Motor går ujævnt efter åben indsugning

Besvar
Stumpe93
Helt nyt medlem
Indlæg: 26
Tilmeldt: 14. dec 2016, 22:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Motor går ujævnt efter åben indsugning

Indlæg af Stumpe93 » 22. apr 2017, 20:24

Hej drenge.

Jeg har lige skiftet min originale indsugning på min golf 5 gti fra 06, ud med et Ramair over size indsugningssystem.
Efter jeg kommer ud og køre i bilen mærker jeg hurtigt at den mangler power, og den begynder eller bare at gå dårligere og dårligere.
Skyldes dette blot at bilen ikke er chippet endnu, og derfor ikke stillet ind til den nye indsugning?
På forhånd tak for hjælpen :-)

MikkelVAG
Medlem
Indlæg: 594
Tilmeldt: 9. feb 2012, 20:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Motor går ujævnt efter åben indsugning

Indlæg af MikkelVAG » 22. apr 2017, 20:52

Umiddelbart kunne det lyde som om der er en monteringsfejl, som resulterer i falsk luft? Er placeringen af MAP-sensor ændret fra std. til ny indsugning? Eventuelt en fejl på indsugningen?
Mindes ikke der var nogle problemer efterfølgende, da jeg skiftede på min TFSI'er nemlig.
Tidligere
Golf MKVI GTI

Stumpe93
Helt nyt medlem
Indlæg: 26
Tilmeldt: 14. dec 2016, 22:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motor går ujævnt efter åben indsugning

Indlæg af Stumpe93 » 22. apr 2017, 20:56

Jeg må lige tjekke det hele efter én gang til imorgen, for utætheder osv, men det er vel kun utætheder efter mapsensoren som kan give problemer?
Mapsensoren har nogenlunde samme placering som det originale, helt henne ved bøjningen ned til turboen.

ved ikke om der også skal nævnes at der er monteret 3" downpipe uden cat, som har givet en motorfejl på grund af lambdasonden. Kan det gå ind og gøre noget måske?

Besvar

Tilbage til "Motor"