Knastaksel slidt ned.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: 19. apr 2017, 07:49
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Virksund
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Knastaksel slidt ned.
Frygter min knast også skal skiftes, 2,0 TDI blb motor. Har lavet en masse test og tjekket en masse. En ting undrer mig dog.
Den kører næsten helt normalt når den er kold. Lidt rysten i tomgang.
Først når den bliver varm at problemerne kommer. Halvdelen af tiden kraftige rystelser i tomgang og kraftige rystelser under normal acceleration ca midt i omdrejningskurven.
Var dine symptomer til stede både under varm og kold motor?
Mvh Pierre
Den kører næsten helt normalt når den er kold. Lidt rysten i tomgang.
Først når den bliver varm at problemerne kommer. Halvdelen af tiden kraftige rystelser i tomgang og kraftige rystelser under normal acceleration ca midt i omdrejningskurven.
Var dine symptomer til stede både under varm og kold motor?
Mvh Pierre
-
- Medlem
- Indlæg: 582
- Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Knastaksel slidt ned.
Din er en 16V - to knaster Jeg er ikke sikker på dine knaster er slidt - lyder den som en fiskekutter i tomgang ?
Har selv stået med mange af dine symptomer og kæmpet en hård kamp.
Det første jeg ville gøre er at få lukket egr ventilen elektronisk, derefter være sikker på tandremmen står præcis på 0, og så se om det bliver bedre.
Det kan også være dyserne har slidt ovale huller i topstykket, men ta' en ting ad gangen.
Jeg har stort set været hele turen igennem og endte med nyt topstykke, turbo, dyserne renset (én enkelt skiftet) nyt ledningsnet, ny tandrem og tandemspumpe, stopspjæld, lukket egr. Alt dette omkring 200.000 km. Til gengæld har den herefter kørt uden problemer siden og har nu rundet 355.000 km. Ingen hakken eller rysten, alle dyser står næsten perfekt og tæt på nul.
Sørg for at skifte olie hver 10.000 km og jeg kører også med en sjat (2 deciliter) to taks olie i en fuld tank. Den har aldrig kørt bedre. Men få lukket egr ventilen - den er virkelig roden til mange af problemerne.
Har selv stået med mange af dine symptomer og kæmpet en hård kamp.
Det første jeg ville gøre er at få lukket egr ventilen elektronisk, derefter være sikker på tandremmen står præcis på 0, og så se om det bliver bedre.
Det kan også være dyserne har slidt ovale huller i topstykket, men ta' en ting ad gangen.
Jeg har stort set været hele turen igennem og endte med nyt topstykke, turbo, dyserne renset (én enkelt skiftet) nyt ledningsnet, ny tandrem og tandemspumpe, stopspjæld, lukket egr. Alt dette omkring 200.000 km. Til gengæld har den herefter kørt uden problemer siden og har nu rundet 355.000 km. Ingen hakken eller rysten, alle dyser står næsten perfekt og tæt på nul.
Sørg for at skifte olie hver 10.000 km og jeg kører også med en sjat (2 deciliter) to taks olie i en fuld tank. Den har aldrig kørt bedre. Men få lukket egr ventilen - den er virkelig roden til mange af problemerne.
Mange hilsner
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: Knastaksel slidt ned.
Bare husk IKKE at gøre det på en bil med DPF.LKA63 skrev: jeg kører også med en sjat (2 deciliter) to taks olie i en fuld tank. Den har aldrig kørt bedre.
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
-
- Medlem
- Indlæg: 582
- Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Knastaksel slidt ned.
Enig. Medmindre det er eftermonteret, er en blb ikke med partikelfilterPeder skrev:Bare husk IKKE at gøre det på en bil med DPF.LKA63 skrev: jeg kører også med en sjat (2 deciliter) to taks olie i en fuld tank. Den har aldrig kørt bedre.
Mange hilsner
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: 19. apr 2017, 07:49
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Virksund
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Knastaksel slidt ned.
Tak for svarerne. Den runder snart 300.000 km, så forventer den snart trænger til lidt af hvert. Fandt et firma igår. Som renoverer hele motoren for 3000 euro, så kontakter dem mandag. Ved turboen skal have et kig, dyser også snart tid og mit fuelflow er ikke helt som jeg gerne vil have det. Render op det hele, og så har jeg hurtig selv brugt de penge i dele. Her bliver alt ordnet med garanti, så kører den mange km igen. De sidste 50.000 km har der kun været nyt dmf til 3000 kr og olieskift, så stadig luksusvogn til billig penge
- wahlstrom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1550
- Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Re: Knastaksel slidt ned.
Låner tråden..
Ved godt man ikke kan se løfterne, men nogen der kan bedømme knasten, sådan lige..
Har ikke nogen mislyde eller noget, havde vare lige låget af
Ved godt man ikke kan se løfterne, men nogen der kan bedømme knasten, sådan lige..
Har ikke nogen mislyde eller noget, havde vare lige låget af
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
- wahlstrom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1550
- Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Re: Knastaksel slidt ned.
Synes bilen begyndte at ploppe lidt i tomgang efter olieskift, motorrens..
Inden fanden males på væggen, har læst det kan være slidte løftere/knast.
Hvis jeg skal tjekke dem, skal kranken drejes.. hvor gør jeg dette? Kan bolten nås nede på krankakslen? Eller kan jeg dreje den på knasthjulet(modsat?)?
Inden fanden males på væggen, har læst det kan være slidte løftere/knast.
Hvis jeg skal tjekke dem, skal kranken drejes.. hvor gør jeg dette? Kan bolten nås nede på krankakslen? Eller kan jeg dreje den på knasthjulet(modsat?)?
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
- wahlstrom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1550
- Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Re: Knastaksel slidt ned.
Lige været en tur til Kbh og retur.. den trækker fint og kører fint...
Tror alligevel jeg kigger under hætten på den snart...
Tror alligevel jeg kigger under hætten på den snart...
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2765
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 501 times
Re: Knastaksel slidt ned.
Du er nødt til at tørne ved at sætte en nøgle på møtrikken på krumtapakslen
- wahlstrom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1550
- Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Re: Knastaksel slidt ned.
Super..
Så må jeg se hvor meget de er slidt, HVIS de er slidte...
Så må jeg se hvor meget de er slidt, HVIS de er slidte...
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
- wahlstrom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1550
- Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Re: Knastaksel slidt ned.
Vil der ikke være mærkbar forskel ved acceleration mv, hvis knasten var slidt?
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015