2,0 TDI Pumpedysse

Besvar
nibe
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 16. jul 2009, 21:19
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

2,0 TDI Pumpedysse

Indlæg af nibe » 20. maj 2017, 13:32

Hey

Har en Audi A6 fra 2006 med en 2,0 140 hk pumpedyse motor.
Den hugger ved meget let speeder omkring 1600-1800 omdrejninger. dvs. hvis jeg f.eks. kører 80 i 6. gear og bare holder farten så hugger den lidt.
Derudover står den nogengange og "hopper" når den startes, den står og svinger ca 100 omdrejninger op og ned indtil man har trykket på speederen et par gange.

En udlæsning af dyser tyder på at den ene dysse ikke har det for godt, denne skiftes i næste uge.

EGR osv. er lige renset.

Kan der være andet galt? lad mig hører folks erfaringer.

Mikael
Nyt medlem
Indlæg: 384
Tilmeldt: 19. jun 2009, 22:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: 2,0 TDI Pumpedysse

Indlæg af Mikael » 20. maj 2017, 20:33

Brændstof filter

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 109 times
Been thanked: 226 times

Re: 2,0 TDI Pumpedysse

Indlæg af mojo » 20. maj 2017, 20:50

ledningsnettet til dyserne.

csl
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 3. jul 2010, 19:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 4300
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: 2,0 TDI Pumpedysse

Indlæg af csl » 20. maj 2017, 21:02

Oliefedtet brændstoffilter=færdig tandempumpe.

Sendt fra min SM-A310F med Tapatalk
/Claus
(Skoda Octavia, 1,4 TSI 150 HK, Kombi, 2016)

Besvar

Tilbage til "Motor"