Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 26. dec 2016, 09:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Hej,
Inden jeg begynder at smide penge efter en Katalysator ville jeg lige høre om andre har forslag som jeg ikke har tænkt over.
Lige nu har jeg følgende to fejl som forekommer på min Passat CC, 1,8 TSI, BZB motor.
2 fejlkoder fundet:
000665 - Ladetrykregulering
P0299 - 000 - Under reguleringsgrænse
Fryseramme:
Fejl status : 01100000
Fejlprioritet: 0
Fejlhyppighed: 4
Nulstiltæller: 255
Kørestrækning: 229338 km
Tidsindikation: 0
Dato: 2011.11.06
Tid: 18:41:18
Fryseramme:
Omdr.: 2420 /min
Last: 93.3 %
Hastighed: 108.0 km/h
Temperatur: 95.0°C
Temperatur: 24.0°C
Absolut tryk: 990.0 mbar
Volt: 13.970 V
001056 - Katalysatorsystem (Række 1)
P0420 - 000 - Utilstrækkelig virkningsgrad - Periodisk
Fryseramme:
Fejl status : 00100000
Fejlprioritet: 0
Fejlhyppighed: 2
Nulstiltæller: 255
Kørestrækning: 229785 km
Tidsindikation: 0
Dato: 2011.11.11
Tid: 16:37:12
Fryseramme:
Omdr.: 2037 /min
Last: 28.6 %
Hastighed: 91.0 km/h
Temperatur: 94.0°C
Temperatur: 29.0°C
Absolut tryk: 1000.0 mbar
Volt: 13.843 V
P0299 er begyndt at komme for nyligt efter at jeg har skiftet Manifolden (inden havde en fejl på manifolden i første omgang P2015, og efter et par reset af fejlen blev det til P2004 ---- under alle omstændigheder er de der ikke længere efter manifolden er blevet skiftet).
Lambdasonden er også blevet skiftet.
Vdr P0299 har jeg har læst på ross-tech (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 299/000665) under "special notes" at det kan skyldes katalysatoren.
Kunne ovenstående tyde på at det er katalysatoren som skal udskiftes. Hvad synes i? Har i hørt om noget lignende før?
Btw, bilen mister også kølervæske (max. til min. på ca 700-800 km) - mit umiddelbare analyse er gennem toppakningen da der er spor flere steder på blokken - men antager ikke at det kan have indflydelse på katalysatorens virkning - oder?
vh
Edin
Inden jeg begynder at smide penge efter en Katalysator ville jeg lige høre om andre har forslag som jeg ikke har tænkt over.
Lige nu har jeg følgende to fejl som forekommer på min Passat CC, 1,8 TSI, BZB motor.
2 fejlkoder fundet:
000665 - Ladetrykregulering
P0299 - 000 - Under reguleringsgrænse
Fryseramme:
Fejl status : 01100000
Fejlprioritet: 0
Fejlhyppighed: 4
Nulstiltæller: 255
Kørestrækning: 229338 km
Tidsindikation: 0
Dato: 2011.11.06
Tid: 18:41:18
Fryseramme:
Omdr.: 2420 /min
Last: 93.3 %
Hastighed: 108.0 km/h
Temperatur: 95.0°C
Temperatur: 24.0°C
Absolut tryk: 990.0 mbar
Volt: 13.970 V
001056 - Katalysatorsystem (Række 1)
P0420 - 000 - Utilstrækkelig virkningsgrad - Periodisk
Fryseramme:
Fejl status : 00100000
Fejlprioritet: 0
Fejlhyppighed: 2
Nulstiltæller: 255
Kørestrækning: 229785 km
Tidsindikation: 0
Dato: 2011.11.11
Tid: 16:37:12
Fryseramme:
Omdr.: 2037 /min
Last: 28.6 %
Hastighed: 91.0 km/h
Temperatur: 94.0°C
Temperatur: 29.0°C
Absolut tryk: 1000.0 mbar
Volt: 13.843 V
P0299 er begyndt at komme for nyligt efter at jeg har skiftet Manifolden (inden havde en fejl på manifolden i første omgang P2015, og efter et par reset af fejlen blev det til P2004 ---- under alle omstændigheder er de der ikke længere efter manifolden er blevet skiftet).
