Vw Sharan vil ikke bakke

Besvar
lundal
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 9. feb 2013, 19:18
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Vw Sharan vil ikke bakke

Indlæg af lundal » 19. jul 2017, 10:01

Hej , håber der er nogen der har et guldkorn liggende de vil dele.
Har en årgang 2000 vw sharan 1,9TDI 115 ps , med en AUY motor samt en automatgearkasse FBN. Problemet var at jeg har skiftet gearolie på gearkasse da jeg mistænkte den for aldrig at have været skiftet, da jeg har læst at det skal skiftes hvert 60.000 ca. Bilen skiftede fint inden , og da jeg var færdig og havde toppet den op efter at have løbet alle gear igennem med motoren i gang bakker jeg den ud fra liften og begynder med en grundig rengøring af bilen indvendigt ca 1½ time (kone bil derfor den lange tid) , hvor motoren kører i tomgang. . , efter der opdager jeg så at bilen pludselig ikke vil bakke ... rusker ligesom bare ... jeg kører bilen på liften igen for at tjekke oliestand i gearkasse og kan efterfylde med ca 1 ltr mere ....dog stadig ingen bakgear ..kan høre magnetventil i gearkasse klikker og kan også mærke et meget lille ryk når jeg sætter den i R men ligesom den bare filer kobling og der er ikke nok kræfter i den til at bakke bilen ..... alle fremad gear skifter som en drøm og uden problemer ...... nogen der har et godt bud ??? . olien jeg har brugt er en dexron 3

lundal
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 9. feb 2013, 19:18
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Vw Sharan vil ikke bakke

Indlæg af lundal » 19. jul 2017, 16:23

LØST!! , bolt ved trækaksel i gearkasse havde raslet løs

Besvar

Tilbage til "Motor"