TDI140hk periodisk på 3 ben
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 9. aug 2011, 12:47
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ringsted-ish
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
TDI140hk periodisk på 3 ben
Halløj,
Jeg har netop købt mig en gammel 2005 Touran TDI140DSG.
Jeg købte den vel vidende, at hakkede lidt når den skulle trække ved lave omdrejninger, men da det var kombineret med den velkendte "ding ding" lyd fra svinghjulet, så havde jeg egentlig sat næsen op efter at et svinghjul nok ville hjælpe på begge dele
Not so much so.
Den fik nyt svinghjul i går, og fik tjekket EGR ventil ved samme lejlighed (den var næsten ny, og fejler intet), men mit periodiske hopperi består desværre.
Dybest set sker der det, at den i perioder står og kæntrer helt vildt i tomgang, og virker som om den kører på 3 cylindre. Det samme kan man opleve, hvis den får lov at trække lidt ved lavere omdrejninger (1400-1800 og 2100-2500 ca), så hakker den også i det, og kan ikke rigtig komme af sted. Giver man den så en pind ned, så kører den fint igen.
Jeg har givet bilen en gang servicerens med en tankfuld diesel i går, og kørt cirka en kvart tank igennem, uden at det har gjort nogen forskel endnu.
Mit gæt er noget omkring dyser, det var så vidt jeg husker også en svaghed dengang - men omvendt gider jeg ikke lægge ret mange flere penge i en motor, der har gået 265.000km - så spørgsmålet er, kan man indgrænse lidt mere, hvad det kunne være, inden man begynder at kaste penge efter en gammel bil?
Og alternativt - passer en 170hk motor så ikke i samme hul?
Pfh tak
Jeg har netop købt mig en gammel 2005 Touran TDI140DSG.
Jeg købte den vel vidende, at hakkede lidt når den skulle trække ved lave omdrejninger, men da det var kombineret med den velkendte "ding ding" lyd fra svinghjulet, så havde jeg egentlig sat næsen op efter at et svinghjul nok ville hjælpe på begge dele
Not so much so.
Den fik nyt svinghjul i går, og fik tjekket EGR ventil ved samme lejlighed (den var næsten ny, og fejler intet), men mit periodiske hopperi består desværre.
Dybest set sker der det, at den i perioder står og kæntrer helt vildt i tomgang, og virker som om den kører på 3 cylindre. Det samme kan man opleve, hvis den får lov at trække lidt ved lavere omdrejninger (1400-1800 og 2100-2500 ca), så hakker den også i det, og kan ikke rigtig komme af sted. Giver man den så en pind ned, så kører den fint igen.
Jeg har givet bilen en gang servicerens med en tankfuld diesel i går, og kørt cirka en kvart tank igennem, uden at det har gjort nogen forskel endnu.
Mit gæt er noget omkring dyser, det var så vidt jeg husker også en svaghed dengang - men omvendt gider jeg ikke lægge ret mange flere penge i en motor, der har gået 265.000km - så spørgsmålet er, kan man indgrænse lidt mere, hvad det kunne være, inden man begynder at kaste penge efter en gammel bil?
Og alternativt - passer en 170hk motor så ikke i samme hul?
Pfh tak
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 47
- Tilmeldt: 22. mar 2016, 22:18
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Prøv at tage ventildæksel af og grundjuster pumpedyserne.... Du kan være heldig at det kan gøre det...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 9. aug 2011, 12:47
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ringsted-ish
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Ah ja, det så jeg godt en tråd om (den omhandlede egentlig udskiftning, men beskrev også justering)
I samme tråd stod der noget om, at man med en tester burde kunne se, om en af dyserne opfører sig helt tosset.
Må se om jeg kan finde en med en tester, der er frisk på at hjælpe med en udlæsning - det burde da bringe mig lidt tættere på en diagnose, tænker jeg.
I samme tråd stod der noget om, at man med en tester burde kunne se, om en af dyserne opfører sig helt tosset.
Må se om jeg kan finde en med en tester, der er frisk på at hjælpe med en udlæsning - det burde da bringe mig lidt tættere på en diagnose, tænker jeg.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 481
- Tilmeldt: 1. mar 2010, 21:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Ledningsnet i Topstykket ?
Hilsen Tommy
Spørgsmålet om Golf er ikke om, men hvornår den næste skal købes !
Spørgsmålet om Golf er ikke om, men hvornår den næste skal købes !
