1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 28. jul 2014, 13:24
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
Jeg skal have en ny touran, og orker ikke længere manuelt gearskifte. Den næste skal derfor være med dsg.
Valget står mellem 1,4 tsi eller 1,8 tsi. Umiddelbart er der iflg. Specifikationerne ikke de store forskelle på præstationerne, så det virker ikke som om man får så meget for de sidste ca. 35.000 kr. Men er der nogen, der kan oplyse, om der er væsentlige forskelle i motorernes opbygning, om der er flere/færre problemer med den ene frem for den anden ved dsg osv.?
Nogen der har kørt begge udgaver?
Tak
Valget står mellem 1,4 tsi eller 1,8 tsi. Umiddelbart er der iflg. Specifikationerne ikke de store forskelle på præstationerne, så det virker ikke som om man får så meget for de sidste ca. 35.000 kr. Men er der nogen, der kan oplyse, om der er væsentlige forskelle i motorernes opbygning, om der er flere/færre problemer med den ene frem for den anden ved dsg osv.?
Nogen der har kørt begge udgaver?
Tak
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: 1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
Jeg ville vente til 1.4 tsi bliver til 1.5 tsi. Brug pengene på noget lækkert udstyr.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: 1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
Det er selvfølgelig rigtig, men udover en smule bedre økonomi, så er der ikke de store forskelle på 1.4 og 1.5Charlimike skrev:Jeg ville vente til 1.4 tsi bliver til 1.5 tsi. Brug pengene på noget lækkert udstyr.
Og 1.5'eren skal vel også lige over sine børnesygdomme.
/Søren.
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: 1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
2018 modellen starter vel også efter uge 22 ?
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: 1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
Jeg ville vælge 1.4 tsi i den sammenhæng. Den er stabil og der er power nok.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10867
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1897 times
Re: 1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
+1. Den går super godt.Charlimike skrev:Jeg ville vælge 1.4 tsi i den sammenhæng. Den er stabil og der er power nok.
- Alany
- Nyt medlem
- Indlæg: 135
- Tilmeldt: 13. dec 2010, 22:43
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: 1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
Jeg har en Golf VII i en 1.4 tsi DSG og en passat b8 i en 1.8 tsi med DSG og jeg vil til enhver tid foretrække 1.8 da den er mere støjsvag og har en mere jævn motorgang. 1.4 tsi synes jeg er støjende og vibrerer en del.
2021 VW Touran 1.5 TSI DSG Comfortline+
2019 VW T-Cross 1.0 TSI DSG Style
2019 VW T-Cross 1.0 TSI DSG Style
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10867
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1897 times
Re: 1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
Jeg har en 1.4 TSI ACT DSG i en Superb, der ikke ryster eller siger noget specielt.
- mart!n
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3092
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 20 times
- Kontakt:
Re: 1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
Info fra en VW mekanikker siger at de nye 1,8 TSI (EA888) ikke er de mest stabile maskiner.
1,4 TSI (EA211) derimod har nu 5 år på bagen og har til nu vist sig at væe en af de mest stabile maskiner VW til dato har lavet.
Jeg har også selv nu kørt 1,4 TSI med ACT de sidste 3½ år og den spiller bare den maskine. Masser af kræfter og samtidig dejlig økonomisk.
1,4 TSI (EA211) derimod har nu 5 år på bagen og har til nu vist sig at væe en af de mest stabile maskiner VW til dato har lavet.
Jeg har også selv nu kørt 1,4 TSI med ACT de sidste 3½ år og den spiller bare den maskine. Masser af kræfter og samtidig dejlig økonomisk.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: 1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
Hvis du vælger DSG, så er der ingen tvivl om at 1.4'eren er det rigtige valg.kwind skrev:Har I svar på de egentlige spørgsmål?
/Søren.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: 1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
Både 1,4 og 1,8 TSI kører med den lille DSG7 med tørkoblinger som er nomineret til 250 Nm. For at holde 1,8 TSI nede på 250 Nm er den droslet ned. Så de har begge 250 Nm. Det er altså kun i de høje omdrejninger man får lidt ekstra overarm.
De nye 1,4 TSI med rem er en fantastisk lille motor.
De nye 1,4 TSI med rem er en fantastisk lille motor.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Hurtigud
- Nyt medlem
- Indlæg: 133
- Tilmeldt: 12. aug 2016, 06:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Slangerup
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
Køre Passat 1,8 model 2017 TSI 1,8. Har prøvet Passat 1,4 TSI. Begge med DSG 7.
Oplever at begge er gode maskiner, men syntes der er meget mere kraft i 1,8. og lyden er ikke som en lille knallert med 1,4 motor når den virkelig skal arbejde.
Nu når der er en her som skriver 1,8 ikke er stabil. Kan vi få uddybet det noget nærmere, eller er det bare taget ud af den blå luft hos en tilfældig mekaniker du lige har mødt. Gerne med nogen links.