Lambdasonden er også blevet skiftet.
Vdr P0299 har jeg har læst på ross-tech (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 299/000665) under "special notes" at det kan skyldes katalysatoren.
Kunne ovenstående tyde på at det er katalysatoren som skal udskiftes. Hvad synes i? Har i hørt om noget lignende før?
Btw, bilen mister også kølervæske (max. til min. på ca 700-800 km) - mit umiddelbare analyse er gennem toppakningen da der er spor flere steder på blokken - men antager ikke at det kan have indflydelse på katalysatorens virkning - oder?
vh
Edin
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 15. jul 2014, 09:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Du skal under ingen omstændigheder udskifte katalysator uden at finde årsagen til den er blevet defekt.Speedin skrev:Hej,
Inden jeg begynder at smide penge efter en Katalysator ville jeg lige høre om andre har forslag som jeg ikke har tænkt over.
Lige nu har jeg følgende to fejl som forekommer på min Passat CC, 1,8 TSI, BZB motor.
2 fejlkoder fundet:
000665 - Ladetrykregulering
P0299 - 000 - Under reguleringsgrænse
Fryseramme:
Fejl status : 01100000
Fejlprioritet: 0
Fejlhyppighed: 4
Nulstiltæller: 255
Kørestrækning: 229338 km
Tidsindikation: 0
Dato: 2011.11.06
Tid: 18:41:18
Fryseramme:
Omdr.: 2420 /min
Last: 93.3 %
Hastighed: 108.0 km/h
Temperatur: 95.0°C
Temperatur: 24.0°C
Absolut tryk: 990.0 mbar
Volt: 13.970 V
001056 - Katalysatorsystem (Række 1)
P0420 - 000 - Utilstrækkelig virkningsgrad - Periodisk
Fryseramme:
Fejl status : 00100000
Fejlprioritet: 0
Fejlhyppighed: 2
Nulstiltæller: 255
Kørestrækning: 229785 km
Tidsindikation: 0
Dato: 2011.11.11
Tid: 16:37:12
Fryseramme:
Omdr.: 2037 /min
Last: 28.6 %
Hastighed: 91.0 km/h
Temperatur: 94.0°C
Temperatur: 29.0°C
Absolut tryk: 1000.0 mbar
Volt: 13.843 V
P0299 er begyndt at komme for nyligt efter at jeg har skiftet Manifolden (inden havde en fejl på manifolden i første omgang P2015, og efter et par reset af fejlen blev det til P2004 ---- under alle omstændigheder er de der ikke længere efter manifolden er blevet skiftet).
Lambdasonden er også blevet skiftet.
Vdr P0299 har jeg har læst på ross-tech (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 299/000665) under "special notes" at det kan skyldes katalysatoren.
Kunne ovenstående tyde på at det er katalysatoren som skal udskiftes. Hvad synes i? Har i hørt om noget lignende før?
Btw, bilen mister også kølervæske (max. til min. på ca 700-800 km) - mit umiddelbare analyse er gennem toppakningen da der er spor flere steder på blokken - men antager ikke at det kan have indflydelse på katalysatorens virkning - oder?
vh
Edin
Mange dovne mekanikere vil bare sige skifte den ud, men uden garanti eller faglig stolthed!
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 26. dec 2016, 09:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Helt enig - men jeg ved ikke helt hvad jeg skal tjekke efter mere. Bilen kør fint, bruger ikke for meget brændstof.. Hvis motorlampen ikke tændte efter ca. 1000km kørsel - ville jeg aldrig tænke over det.Speedin skrev: Du skal under ingen omstændigheder udskifte katalysator uden at finde årsagen til den er blevet defekt.