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1571
- Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 178 times
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Det plus tandempumpe var nok ikke et dumt sted at starte.comforttraktoren skrev:Ledningsnet i Topstykket ?
Tandempumpe kontrolleres nok nemmest ved at tjekke brændstoffilter for sort olieslam.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 9. aug 2011, 12:47
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ringsted-ish
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Tjek, tak for forslag. Jeg går ned og tjekker brændstoffilter om lidt.
Er der en fornuftig måde at tjekke ledningsnettet?
Er der en fornuftig måde at tjekke ledningsnettet?
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1367
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 227 times
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Bare skift det,koster ca 600kr husk at se efter at knast og følgere ikke er slidt når du er derinde.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 9. aug 2011, 12:47
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ringsted-ish
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Ah ja, til de penge skal det bare gøres.
Nu har jeg haft nye biler længe, og er helt ude af det her spil - er det bare hos VW, man henter sådan et til de penge?
Nu har jeg haft nye biler længe, og er helt ude af det her spil - er det bare hos VW, man henter sådan et til de penge?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 9. aug 2011, 12:47
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ringsted-ish
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Takker
Hvad med ventildækselpakning, skal man have sådan med også? Eller kan den genbruges?
Hvad med ventildækselpakning, skal man have sådan med også? Eller kan den genbruges?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 9. aug 2011, 12:47
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ringsted-ish
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Og, et spørgsmål mere, er der en måde at se om den har fået opgraderet topstykke? Synes den bruger vand også.
-
- Medlem
- Indlæg: 582
- Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Det skal hedde C til sidst, hvis den er 16ventilet Ventildækselpakning kan sagtens genbruges.tn8or skrev:Og, et spørgsmål mere, er der en måde at se om den har fået opgraderet topstykke? Synes den bruger vand også.
Mange hilsner
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 9. aug 2011, 12:47
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ringsted-ish
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Pis. Min hedder B. Har en god mistanke om hvor vandet bliver af, så.
Oh Well.
Så er vi tilbage ved, nogen der ved om en 170hk er kompatibel med den her? Er klar over at softwaren selvfølgelig er forskellig, men ledningsnet osv?
Oh Well.
Så er vi tilbage ved, nogen der ved om en 170hk er kompatibel med den her? Er klar over at softwaren selvfølgelig er forskellig, men ledningsnet osv?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 9. aug 2011, 12:47
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ringsted-ish
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Og tandempumpen er frikendt, brændstoffet ved filteret var meget fint og uden olieslam.
-
- Medlem
- Indlæg: 582
- Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
B kan også være ok. A er ikke så god.tn8or skrev:Pis. Min hedder B. Har en god mistanke om hvor vandet bliver af, så.
Oh Well.
Så er vi tilbage ved, nogen der ved om en 170hk er kompatibel med den her? Er klar over at softwaren selvfølgelig er forskellig, men ledningsnet osv?
Mange hilsner
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 9. aug 2011, 12:47
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ringsted-ish
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Jeg tror ikke, den er det. Den har drukket fra max til min i ekspansionsbeholderen to gange på de 500km +/-, jeg har kørt. Og jeg lod den stå i tomgang en halv times tid i carporten oven på afdækningspap, der var ingen dråber. Til gengæld var røgen ikke klart sort, synes jeg - nærmer noget grålig. Om det så er fordi der var en smule vanddamp i, eller den bare skal være den farve, det er svært for mig at afgøre.LKA63 skrev:B kan også være ok. A er ikke så god.tn8or skrev:Pis. Min hedder B. Har en god mistanke om hvor vandet bliver af, så.
Oh Well.
Så er vi tilbage ved, nogen der ved om en 170hk er kompatibel med den her? Er klar over at softwaren selvfølgelig er forskellig, men ledningsnet osv?
-
- Medlem
- Indlæg: 582
- Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Jeg er ikke nogen ekspert, men det er et kæmpe arbejde med ledningsnet, software osv. Har selv engang haft tanken, men opgav da jeg fandt ud af, hvor omfattende det var. Men alt kan lade sig gøre.tn8or skrev:Pis. Min hedder B. Har en god mistanke om hvor vandet bliver af, så.
Oh Well.
Så er vi tilbage ved, nogen der ved om en 170hk er kompatibel med den her? Er klar over at softwaren selvfølgelig er forskellig, men ledningsnet osv?