Flere har skrevet her på Vagcares om 1,4, at de oplever at det lyder som en gang løse møtrikker der fare rundt ned i motoren ved cylinder til og frakobling når de har kørt en del km.. Måske det kun var de først motorer. Vil ikke kloge mig på det.
Oplever at begge er gode maskiner, men syntes der er meget mere kraft i 1,8. og lyden er ikke som en lille knallert med 1,4 motor når den virkelig skal arbejde.
Nu når der er en her som skriver 1,8 ikke er stabil. Kan vi få uddybet det noget nærmere, eller er det bare taget ud af den blå luft hos en tilfældig mekaniker du lige har mødt. Gerne med nogen links.
Flere har skrevet her på Vagcares om 1,4, at de oplever at det lyder som en gang løse møtrikker der fare rundt ned i motoren ved cylinder til og frakobling når de har kørt en del km.. Måske det kun var de først motorer. Vil ikke kloge mig på det.
VW PASSAT B8 4 motion TSI 272 DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10867
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1897 times
Re: 1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
Jeg prøvede en Octavia 1.8 TSI (manuel) inden købet af min nuværende bil. Jeg synes ikke, der var mere krudt i den, end i en Superb 1.4 DSG. Og heller ikke den store forskel på lyden. Min lyder i hvert fald hverken af "knallert" eller "løse møtrikker".
- Hurtigud
- Nyt medlem
- Indlæg: 133
- Tilmeldt: 12. aug 2016, 06:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Slangerup
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
Motoren 1,4 er med tandrem og 1,8 er med kædetræk. Spørgsmålet er om VW har fået løst problemerne med deres dårlige kædetræk. Det skal man nok lige have i tankerne ved køb af den 1,8, men at en 1,4 ikke lyder som en total udpint lille knallert når omdr. kommer over 4500 og op efter, det vil jeg på ingen måde give nogen ret i.
VW PASSAT B8 4 motion TSI 272 DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: 1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
Her er en video af en Polo 1,4 TSI lavet af JBK. Så kan man selv vurdere om man synes den lyder som en knallert...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10867
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1897 times
Re: 1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
Så må min bil være defekt, siden den ikke gør.Hurtigud skrev:Motoren 1,4 er med tandrem og 1,8 er med kædetræk. Spørgsmålet er om VW har fået løst problemerne med deres dårlige kædetræk. Det skal man nok lige have i tankerne ved køb af den 1,8, men at en 1,4 ikke lyder som en total udpint lille knallert når omdr. kommer over 4500 og op efter, det vil jeg på ingen måde give nogen ret i.
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: 1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
Hvis det er en knallert det der, så er den sgu federe end min 2-gears Suzuki Samurai!GranTurismo skrev:Her er en video af en Polo 1,4 TSI lavet af JBK. Så kan man selv vurdere om man synes den lyder som en knallert...
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: 1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
Ikke enig ! - selv når jeg har min 1300 kg trailer på, så synes jeg motoren lyder som en 2.0 gjorde for få år siden.Hurtigud skrev: Oplever at begge er gode maskiner, men syntes der er meget mere kraft i 1,8. og lyden er ikke som en lille knallert med 1,4 motor når den virkelig skal arbejde.
Jeg har ikke fundet noget dårligt endnu ved min 1.4 - synes det er en perle.
/Søren.
- svj
- Nyt medlem
- Indlæg: 230
- Tilmeldt: 1. maj 2009, 08:48
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: 1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
Hvis 1,4 kan fåes uden act ville jeg tage den, ellers ville jeg alene af den grund tage en 1,8 for at undgå det (har selv kørt polo gt med 1,4).
Begge er mig bekendt med rem.
Ved ikke hvad der er for "en masse problemer" der skulle være ved den nye ea888 gen3 motor, men det er rigtigt at de forrige varianter havde problemer. Den nye har jeg ikke hørt der skulle være noget med, men derimod en rigtig fin motor med direkte og indirekte indsprøjtning og variabel ventil styring i nyeste gen3 variant.
Begge er mig bekendt med rem.
Ved ikke hvad der er for "en masse problemer" der skulle være ved den nye ea888 gen3 motor, men det er rigtigt at de forrige varianter havde problemer. Den nye har jeg ikke hørt der skulle være noget med, men derimod en rigtig fin motor med direkte og indirekte indsprøjtning og variabel ventil styring i nyeste gen3 variant.
VW Golf 7 GTI PP DSG 2014
VW Polo 6C BlueGT 2014 Solgt
VW Polo 6C BlueGT 2014 Solgt
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: 1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
Jeg er enig med i-s.
Havde 1,8 tsi 160 før og nu 1,4 tsi 125. 95% af tiden savner jeg ikke kræfter og lyden bliver ikke pågående før over 5.500 rpm og der kører man ikke i mange sekunder.
Min lyder også 2.0 suge agtigt når jeg sejtrækker. Krydret med lyden af en turbo. Jeg er meget tilfreds.
1,8 lyder mere turbine agtigt over 4.000 rpm.
