Golf 4 tdi nødprogram - turbo?

Besvar
Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Golf 4 tdi nødprogram - turbo?

Indlæg af Nicklossi » 29. apr 2017, 12:09

Hej.

For lidt under et år siden, havde jeg det problem med min golf, at den gik i nødprogram i tide og utide pga tilsodet VNT i turboen.

Turboen blev hevet af, renset og alt i denne sammenhæng blev gjort lækkert. Manifolder renset, nye pakninger osv. osv.

Nu er jeg så begyndt at få lidt ala samme problem igen, dog er det denne gang lidt anderledes. Der er ikke noget i 1, 2 og 3 gear, men hvis jeg accelererer op i motorvejshastighed, så gør den det på HELT bestemte tidspunkter i 4. og 5. gear. Samme antal omdrejninger af, hvad jeg lige kan se mig frem til.
Jeg kan dog få den til at lade være med det, hvis jeg kører den godt ud i omdrejninger i 3. og 4. gear, så jeg kommer over det punkt, hvor den går i nødprogram.

Nu er mit spørgsmål så: Står jeg med samme problem som før med tilsodet/slidt VNT, eller kan det f.eks. være en ladetryksventil (N75??)?

Jeg har adgang til VCDS, så jeg kan køre scope på f.eks ladetryk, er der noget specielt jeg skal kigge efter i den henseende for at udelukke det ene eller det andet? :-)

På forhånd mange tak!

k bang
Helt nyt medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 26. jul 2010, 15:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Haarby
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Golf 4 tdi nødprogram - turbo?

Indlæg af k bang » 29. apr 2017, 19:19

Jeg havde lignende problem med min Passat 3BG for et par måneder siden. Det var en tryk sensor med part nr 0281002401 som viste max værdi næsten med det samme. I 1. og 2. gear kunne den følge med så afvigelsen ikke gav nødprogram men efter de lave gear gik den i nødprogram så snart jeg accelererede. Jeg havde den ude og blæste den ren, det virkede ca 2 minutter så var den gal igen.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Golf 4 tdi nødprogram - turbo?

Indlæg af Nicklossi » 29. apr 2017, 19:58

Så skiftede du den, og så virkede det igen? :-)

k bang
Helt nyt medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 26. jul 2010, 15:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Haarby
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Golf 4 tdi nødprogram - turbo?

Indlæg af k bang » 29. apr 2017, 20:35

jeps.

Besvar

Tilbage til "Motor"