Vi må håbe én af eksperterne herinde kan hjælpe med et endegyldigt svar.
Mange hilsner
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 9. aug 2011, 12:47
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ringsted-ish
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Tilbage til sporet
Hvordan i heeede... får jeg afmonteret det store stik på det ledningsnet?
Resten har jeg løst, og har fundet låseringen på det inderste stik - men kan ikke gennemskue om der så skal gøres mere, før jeg kan trække det fri?
Tør jo ikke rigtig bare hive
Hvordan i heeede... får jeg afmonteret det store stik på det ledningsnet?
Resten har jeg løst, og har fundet låseringen på det inderste stik - men kan ikke gennemskue om der så skal gøres mere, før jeg kan trække det fri?
Tør jo ikke rigtig bare hive
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 9. aug 2011, 12:47
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ringsted-ish
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Ledningsnet hentet. 1.171,25 hos VW. Håber det hjælper, ellers går jeg i gang med at samle sammen til en ny motor i stedet.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 9. aug 2011, 12:47
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ringsted-ish
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Ledningsnet skiftet. Præcis samme fejl.
Der var ingen løse dyser heller, jeg vred i alle skruer e med en håndskruetrækker.
Nogen, der har en god BKD motor liggende?
Der var ingen løse dyser heller, jeg vred i alle skruer e med en håndskruetrækker.
Nogen, der har en god BKD motor liggende?
-
- Medlem
- Indlæg: 703
- Tilmeldt: 9. sep 2008, 19:29
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 4480
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 10 times
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Hvad med brændstof den ekstra pumpe i tanken?
Kunne det ikke være den som er død så ikke den får nok at leve af?
Eller har den ikke sådan en
Kunne det ikke være den som er død så ikke den får nok at leve af?
Eller har den ikke sådan en
Tesla 3 SR 2024 (Highland)
Vw bobbel type 1 1956
Vw bobbel type 1 1956
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 9. aug 2011, 12:47
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ringsted-ish
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Den virker fint ved høje omdrejninger, så det giver ikke rigtig mening for mig, hvis det er pumpen i tanken.
Det er mest udtalt i tomgang, og mellem omkring 14-1800 og 21-2500 o/m, sådan cirka, hvor den meget tydeligt mangler en cylinder eller to.
Når den er kold er det ikke et problem, først når den bliver varm.
Det er mest udtalt i tomgang, og mellem omkring 14-1800 og 21-2500 o/m, sådan cirka, hvor den meget tydeligt mangler en cylinder eller to.
Når den er kold er det ikke et problem, først når den bliver varm.
-
- Medlem
- Indlæg: 582
- Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Jeg tror dit topstykke er modent til udskiftning.tn8or skrev:Den virker fint ved høje omdrejninger, så det giver ikke rigtig mening for mig, hvis det er pumpen i tanken.
Det er mest udtalt i tomgang, og mellem omkring 14-1800 og 21-2500 o/m, sådan cirka, hvor den meget tydeligt mangler en cylinder eller to.
Når den er kold er det ikke et problem, først når den bliver varm.
Mange hilsner
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 9. aug 2011, 12:47
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ringsted-ish
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Det tror jeg også - men på en motor der har gået 265000, vil jeg hellere bare finde en ny klump. Medmindre nogen lige har en C top med dyser til en billig penge.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 454
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:36
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Se lige at dine knaster er taktet korrekt, og at forestillings vinklen ikke er helt tosset, begge dele hver for sig kan få den til at køre sådan der, og prøv så at tage slangerne af egr køleren, og så samle dem uden om egr køleren, dit vandforbrug kan også sagtens ligge der.
Altea FR tfsi.
Tidligere VAG biler: Typ 1G1 1.8, 191 16V, 155 GLS, 1H2 1.8, 86C "Hit", 32B 1.6D, 191 TD, 6V5 1.4, 1H2 "CLX", 3A2 2.0, 7M8 "Carat", 7M9 1.9 TDI, 1T1 1.9 TDI DSG.
Tidligere VAG biler: Typ 1G1 1.8, 191 16V, 155 GLS, 1H2 1.8, 86C "Hit", 32B 1.6D, 191 TD, 6V5 1.4, 1H2 "CLX", 3A2 2.0, 7M8 "Carat", 7M9 1.9 TDI, 1T1 1.9 TDI DSG.