Mange dovne mekanikere vil bare sige skifte den ud, men uden garanti eller faglig stolthed!
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Forslag er meget velkommen.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 15. jul 2014, 09:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Jeg har samme fejlkode på min passat P0420, og får den for hver 50 KM jeg kører.Speedin skrev:Helt enig - men jeg ved ikke helt hvad jeg skal tjekke efter mere. Bilen kør fint, bruger ikke for meget brændstof.. Hvis motorlampen ikke tændte efter ca. 1000km kørsel - ville jeg aldrig tænke over det.Speedin skrev: Du skal under ingen omstændigheder udskifte katalysator uden at finde årsagen til den er blevet defekt.
Mange dovne mekanikere vil bare sige skifte den ud, men uden garanti eller faglig stolthed!
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Forslag er meget velkommen.
Jeg har udskiftet alt hvad der har med forbrænding at gøre, og det har stadig ikke hjulpet.
Jeg tror bare VW har sat en lav tolerence på hvornår motorlampen skal lyse, eller så er den virkelig defekt men sådan en fætter koster 25.000 hvis det skal laves hos VW.
Har du undersøgt om bilen kører med en mager eller rig forbrænding? Løs det inden du skifter katalysator, for det kan være årsagen.
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 394 times
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Har den to lambdasonder? Hvis ja, er det så den før eller den efter katalysator der er skiftet?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 26. dec 2016, 09:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Den har 1 lambdasonde før katalysatoren.Blackfinger skrev:Har den to lambdasonder? Hvis ja, er det så den før eller den efter katalysator der er skiftet?
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 26. dec 2016, 09:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Ja det er ret pebert. Kan selv gøre det til ca 10000 hvis jeg bestiller originalen fra VW i Tyskland og selv montrer, eller til ca 5500 hvis jeg bestiller uoriginal.Wedo skrev:Jeg har samme fejlkode på min passat P0420, og får den for hver 50 KM jeg kører.Speedin skrev:Helt enig - men jeg ved ikke helt hvad jeg skal tjekke efter mere. Bilen kør fint, bruger ikke for meget brændstof.. Hvis motorlampen ikke tændte efter ca. 1000km kørsel - ville jeg aldrig tænke over det.Speedin skrev: Du skal under ingen omstændigheder udskifte katalysator uden at finde årsagen til den er blevet defekt.
Mange dovne mekanikere vil bare sige skifte den ud, men uden garanti eller faglig stolthed!
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Forslag er meget velkommen.
Jeg har udskiftet alt hvad der har med forbrænding at gøre, og det har stadig ikke hjulpet.
Jeg tror bare VW har sat en lav tolerence på hvornår motorlampen skal lyse, eller så er den virkelig defekt men sådan en fætter koster 25.000 hvis det skal laves hos VW.
Har du undersøgt om bilen kører med en mager eller rig forbrænding? Løs det inden du skifter katalysator, for det kan være årsagen.
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Men vil self gerne være sikker på at det er den.
Hvordan undersøger jeg om bilen kører med en mager eller rig forbrænding?
Jeg har bestilt en termometer for at se om temperaturen efter katalysatoren et højere end før ( fandt en video på Youtube som fortæller at hvis temperatur ikke er højere efter katalysatoren så er den defekt).. Er metoden god nok eller er det noget vås?
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 15. jul 2014, 09:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Jeg vil ikke anbefale at skifte den selv, så du ikke får dig nogen overraskelser.Speedin skrev:Ja det er ret pebert. Kan selv gøre det til ca 10000 hvis jeg bestiller originalen fra VW i Tyskland og selv montrer, eller til ca 5500 hvis jeg bestiller uoriginal.Wedo skrev:Jeg har samme fejlkode på min passat P0420, og får den for hver 50 KM jeg kører.Speedin skrev: Helt enig - men jeg ved ikke helt hvad jeg skal tjekke efter mere. Bilen kør fint, bruger ikke for meget brændstof.. Hvis motorlampen ikke tændte efter ca. 1000km kørsel - ville jeg aldrig tænke over det.
