Passat B6 2,0 TFSi damper ved kold motor

Besvar
Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Passat B6 2,0 TFSi damper ved kold motor

Indlæg af GranTurismo » 23. apr 2017, 22:43

En af mine rigtig gode venner har en Passat B6 2,0 TFSI Variant som ved kold start damper ud af udstødningen, når den har kørt nogle få hundrede meter (6-700 m) og stopper med det igen efter yderligere ca. en halv km. I koldt vejr kan det være så slemt at han skal starte viskeren fordi bagruden dugger til.

Den bruger ikke vand.

Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
majbom
Aktiv medlem
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Midtfyn
Has thanked: 84 times
Been thanked: 152 times

Re: Passat B6 2,0 TFSi damper ved kold motor

Indlæg af majbom » 24. apr 2017, 06:12

Umiddelbart vil jeg sige kondens, men det lyder godt nok voldsomt hvis bagruden dugger
//morten

Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Billede

Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 228 times
Been thanked: 110 times

Re: Passat B6 2,0 TFSi damper ved kold motor

Indlæg af larslyn » 24. apr 2017, 08:08

kondens, det synes da man ser hver dag afhængig af årstid og temp. det er det vel også på din kammi's bil?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Passat B6 2,0 TFSi damper ved kold motor

Indlæg af GranTurismo » 24. apr 2017, 12:40

Jeg tvivler på det bare er kondens. Som han beskrev det, lød det meget mere voldsomt end man normalt ser. Han sagde at folk bagved holder afstand og så slemt har jeg aldrig set kondens.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Passat B6 2,0 TFSi damper ved kold motor

Indlæg af m power » 24. apr 2017, 13:01

Hvis ikke den bruger vand, så kan det jo kun være kondens.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Passat B6 2,0 TFSi damper ved kold motor

Indlæg af GranTurismo » 24. apr 2017, 13:10

m power skrev:Hvis ikke den bruger vand, så kan det jo kun være kondens.
Ja det lyder mærkeligt.

Normalt vil kondens vel komme lige fra man starter bilen til man slukker den?

Medmindre der har samlet sig vand/kondens i udstødningen som damper væk, når udstødningen begynder at blive varm?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Passat B6 2,0 TFSi damper ved kold motor

Indlæg af m power » 24. apr 2017, 13:59

Jeg har haft en BMW M3 E36, den røg også helt vildt, og samtidig tog den lidt vand, så jeg regnede jo med at nu skulle toppen nok snart af motoren.
Inden det kom så vidt fandt jeg ud af at der var et micro lille hul på køleren, og da den blev udskiftet med en sprit ny, ja så brugte den heller ingen vand, men den var stadig et damplokomotiv indtil den blev varm :(
Det var dog lidt pinligt at køre i trafikken, men det var squ værst hvis man skulle en smut på havnen til lidt race, for når den fik noget gas ja så kunne der ligefrem vælte vand ud af afgangene på potten, det syntes folk squ var sjovt, men det syntes jeg bare ikke :roll: så den fik som regel lige en tur på landevejen inden turen gik ned på havnen ;-)
Jeg besluttede så at bore et lille hul bagerst i bagpotten, og det var squ ikke så lidt vand der gemte sig i potten.
Fra den dag var det slut med at være et damplokomotiv 8-)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Passat B6 2,0 TFSi damper ved kold motor

Indlæg af GranTurismo » 24. apr 2017, 14:09

m power skrev:Jeg har haft en BMW M3 E36, den røg også helt vildt, og samtidig tog den lidt vand, så jeg regnede jo med at nu skulle toppen nok snart af motoren.
Inden det kom så vidt fandt jeg ud af at der var et micro lille hul på køleren, og da den blev udskiftet med en sprit ny, ja så brugte den heller ingen vand, men den var stadig et damplokomotiv indtil den blev varm :(
Det var dog lidt pinligt at køre i trafikken, men det var squ værst hvis man skulle en smut på havnen til lidt race, for når den fik noget gas ja så kunne der ligefrem vælte vand ud af afgangene på potten, det syntes folk squ var sjovt, men det syntes jeg bare ikke :roll: så den fik som regel lige en tur på landevejen inden turen gik ned på havnen ;-)
Jeg besluttede så at bore et lille hul bagerst i bagpotten, og det var squ ikke så lidt vand der gemte sig i potten.
Fra den dag var det slut med at være et damplokomotiv 8-)
Tak for info. Jeg giver tippet videre!

P.S. det gad jeg godt have set :D
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "Motor"