Spørgsmål vedr. gasspjæld, 2 ud 4 tændspoler fyldt med olie.

Besvar
Johnnychristiansen
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 19. sep 2013, 08:09
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Spørgsmål vedr. gasspjæld, 2 ud 4 tændspoler fyldt med olie.

Indlæg af Johnnychristiansen » 26. maj 2017, 13:17

Hej folkens

Jeg har blot 3 spørgsmål eller håb om vejledning :-)

Jeg har lige skiftet tændrør idet min Skoda Fabia 2001 1.4 101 hk. (6Y2).
Der lagde jeg mærke til at de tændrør jeg tog ud var snavset forskelligt til...
I min verden burde de helst være lige rene/beskidte (se vedhæftet billede)
Bør jeg være urolig for den nuance forskel? Værkstedet har tidligere dømt mit topstykke/toppakning til udskiftning ud fra små bolber indimellem i kølevæsken....

----

Jeg har ligeledes lagt nogle mp3 hvor udstødning kommer med en finnurlig lyd ved at jeg slipper speederen. jeg kiggede i gasspjældet mens jeg havde toppen af og den er møg beskidt og tænker jeg vil rense det om længe, men er der en sammenhæng her?

---
Jeg har købt mig noget repair dims fra Thansen til hele 200 kr. som skulle tætne topstykke og toppakning mm. (total vidunder middel) :-) som skal putte i kølvæske beholderen (tror jeg)m men jeg skal vist tømme alt hvad der hedder kølervæske og en masse andre betingelser og må indrømme jeg får kolde fødder med alle de betingelser der skal overholdes, da jeg ellers kan futte det hele af.
Hvordan ved at jeg har fået tømt alt kølevæsken fra??? Jeg mener , selvom jeg har tømt beholderen, så er der vel en del inde i systemet endnu?

-Den bruger ikke synderligt meget kølevæske.
-den havde(måske har) at køre kortvarig ujævnt ( 1-2 sek) i tomgang i både varm og kold tilstand. Jeg har ikke kunne konstaterer noget ujævn, men skal lige ude på motorvej senere i dag :-)

Jeg skal lige finde en måde at uploade filer her. den tager hverken mod flac eller mp3...



/Johnny

Johnnychristiansen
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 19. sep 2013, 08:09
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spørgsmål vedr. gasspjæld, 2 ud 4 tændspoler fyldt med o

Indlæg af Johnnychristiansen » 26. maj 2017, 13:21


Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Spørgsmål vedr. gasspjæld, 2 ud 4 tændspoler fyldt med o

Indlæg af Kildevang » 26. maj 2017, 22:41

hvis der har stået olie op omkring dit tændrør så er det jo ventildækslet som er utæt.. er ikke sikker men jeg mener det er flydende pakning der sidder der.. også er det jo af med tandrem osv da knaster sidder i dækslet..! dermed nyt tandremssæt og vandpumpe ville jeg sige..!

De lydklip de har lagt op, lyder det nok mest af alt som om du har noget udstødning som er mega utæt... kan jo være dårlig lydkvalitet..!

De tændrør skulle nok også være skiftet for noget tid siden..!

Hvis det er kan du give mig et kald mandag, så kan jeg kigge på det for dig.. har værksted i slagelse med mulighed for lånebil i rep perioden.!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

Besvar

Tilbage til "Motor"