Forslag er meget velkommen.
Jeg har udskiftet alt hvad der har med forbrænding at gøre, og det har stadig ikke hjulpet.
Jeg tror bare VW har sat en lav tolerence på hvornår motorlampen skal lyse, eller så er den virkelig defekt men sådan en fætter koster 25.000 hvis det skal laves hos VW.
Har du undersøgt om bilen kører med en mager eller rig forbrænding? Løs det inden du skifter katalysator, for det kan være årsagen.
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Men vil self gerne være sikker på at det er den.
Hvordan undersøger jeg om bilen kører med en mager eller rig forbrænding?
Jeg har bestilt en termometer for at se om temperaturen efter katalysatoren et højere end før ( fandt en video på Youtube som fortæller at hvis temperatur ikke er højere efter katalysatoren så er den defekt).. Er metoden god nok eller er det noget vås?
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Temperatur måling og volt måling på begge lambdasonder kan godt bruges til fejlsøgning.
Min erfaring er at der er delte meninger med temperatur måling, men det også fordi fleste mekaniker tænker hvad der er mest logisk, i stedet for at vide hvordan en katalysator fungerer.
Jeg tror på hvis temperaturen er faldne eller konstant efter katalysatoren, så er den defekt.
Med forbehold for at der kan være 2 katalysatorer, og den bagerste kan være konstant fordi tempersturen er så lav når den når frem, så katalysatoren ikke har nogen virkningskraft da den fungerer ved høje temperaturer.
Har du prøvet at måle før/efter på begge katalysatorer på en driftsvarm motor - hvad får du af værdi?
Hvilken lambdasonde har du udskiftet - den foran eller bag? Og sidder din bagerste lambda efter den bagerste kat?
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 26. dec 2016, 09:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Jeg har ikke målt på temperaturen endnu - har lige bestilt termometer.
Der er kun en sonde foran katalysatoren.
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Der er kun en sonde foran katalysatoren.
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 15. jul 2014, 09:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Der burde sidde to lambdasonder, en til at regulere og en til at diagnotisere.Speedin skrev:Jeg har ikke målt på temperaturen endnu - har lige bestilt termometer.
Der er kun en sonde foran katalysatoren.
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Prøv igen
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 26. dec 2016, 09:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Så ser det ud til at hverken jeg eller VW kan finde den anden sonde på den her modelWedo skrev:Der burde sidde to lambdasonder, en til at regulere og en til at diagnotisere.Speedin skrev:Jeg har ikke målt på temperaturen endnu - har lige bestilt termometer.
Der er kun en sonde foran katalysatoren.
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Prøv igen
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Se vedhæftet billede - det er følgende katalysator som bruges "3C0 254 505 HX" - så jeg tror stadig der kun er en
- Vedhæftede filer
-
- Katal.jpg (114.65 KiB) Vist 3234 gange
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 15. jul 2014, 09:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Har du fået målt på temperaturen?Speedin skrev:Så ser det ud til at hverken jeg eller VW kan finde den anden sonde på den her modelWedo skrev:Der burde sidde to lambdasonder, en til at regulere og en til at diagnotisere.Speedin skrev:Jeg har ikke målt på temperaturen endnu - har lige bestilt termometer.
Der er kun en sonde foran katalysatoren.
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Prøv igen
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Se vedhæftet billede - det er følgende katalysator som bruges "3C0 254 505 HX" - så jeg tror stadig der kun er en
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 26. dec 2016, 09:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Ikke endnu. Har bestilt termometer over Ebay så leveringstiden er lidt længere,. Jeg giver besked ligesåsnary jeg har målt det.
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 15. jul 2014, 09:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
De koster ingen penge hos harald nyborg hvis du hurtigt vil have løst dit problemSpeedin skrev:Ikke endnu. Har bestilt termometer over Ebay så leveringstiden er lidt længere,. Jeg giver besked ligesåsnary jeg har målt det.
