Golf 6 Dsg7 Mechatronic

Besvar
Nickolai
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. jul 2017, 10:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf 6 Dsg7 Mechatronic

Indlæg af Nickolai » 10. jul 2017, 11:03

Hej .. Jeg ejer en golf 6 fra 2009 med dsg7 som har kørt 155.000km. Og jeg er anden ejer af den. Jeg har været så heldig at min mechatronic er gået i stykker.. Igen.. Den blev skiftet for 4 år siden og derfor ingen garanti og det er tidligere ejer af bilen der fik den skiftet første gang på et vw værksted.

Jeg fik den så skiftet igen og værkstedet var så flinke at de gav mig en kulance på 50%, så endte med at slippe 9100kr. Men, værkstedet siger så på dagen jeg henter bilen, at grunden til at den var gået i stykker igen var fordi at det tidligere værksted ikke havde opdateret enheden/gearkassen og derfor var den så "sprunget i luften" da den dannede for højt tryk inde i mechatronicen og derfor står jeg nu og tænker om jeg skal kontakte vw's hovedekontor og fortælle dem om sagen. For i mit hovede så er det jo en fejl fra første gang de skiftede den. Men jeg har lidt på fornemmelsen at de nok er pænt ligeglade da det er 4 år siden.. Syns bare det er lidt klamt at det er værkstedet der ikke har opdateret den dengang og derfor gået i stykker igen. Er der andre der har prøvet det samme?

Mvh nickolai

Jan VJ
Medlem
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: Golf 6 Dsg7 Mechatronic

Indlæg af Jan VJ » 10. jul 2017, 11:10

Har bilen ikke været ved aut. service i mellemtiden hvor opdateringen burde være lavet?
Mvh Jan
2018 Skoda Kodiaq 1.4 TSI DSG

Nickolai
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. jul 2017, 10:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 6 Dsg7 Mechatronic

Indlæg af Nickolai » 10. jul 2017, 11:24

Jeg tænker at de burde have lavet det.. For den har fuld service bog og alle er service er overholdt og udført af vw. Alle reparationer er også lavet af vw. Jeg ved ikke hvor meget de tjekker på bilen til et service. Jeg har ikke meget forstand på det. Jeg sender den jo bare til service og går ud fra at det bliver lavet ordenligt.. Men åbenbart ikke.

Besvar

Tilbage til "Motor"