-
- Medlem
- Indlæg: 582
- Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Det er altid en god idé inden man kaster sig ud i større investeringer.pattmann skrev:Se lige at dine knaster er taktet korrekt, og at forestillings vinklen ikke er helt tosset, begge dele hver for sig kan få den til at køre sådan der, og prøv så at tage slangerne af egr køleren, og så samle dem uden om egr køleren, dit vandforbrug kan også sagtens ligge der.
Du er velkommen hos mig i Ganløse til at få smidt en tester på. Måske kan du finde én tættere på - bilen kører formentlig ret ringe.
Mange hilsner
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 9. aug 2011, 12:47
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ringsted-ish
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Nå, efter at have været en tur omkring Lars tidligere i dag står det ret klart, at cylinder 3 er synderen. Dysen stod på 2.99 fast, og der var logget en fejl om fejltænding.
Forstillingsvinklen var helt fin.
Jeg prøver at rive slangerne af EGR køleren her til aften, så jeg kan finde ud af, om det evt er dér, vandet forsvinder hen.
Tak til Lars for assistance
Sent from my iPhone using Tapatalk
Forstillingsvinklen var helt fin.
Jeg prøver at rive slangerne af EGR køleren her til aften, så jeg kan finde ud af, om det evt er dér, vandet forsvinder hen.
Tak til Lars for assistance
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 47
- Tilmeldt: 22. mar 2016, 22:18
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Har du grundjusteret ved justerskruerne på vippearmene til dyserne???
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 9. aug 2011, 12:47
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ringsted-ish
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Nej, jeg har ikke noget at måle med, hvornår de er i top. Hvis nogen i Ringsted har et ur at måle med, så har jeg kaffe og øl på kanden og er alligevel i carportenJensrodgaard skrev:Har du grundjusteret ved justerskruerne på vippearmene til dyserne???
Sent from my iPhone using Tapatalk
Men det er næste øvelse, som jeg ser det - for hvis vandforbruget fortsætter mens EGR køleren er frakoblet (og hvem i alverden har dog fundet på at den skulle sidde dér), så skal toppen alligevel af.
Hvis det stopper, så kigger vi videre på dyser.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 9. aug 2011, 12:47
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ringsted-ish
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: TDI140hk periodisk på 3 ben
Nå, for lige at runde den af for dem, der nu deltog (og tak for jeres hjælp), så fortsatte føljetonen som:
- Vandforbruget gik ikke væk efter at jeg koblede EGR køleren ud, og der var ingen ydre utætheder (top?)
- Der var rent faktisk sort brændstof i filteret, jeg havde bare ikke helt forstået, hvad jeg skulle kigge efter (tandempumpe, gennemskylning af systemet)
- Dysen på cylinder 3 var fortsat sur (PD)
- Den startede med en massiv blå røgsky om morgenen
- Den havde en mere påtrængende lyd fra turboen end så mange andre TDi'er (jeg gad simpelthen ikke pille et rør af og kigge, når nu resten af bilen alligevel var noget lort)
- Og så smed den et knokkelled også.
Resultatet var, at jeg gav op, og den blev afhentet af en hugger/optimistisk mekaniker i dag for en avanceret skrotpræmie.
Alternativt skulle jeg have proppet mindst lige så mange penge i lortet, som jeg allerede havde givet - og så ville jeg stadig stå tilbage med en lortebil fra 2005; blot en *virkelig* dyr en af slagsen.
- Vandforbruget gik ikke væk efter at jeg koblede EGR køleren ud, og der var ingen ydre utætheder (top?)
- Der var rent faktisk sort brændstof i filteret, jeg havde bare ikke helt forstået, hvad jeg skulle kigge efter (tandempumpe, gennemskylning af systemet)
- Dysen på cylinder 3 var fortsat sur (PD)
- Den startede med en massiv blå røgsky om morgenen
- Den havde en mere påtrængende lyd fra turboen end så mange andre TDi'er (jeg gad simpelthen ikke pille et rør af og kigge, når nu resten af bilen alligevel var noget lort)
- Og så smed den et knokkelled også.
Resultatet var, at jeg gav op, og den blev afhentet af en hugger/optimistisk mekaniker i dag for en avanceret skrotpræmie.
Alternativt skulle jeg have proppet mindst lige så mange penge i lortet, som jeg allerede havde givet - og så ville jeg stadig stå tilbage med en lortebil fra 2005; blot en *virkelig* dyr en af slagsen.