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Hvordan er dit olieforbrug og temperaturen på passaten - hvad har du målt dem til?
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 26. dec 2016, 09:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Jeg vil mene olieforbruget er normal. Måske påfylder jeg et par liter i løbet af 30000 km.Wedo skrev:De koster ingen penge hos harald nyborg hvis du hurtigt vil have løst dit problemSpeedin skrev:Ikke endnu. Har bestilt termometer over Ebay så leveringstiden er lidt længere,. Jeg giver besked ligesåsnary jeg har målt det.
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Hvordan er dit olieforbrug og temperaturen på passaten - hvad har du målt dem til?
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 15. jul 2014, 09:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Du mener vel hvert 3.000 KM??Speedin skrev:Jeg vil mene olieforbruget er normal. Måske påfylder jeg et par liter i løbet af 30000 km.Wedo skrev:De koster ingen penge hos harald nyborg hvis du hurtigt vil have løst dit problemSpeedin skrev:Ikke endnu. Har bestilt termometer over Ebay så leveringstiden er lidt længere,. Jeg giver besked ligesåsnary jeg har målt det.
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Hvordan er dit olieforbrug og temperaturen på passaten - hvad har du målt dem til?
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
30.000 lyder urealistisk.
Hvilken motorolie tykkelse bruger du? Har du andre end p0420 fejlkode?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 26. dec 2016, 09:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Et par liter i løbet af 30.000km = Dvs jeg fylder lidt på en gang i mellem hver olieservice, som sker efter ca 30.000km. Jeg bruger Longlife 5W-30..Wedo skrev:Du mener vel hvert 3.000 KM??Speedin skrev:Jeg vil mene olieforbruget er normal. Måske påfylder jeg et par liter i løbet af 30000 km.Wedo skrev: De koster ingen penge hos harald nyborg hvis du hurtigt vil have løst dit problem
Hvordan er dit olieforbrug og temperaturen på passaten - hvad har du målt dem til?
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
30.000 lyder urealistisk.
Hvilken motorolie tykkelse bruger du? Har du andre end p0420 fejlkode?
Jeg har også P0299 som kan være forbundet med en defekt Kat, jeg har prøvet at beskrive situationen i den første besked i tråden.
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 15. jul 2014, 09:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Et par liter i løbet af 30.000 kan jeg regne ud måske bliver 1 L pr. 10.000 KM du forbruger. Det lyder stadig unormalt for en VW men godt alligevel.
Jeg vil råde dig lade vær med at skifte katten før den rasler eller giver for meget ubehandlet gasser. Så længe den kan overleve en 4 gas måling, betyder det den virker.
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Jeg vil råde dig lade vær med at skifte katten før den rasler eller giver for meget ubehandlet gasser. Så længe den kan overleve en 4 gas måling, betyder det den virker.
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 26. dec 2016, 09:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
VW siger selv i deres service bøger at deres biler må bruge olie.Wedo skrev:Et par liter i løbet af 30.000 kan jeg regne ud måske bliver 1 L pr. 10.000 KM du forbruger. Det lyder stadig unormalt for en VW men godt alligevel.
Jeg vil råde dig lade vær med at skifte katten før den rasler eller giver for meget ubehandlet gasser. Så længe den kan overleve en 4 gas måling, betyder det den virker.
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Ellers er jeg helt enig, så længe den kør gennem syn så skal den ikke skiftes
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 15. jul 2014, 09:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Grunden til jeg spurgte om olien var, at det kunne godt være den forbrændte for meget og derfor kom der overflydende olie i udstødningen, som fik kattrn til at lyse.Speedin skrev:VW siger selv i deres service bøger at deres biler må bruge olie.Wedo skrev:Et par liter i løbet af 30.000 kan jeg regne ud måske bliver 1 L pr. 10.000 KM du forbruger. Det lyder stadig unormalt for en VW men godt alligevel.
