i det ved a acceleration ud af rundkørsel, så er mit bud tandempumpen. Har oplevet det på både Leon og Octavia :-/
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 10. apr 2017, 16:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi 2,0tdi Motor Problemer
Nååå som lovet prøvede jeg idag og tjekke Diesel filteret om det var smurt ind i olie, så jeg på den måde kunne se om tandepumpen var deffekt eller ej, men det skide disel filter der sidder i min model er ikke et hvor jeg kan tage filteret op, så jeg bliver nød til at skaffe et nyt filter først, og da eller steder har lukket må jeg vente til weekenden så jeg kan skaffe et nyt, og skærer det gamle filter op, men igen STOR ROS OG TAK TIL ALLE FOR DERES FORSLAG, Alle forslag tages stadig imod med Kys Hånd.
M.V.H
M.V.H
- Ghettoadam
- Medlem
- Indlæg: 678
- Tilmeldt: 14. maj 2011, 13:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tallmountain
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 32 times
Re: Audi 2,0tdi Motor Problemer
Hvordan er den ved koldstart? Er den også hakkende der? Så er det med stor sikkerhed en dyse, og den lagrer ikke en fejlkode.
Har lige haft en Jetta med sådan et problem, 4 nye dyser senere, så kører den som en ny bil. (det var kun 2 der var defekte, men alle 4 blev skiftet alligevel)
Har lige haft en Jetta med sådan et problem, 4 nye dyser senere, så kører den som en ny bil. (det var kun 2 der var defekte, men alle 4 blev skiftet alligevel)
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7784
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Audi 2,0tdi Motor Problemer
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 9&start=30
Prøv lige at læse den her igennem....
Om der er ligheder med dit problem
Prøv lige at læse den her igennem....
Om der er ligheder med dit problem
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 10. apr 2017, 16:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi 2,0tdi Motor Problemer
Hej igen.
Nu når du siger det og jeg tænker over det, så hakker den Faktisk ikke ved Kold start, så ja måske du har ret, den melder nemlig heller ingen fejl overhovedet, men burde det ikke kunne ses ved en Live dyse test???
Så burde jeg da have været hele vejen rundt, er lidt træt af den motor, havde sku ikke troet der var så mange problemer med denne model, men når jeg nu skriver BPW motorkode kommer der jo fandme så mange fejl op at jeg knap nok tør køre i den, men jeg vælger og give den en chance, skal siges bilen har gået 284tusinde og samtlige Service overholdt ved VW/Audi, og udover det Hakken er jeg faktisk pisse glad for den, men det tager jo lidt kørerglæden, at man konstant bliver påmindet af den fejl
Nu når du siger det og jeg tænker over det, så hakker den Faktisk ikke ved Kold start, så ja måske du har ret, den melder nemlig heller ingen fejl overhovedet, men burde det ikke kunne ses ved en Live dyse test???
Så burde jeg da have været hele vejen rundt, er lidt træt af den motor, havde sku ikke troet der var så mange problemer med denne model, men når jeg nu skriver BPW motorkode kommer der jo fandme så mange fejl op at jeg knap nok tør køre i den, men jeg vælger og give den en chance, skal siges bilen har gået 284tusinde og samtlige Service overholdt ved VW/Audi, og udover det Hakken er jeg faktisk pisse glad for den, men det tager jo lidt kørerglæden, at man konstant bliver påmindet af den fejl
-
- Medlem
- Indlæg: 694
- Tilmeldt: 21. jun 2008, 06:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Audi 2,0tdi Motor Problemer
nu jeg læser det her om Tandempumpe kommer jeg til at tænke på om det også kan være derfor at min Audi lugter af udstødning i tide og utide?
hvad hedder sådan en sjover på tysk og hvad gør den entelig
hvad hedder sådan en sjover på tysk og hvad gør den entelig
Audi A6 c7 3,0 tfsi
Nissan Skyline GTR R33 solgt
O O SKYLINE O O
Nissan Skyline GTR R33 solgt
O O SKYLINE O O
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 10. apr 2017, 16:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi 2,0tdi Motor Problemer
Nååå Gutter så der nyt med den Farmøse Audi, Tandempumpen fejler ingen ting, ihverfald ikke hvis man kigger på Dieselfilteret, men derimod er knastakslen nærmest rund, og de hydraliske ventilløfter er godt slidt, så "Tror" fejlen er fundet.
I vil høre nærmere status når de er skiftet ud til nye, andre der har rodet med sådan en operation på en B7, så vidt jeg kan se skal fronten af, da motoren ligger på langs, nogle ideer eller guide til den opration Tages imod med kyshånd.
I vil høre nærmere status når de er skiftet ud til nye, andre der har rodet med sådan en operation på en B7, så vidt jeg kan se skal fronten af, da motoren ligger på langs, nogle ideer eller guide til den opration Tages imod med kyshånd.