Golf 4 Tikker I Relæet Og Kan Ikke Starte

Besvar
gstar70941
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19. jun 2017, 18:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf 4 Tikker I Relæet Og Kan Ikke Starte

Indlæg af gstar70941 » 19. jun 2017, 19:23

Hej alle

jeg håber virkelig at nogen herinde kan hjælpe mig.

Jeg er glad ejer af en golf 4, 2,3l v5 fra 2003. Bilen har gået 146.000 og køre generelt rigtig godt.

For ca. 3 uger siden begyndte startede jeg bilen uden problemer, kørte ca 10 meter, hvorefter bilen gik ud, som havde man hevet stikket ud. Jeg kunne starte den igen, men kort 20 meter efter, gjorde den det samme.
Jeg startede bilen med det samme igen, men her bemærkede jeg at den havde nulstillet ur og triptæller i instrumentbrættet. Jeg skulle til noget fødselsdag ca. 80 km. Fra mit hjem, så var meget usikker på om jeg turde køre.
Jeg køre stile og roligt og den kørte hele vejen frem og tilbage.

Ca. En uge senere kørte jeg en længere tur på ca. 50 km. Skal tanke og slukker bilen og den gør pludselig det samme igen. Jeg bemærker det ved at alarmen begynder at hylde. Den har igen nulstillet ur og triptæller.
Jeg kan dog starte bilen igen uden problemer.

I går gjorde bilen det så igen. Var netop steget ud af bilen og alarmen går. Nu kan jeg så ikke slå alarmen fra og når jeg forsøger at starte bilen, så tikker relæet bare og talene i instumentbrættet står og "flimre", som var der meget svag strøm.

Forsøger flere gange at starte den, men den tikker bare i relæet. Ca 30 minutter efter, forsøger jeg igen og her sker der ingen ting når jeg drejer nøglen. Som om at den har mistet al strøm.

Får starthjælp fra falsk som sætter booster på og bilen starter med det samme. Det skal siges at bilen har fået nyt batteri tilbage i december.

Er der nogle af jer, som kan have bud på hvad der kan være galt?

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: Golf 4 Tikker I Relæet Og Kan Ikke Starte

Indlæg af Kinojserguru » 19. jun 2017, 19:35

Jeg ville nok starte med at få batteriet målt igennem selv om det kun er et halvt år, er det defekt har du jo garanti. Allerførst tjek lige om batteripoler er løse.
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

gstar70941
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19. jun 2017, 18:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 Tikker I Relæet Og Kan Ikke Starte

Indlæg af gstar70941 » 19. jun 2017, 19:37

Batteri er tjekket og skulle ikke fejle noget. Polerne er også i orden. Desværre

A3
Medlem
Indlæg: 606
Tilmeldt: 24. jun 2008, 12:28
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Birkerød
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Golf 4 Tikker I Relæet Og Kan Ikke Starte

Indlæg af A3 » 19. jun 2017, 19:47

Hvad med stelkontakten under batterikonsolen? Man skal have batteriet ud og fjerne de 4 stk M6 bolte i bunden. Herefter kan du se, hvor stelkablet er skruet fast. Stelkablerne har det med at irre og have dårlig kontakt med alderen.....

gstar70941
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19. jun 2017, 18:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 Tikker I Relæet Og Kan Ikke Starte

Indlæg af gstar70941 » 19. jun 2017, 19:49

Hej a3

det er værd at tjekke.

Jeg har læst lidt rundt omkring. Nogen nævner det måske kan være starteren. Men kan den godt virke periodisk?
Har også læst noget om ecu'en, men kan ikke lige se hvad den kan have af indflydelse på dette?

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Golf 4 Tikker I Relæet Og Kan Ikke Starte

Indlæg af ESN » 19. jun 2017, 21:22

Det kunne sagtens være dårlig stelforbindelse, som "A3" skriver det er typisk tegn at den kun tikker i startrelæet og ikke starter, for senere at være helt død, tjek stelforbindelsen for rust/ir og løse bolte hvor den er fastgjort til karossen starter og motorblok.
No Letting the Old Man In!

Besvar

Tilbage til "Motor"