Havde 1,8 tsi 160 før og nu 1,4 tsi 125. 95% af tiden savner jeg ikke kræfter og lyden bliver ikke pågående før over 5.500 rpm og der kører man ikke i mange sekunder.
Min lyder også 2.0 suge agtigt når jeg sejtrækker. Krydret med lyden af en turbo. Jeg er meget tilfreds.
1,8 lyder mere turbine agtigt over 4.000 rpm.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: 1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
Ikke fordi der kan drages nogen konklusioner ud af et enkelt tilfælde, men jeg har absolut intet dårligt at sige om ACT. Jeg oplever kun en lidt anden motorlyd og den skriver "2Zyl-mode" i displayet.svj skrev:Hvis 1,4 kan fåes uden act ville jeg tage den, ellers ville jeg alene af den grund tage en 1,8 for at undgå det (har selv kørt polo gt med 1,4).
Begge er mig bekendt med rem.
Ved ikke hvad der er for "en masse problemer" der skulle være ved den nye ea888 gen3 motor, men det er rigtigt at de forrige varianter havde problemer. Den nye har jeg ikke hørt der skulle være noget med, men derimod en rigtig fin motor med direkte og indirekte indsprøjtning og variabel ventil styring i nyeste gen3 variant.
/Søren.
- svj
- Nyt medlem
- Indlæg: 230
- Tilmeldt: 1. maj 2009, 08:48
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: 1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
Der kan vel også være forskel på hvilken bil motoren sidder i, samt hvor penippen man er. Min var en polo, så det er muligvis den med mindst lydisolering i af bilerne med den motor.i-s skrev:Ikke fordi der kan drages nogen konklusioner ud af et enkelt tilfælde, men jeg har absolut intet dårligt at sige om ACT. Jeg oplever kun en lidt anden motorlyd og den skriver "2Zyl-mode" i displayet.svj skrev:Hvis 1,4 kan fåes uden act ville jeg tage den, ellers ville jeg alene af den grund tage en 1,8 for at undgå det (har selv kørt polo gt med 1,4).
Begge er mig bekendt med rem.
Ved ikke hvad der er for "en masse problemer" der skulle være ved den nye ea888 gen3 motor, men det er rigtigt at de forrige varianter havde problemer. Den nye har jeg ikke hørt der skulle være noget med, men derimod en rigtig fin motor med direkte og indirekte indsprøjtning og variabel ventil styring i nyeste gen3 variant.
Sent from my iPad using Tapatalk
VW Golf 7 GTI PP DSG 2014
VW Polo 6C BlueGT 2014 Solgt
VW Polo 6C BlueGT 2014 Solgt
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: 1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
Skal ikke kunne sige det. Det er også noget tydeligere i min nabo's Passat. Eneste forskel mellem min og hans er at min er med DSG og hans er MAN gear. Så det kan muligvis også have indflydelse.svj skrev:Der kan vel også være forskel på hvilken bil motoren sidder i, samt hvor penippen man er. Min var en polo, så det er muligvis den med mindst lydisolering i af bilerne med den motor.i-s skrev:Ikke fordi der kan drages nogen konklusioner ud af et enkelt tilfælde, men jeg har absolut intet dårligt at sige om ACT. Jeg oplever kun en lidt anden motorlyd og den skriver "2Zyl-mode" i displayet.svj skrev:Hvis 1,4 kan fåes uden act ville jeg tage den, ellers ville jeg alene af den grund tage en 1,8 for at undgå det (har selv kørt polo gt med 1,4).
Begge er mig bekendt med rem.
Ved ikke hvad der er for "en masse problemer" der skulle være ved den nye ea888 gen3 motor, men det er rigtigt at de forrige varianter havde problemer. Den nye har jeg ikke hørt der skulle være noget med, men derimod en rigtig fin motor med direkte og indirekte indsprøjtning og variabel ventil styring i nyeste gen3 variant.
Sent from my iPad using Tapatalk
/Søren.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 17. sep 2014, 17:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 1,4 Tsi Dsg Vs. 1,8 Tsi Dsg
Jeg har lige fået en Passat 1.4 TSI ACT DSG7.
Kommer fra en Polo GT 1.4 ACT DSG7
Synes der er stor forskel på de 2 i oplevelsen af ACT i passaten mærker/hører man det ikke.
I Polo'en kunne den godt brumme lidt alt efter hvor hurtig man kørte og der var lidt vibration hvis man accelerere mildt.
Gearingen virker også til at være en smule anerledes i passaten selvom de begge er DSG7 og samme motor
Kommer fra en Polo GT 1.4 ACT DSG7
Synes der er stor forskel på de 2 i oplevelsen af ACT i passaten mærker/hører man det ikke.
I Polo'en kunne den godt brumme lidt alt efter hvor hurtig man kørte og der var lidt vibration hvis man accelerere mildt.
Gearingen virker også til at være en smule anerledes i passaten selvom de begge er DSG7 og samme motor
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10867
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1897 times