Jeg vil råde dig lade vær med at skifte katten før den rasler eller giver for meget ubehandlet gasser. Så længe den kan overleve en 4 gas måling, betyder det den virker.
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Ellers er jeg helt enig, så længe den kør gennem syn så skal den ikke skiftes
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Glæder mig til at høre hvordan du vil løse dit problem, og ikke mindst hvor mange penge du vil kaste efter det!
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 15. jul 2014, 09:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Hvad så har du opgivet det? [WHITE SMILING FACE]
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 26. dec 2016, 09:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Ikke helt har bare ikke fundet weekenden til at gøre det den er ret lav så den skal op på rampen så jeg kan komme tæt nok på, og så har jeg også et andet problem som jeg skal have undersøgt http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=133168Wedo skrev:Hvad så har du opgivet det? [WHITE SMILING FACE]
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 15. jul 2014, 09:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Ja, det har jeg bemærket. Det lyder til at være en utæt vacuum slange der går fra kølervæsken.Speedin skrev:Ikke helt har bare ikke fundet weekenden til at gøre det den er ret lav så den skal op på rampen så jeg kan komme tæt nok på, og så har jeg også et andet problem som jeg skal have undersøgt http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=133168Wedo skrev:Hvad så har du opgivet det? [WHITE SMILING FACE]
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Jeg har aldrig haft så mange problemer som jeg har haft med VAG biler.
Dit problem med katalysator får du ikke løst uden at betale timer til værksted på fejlsøgning, ellers kommer du til at skifte det ene efter det andet.
Hvis det er en tilstoppet katalysator og det ikke bliver løst relativt hurtigt, vil du få andre problemer som f.eks. for høj motortemperatur, høj olieforbrug, tilsodning af EGR ventil og indsugningsmanifold, fordi varmen og gasserne ikke trænger igennem udstødningen.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 26. dec 2016, 09:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Det bliver nok næste weekend jeg skal til at kigge på det.
Ellers tror jeg at jeg har kørt 2 år med p0420 fejl.. Den kom og gik i starten (inden jeg havde ross-tech) nu sletter jeg den bare når den kommer efter 500-1000 km mellemrum (gider ikke se på det mere).. Tror den eneste vej frem er at smide en ny på og komme videre i livet. Spørgsmålet er bare om det skal være original eller den fra LRT som kan fås til halv pris.
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Ellers tror jeg at jeg har kørt 2 år med p0420 fejl.. Den kom og gik i starten (inden jeg havde ross-tech) nu sletter jeg den bare når den kommer efter 500-1000 km mellemrum (gider ikke se på det mere).. Tror den eneste vej frem er at smide en ny på og komme videre i livet. Spørgsmålet er bare om det skal være original eller den fra LRT som kan fås til halv pris.
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 15. jul 2014, 09:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Du lyder opgivene og vælger den nemme løsning, som ikke ligefrem er den rigtige.
Hvis du udskifter katalysatoren og du ikke finder hovedårsagen, så vil du kort efter opleve samme fejl med den nye.
Du må tænke på der er noget som havner i din kat, som bilen ikke kan lide derfor melder den fejl. Derfor spurgte jeg dig om den forbruger olie, fordi uforbrændt olie eller benzin i olien, eller tilstoppet EGR kan være årsag til defekt katalysator.
Når du så har fundet fejlen, så vil jeg anbefale originalt selvom det er dyrt. Undtagen hvis du kender et godt værksted der vil sætte uorigknalt op på en gornuftig måde, da den typisk ikke matcher 100% så skal den kortes og svejses...det holder ikke i længden.
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Hvis du udskifter katalysatoren og du ikke finder hovedårsagen, så vil du kort efter opleve samme fejl med den nye.
Du må tænke på der er noget som havner i din kat, som bilen ikke kan lide derfor melder den fejl. Derfor spurgte jeg dig om den forbruger olie, fordi uforbrændt olie eller benzin i olien, eller tilstoppet EGR kan være årsag til defekt katalysator.
