Skoda octavia 1.9 tdi fra 1999 kan ikke starte, hjælp?

Besvar
Flemming-1984
Nyt medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 21. feb 2010, 12:22
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Skoda octavia 1.9 tdi fra 1999 kan ikke starte, hjælp?

Indlæg af Flemming-1984 » 24. apr 2017, 17:45

Hej.

Har en Skoda Octavia 1u2 fra 1999. 1.9 TDI 00 HK, hvor den ville ville starte idag efter en lang køretur. Bilen virkede glimrende indtil idag hvor dette skete og tandrem skiftet for 40.000 km siden.

Får den tjekket og der er Ingen forbindelse til chippen, hvorefter det er relæ 109 der er i stykker sporadisk. Vi ryster den lidt og putter i igen, og bilen starter.

Havde tester på idag efter relæ 109 var ok og ingen Fejl på bilen.

Jeg køre så hjemad og bilen går ud undervejs efter en lyd som en traktor og ryger en del os ud og kan se at den går op på 33,3 km/literen ved Ø. Nu vil bilen ikke starte igen og lyder som om den hakker / traktor.

Efterfølgende mærker jeg på relæ 109 som er brand varm. Har idag så skiftet relæ 109, og der er ingen forskel.

Når jeg prøver at starte, så står den og venter på at starte og så går den igang kortvarigt og går død. Der kommer en del os ud af udstødning, men kan ikke vide om det er fra start eller ej. Det plejer den også at gøre normalt i lidt mindre grad.

Har nogen ide om hvad der kan være i vejen? og sidder der nogle sikringer ved styreboks som kan være brændt af, da relæet / motor går i død?

Hvis nogen har en tester nær vejle, så håber jeg de kan hjælpe hurtigst muligt - giver gerne en skilling for det.
---------------------------------------------
Skoda Octavia 1.9 tdi, 1999.

Besvar

Tilbage til "Motor"