En af mine rigtig gode venner har en Passat B6 2,0 TFSI Variant som ved kold start damper ud af udstødningen, når den har kørt nogle få hundrede meter (6-700 m) og stopper med det igen efter yderligere ca. en halv km. I koldt vejr kan det være så slemt at han skal starte viskeren fordi bagruden dugger til.
Den bruger ikke vand.
Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?
Passat B6 2,0 TFSi damper ved kold motor
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Passat B6 2,0 TFSi damper ved kold motor
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- majbom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2795
- Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Midtfyn
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 152 times
Re: Passat B6 2,0 TFSi damper ved kold motor
Umiddelbart vil jeg sige kondens, men det lyder godt nok voldsomt hvis bagruden dugger
//morten
Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007
Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007
- larslyn
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Beerpiece
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 110 times
Re: Passat B6 2,0 TFSi damper ved kold motor
kondens, det synes da man ser hver dag afhængig af årstid og temp. det er det vel også på din kammi's bil?
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Passat B6 2,0 TFSi damper ved kold motor
Jeg tvivler på det bare er kondens. Som han beskrev det, lød det meget mere voldsomt end man normalt ser. Han sagde at folk bagved holder afstand og så slemt har jeg aldrig set kondens.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Passat B6 2,0 TFSi damper ved kold motor
Hvis ikke den bruger vand, så kan det jo kun være kondens.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Passat B6 2,0 TFSi damper ved kold motor
Ja det lyder mærkeligt.m power skrev:Hvis ikke den bruger vand, så kan det jo kun være kondens.
Normalt vil kondens vel komme lige fra man starter bilen til man slukker den?
Medmindre der har samlet sig vand/kondens i udstødningen som damper væk, når udstødningen begynder at blive varm?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Passat B6 2,0 TFSi damper ved kold motor
Jeg har haft en BMW M3 E36, den røg også helt vildt, og samtidig tog den lidt vand, så jeg regnede jo med at nu skulle toppen nok snart af motoren.
Inden det kom så vidt fandt jeg ud af at der var et micro lille hul på køleren, og da den blev udskiftet med en sprit ny, ja så brugte den heller ingen vand, men den var stadig et damplokomotiv indtil den blev varm
Det var dog lidt pinligt at køre i trafikken, men det var squ værst hvis man skulle en smut på havnen til lidt race, for når den fik noget gas ja så kunne der ligefrem vælte vand ud af afgangene på potten, det syntes folk squ var sjovt, men det syntes jeg bare ikke så den fik som regel lige en tur på landevejen inden turen gik ned på havnen
Jeg besluttede så at bore et lille hul bagerst i bagpotten, og det var squ ikke så lidt vand der gemte sig i potten.
Fra den dag var det slut med at være et damplokomotiv
Inden det kom så vidt fandt jeg ud af at der var et micro lille hul på køleren, og da den blev udskiftet med en sprit ny, ja så brugte den heller ingen vand, men den var stadig et damplokomotiv indtil den blev varm
Det var dog lidt pinligt at køre i trafikken, men det var squ værst hvis man skulle en smut på havnen til lidt race, for når den fik noget gas ja så kunne der ligefrem vælte vand ud af afgangene på potten, det syntes folk squ var sjovt, men det syntes jeg bare ikke så den fik som regel lige en tur på landevejen inden turen gik ned på havnen
Jeg besluttede så at bore et lille hul bagerst i bagpotten, og det var squ ikke så lidt vand der gemte sig i potten.
Fra den dag var det slut med at være et damplokomotiv
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Passat B6 2,0 TFSi damper ved kold motor
Tak for info. Jeg giver tippet videre!m power skrev:Jeg har haft en BMW M3 E36, den røg også helt vildt, og samtidig tog den lidt vand, så jeg regnede jo med at nu skulle toppen nok snart af motoren.
Inden det kom så vidt fandt jeg ud af at der var et micro lille hul på køleren, og da den blev udskiftet med en sprit ny, ja så brugte den heller ingen vand, men den var stadig et damplokomotiv indtil den blev varm
Det var dog lidt pinligt at køre i trafikken, men det var squ værst hvis man skulle en smut på havnen til lidt race, for når den fik noget gas ja så kunne der ligefrem vælte vand ud af afgangene på potten, det syntes folk squ var sjovt, men det syntes jeg bare ikke så den fik som regel lige en tur på landevejen inden turen gik ned på havnen
Jeg besluttede så at bore et lille hul bagerst i bagpotten, og det var squ ikke så lidt vand der gemte sig i potten.
Fra den dag var det slut med at være et damplokomotiv
P.S. det gad jeg godt have set
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system