Når du så har fundet fejlen, så vil jeg anbefale originalt selvom det er dyrt. Undtagen hvis du kender et godt værksted der vil sætte uorigknalt op på en gornuftig måde, da den typisk ikke matcher 100% så skal den kortes og svejses...det holder ikke i længden.
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 26. dec 2016, 09:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Så fik jeg målt temperaturen før og efter katalysatoren.
Før katalysatoren = ca.120 grader ved tomgang og op til 150 gr ved 2000-3000 omdr.Efter motor blevet godt varm max 235gr
Efter katalysatoren = Max 90 grader ved 20 min tomgang og op til 100gr ved 2000-3000 omdr. Efter motor blevet godt varm max 213gr
https://goo.gl/photos/MsuSqDPVUGAPdr2P6
I alle tilfælde laver temperatur efter kat. Det betyder vel at det er katalysatoren som skal skiftes?
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Før katalysatoren = ca.120 grader ved tomgang og op til 150 gr ved 2000-3000 omdr.Efter motor blevet godt varm max 235gr
Efter katalysatoren = Max 90 grader ved 20 min tomgang og op til 100gr ved 2000-3000 omdr. Efter motor blevet godt varm max 213gr
https://goo.gl/photos/MsuSqDPVUGAPdr2P6
I alle tilfælde laver temperatur efter kat. Det betyder vel at det er katalysatoren som skal skiftes?
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Senest rettet af Speedin 10. aug 2017, 17:57, rettet i alt 1 gang.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 15. jul 2014, 09:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Er du sikker på den har været kørt varm? Den skal være noger omkring 260 grader foran, katten arbejder på høje temperatur.
Har du lavet en kompressionstest? Det kunne være din forbrænding er skyld i dårlig udstødningsgasser.
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Har du lavet en kompressionstest? Det kunne være din forbrænding er skyld i dårlig udstødningsgasser.
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 26. dec 2016, 09:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Bilen har været tændt i en 20 min.... Og det kan være hvis jeg satte flere omdr. på så vil den komme op på en højre temperatur..Wedo skrev:Er du sikker på den har været kørt varm? Den skal være noger omkring 260 grader foran, katten arbejder på høje temperatur.
Har du lavet en kompressionstest? Det kunne være din forbrænding er skyld i dårlig udstødningsgasser.
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Hvordan laver man en kompressionstest?
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 15. jul 2014, 09:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Du skal køre en lang tur på 30 min og derefter måle på den, din uddtødning skal være driftsvarm.
Det er også typisk når bilen er driftsvarm at motorlampen lyser, ikke ved koldmotor.
Du kan se en video af kompressionstest her:
https://youtu.be/rOW5FpH00mI
Det kan give en indikation af om du feks. har defekte stempelringe eller PCV ventil tryk.
Kan du optage lyden af din motor og uploade den her?
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Det er også typisk når bilen er driftsvarm at motorlampen lyser, ikke ved koldmotor.
Du kan se en video af kompressionstest her:
https://youtu.be/rOW5FpH00mI
Det kan give en indikation af om du feks. har defekte stempelringe eller PCV ventil tryk.
Kan du optage lyden af din motor og uploade den her?
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 26. dec 2016, 09:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Katalysatorfejl P0420 + Ladetrykregulering P0299
Så det den også målt når den er driftavarm
Før kat ca 230gr
Efter kat ca 210 gr
Her kan du høre motoren efter 40 minutters kørsel.
https://goo.gl/photos/c7qefviKTKKfuWZa8
Så må jeg lave kompression testen om par tusinde km når jeg skal lave service og har planer om at få skiftet tændrør.
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Før kat ca 230gr
Efter kat ca 210 gr
Her kan du høre motoren efter 40 minutters kørsel.
https://goo.gl/photos/c7qefviKTKKfuWZa8
Så må jeg lave kompression testen om par tusinde km når jeg skal lave service og har planer om at få skiftet tændrør.
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk