Udstødningsrør På Fabia - 2004

Besvar
Dejbjaerg
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. maj 2017, 13:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Udstødningsrør På Fabia - 2004

Indlæg af Dejbjaerg » 15. maj 2017, 13:39

Hejsa herinde.

Jeg er helt ny herinde, og har lidt (eller nærmere ingen) erfaring med vw. Jeg er en rimelig kompetent hjemmemekaniker, jeg har bare aldrig rigtigt lavet andet end peugeot (så måske er jeg slet ikke velkommen herinde :lol: )

selvom jeg prøver slippe, har jeg dog fået til opgave at se på noget tysk.. Et familiemedlem har en skoda fabia fra 2004 med en 1,4 liters benzinmotor. Flexrøret (som jeg kan læse i andre emner herinde tit går til) larmer på den, og skal skiftes. Jeg vil helst rode så lidt som muligt med udstødningen på den, da det sikkert ender med knækkede bolte og dårligt humør. Jeg kan se den del af udstødningen hvor flexrøret sidder koster over 2000 kr(!!!) og at den er boltet på manifolden. Det ligner ikke noget man har lyst til at røre ved. Jeg kan også se, at f.eks. Au2parts sælger nye flexrør netop til "reparation af oe artikel".

Da jeg helst vil undgå at pille røret ned, overvejer jeg at købe et lidt kortere flexrør med rør i hver ende, som kan samles med rørsamlere. Det skal jeg nok få til at fungere, jeg er bare i tvivl om, om et kortere flexrør vil splitte manifold, topstykke eller katalysator af, da der jo er mindre flex i det.

Hvad har i andre gjort i den situation? Alternativet er jo at svejse et nyt flexrør i, hvilket også er en bedre løsning. Men så skal udstødningen også af.. :roll:

Besvar

Tilbage til "Motor"