Skoda 1.8TSI drikker olie - Update

Syndicate
Aktiv medlem
Indlæg: 1587
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7100 Vejle
Has thanked: 358 times
Been thanked: 168 times

Re: Skoda 1.8TSI drikker olie - Update

Indlæg af Syndicate » 11. jan 2018, 11:52

Dejlig Update!

Jeg havde forventet gratis lånebil og ikke mindst en nul-faktura.
Den er “penge værd” ved et evt. salg af bilen.
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance

cshp
Nyt medlem
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. jun 2008, 07:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Skoda 1.8TSI drikker olie - Update

Indlæg af cshp » 11. jan 2018, 12:58

Jeg havde sandelig også forventet gratis lånebil. Ikke at de 500,- + evt forbrug spolerer noget som helst, men det er mere princippet i at de har solgt mig en defekt vare. Og hvad betyder det lige for dem i det store hele. Det vil jo have været en rigtig fin service som kunne være med til at overveje næste bilkøb hos dem om forhåbentlig lang tid.
Jeg fornemmer en nul-faktura liggende service bogen vil være rigtig godt.

asej
Medlem
Indlæg: 753
Tilmeldt: 23. jun 2008, 07:05
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 64 times

Re: Skoda 1.8TSI drikker olie - Update

Indlæg af asej » 11. jan 2018, 13:49

Det er det samme ved forsikringsskader - en klovn kørte op i røven på mig og jeg skulle undvære bilen i 4 dage. Modpartens forsikringsselskab betalte for skaden men ikke lånebil - kun hvis jeg kunne dokumentere at jeg var 100% afhængig af en bil til at udføre mit arbejde.
Tidligere biler: '83 Mazda 323 1.3, '84 Nissan Silvia S12 2.0 DOHC, '99 Peugeot 306 Roland Garros 1.8, '03 Skoda Fabia Combi 1.9 TDI, '07 Octavia Combi RS TDI, '11 Mercedes C220 CDI Avantgarde Stc Aut
Nuværende: '17 Tesla Model S 100D

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Skoda 1.8TSI drikker olie - Update

Indlæg af Senz » 13. jan 2018, 00:47

Du får da også en gratis lånebil.

Det du betaler er forsikring.

At du står og tosser dig over at betale for en bil du bruger. Hvis du køre galt eller den for skader så koster det værkstedet ca 6000kr. Flere steder kan du også undvære at betale forsikringen. Men når kunden for at vide hvad selvrisikoen er på samt hvis der kommer buler at det så er kunden som skal betale så synes kunden ikke det er sjovt. Så bagefter skal værkstedet stå og diskutere med kunden om hvem der skal betale regningen. For det er jo kunden som har kørt galt og ikke værkstedet.

de laver noget på din bil som koster kassen og som du skal være virkelig glad for de gør. Fordi det også giver din bil mere i værdi.
Så i stedet for at være sur over at du betaler for at have forsikring på din leje bil så bliv glad for at de overhovedet laver din bil, :geek:

Jeg kan bedre forstå Asej. Der burde den andens forsikring betale for alt.

cshp
Nyt medlem
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. jun 2008, 07:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Skoda 1.8TSI drikker olie - Update

Indlæg af cshp » 13. jan 2018, 09:07

Jeg er bestemt ovenud tilfreds med de fixer motoren i min bil - jeg havde da frygtet det modsatte på trods af en brugtvognsgaranti - tro endelig ikke det modsatte :)
Det er såmænd ikke beløbet der er problemet, men mere det at vi er endt i denne situation fordi de på tro og love erklæring påstolerede bilen netop IKKE fejlede noget, og da slet ikke et olie forbrug. Så kan de som mange andre værksteder tilbyde en lånebil til et beskedent beløb, og jeg ved godt forsikringen til en lånebil kan være af en anseelige størrelse, og mange er sikkert fløjtende ligegyldige med lånebilerne og kører som gale. Men hvem er det der har solgt mig en relativ dyr vare, som stik mod forventning var med en defekt.
Det er små sko at gå i, jeg ved det godt. Men principielt set mener jeg det er forkert.
These users thanked the author cshp for the post:
MicLaren

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Skoda 1.8TSI drikker olie - Update

Indlæg af KBoesen » 13. jan 2018, 13:39

Ja, der er lige et lille tvist her.

Hvis de havde "målt" rigtigt til en start og sagt at det skulle de nok få fikset, så er jeg sikker på, at du gladeligt havde betalt den lejebil. (jeg havde) :-)

Men når man først vrider og drejer sig for i alt i verden ikke at skulle gøre noget som helst, så skal de bare klappe i og stikke dig den lånebil uden beregning, når de kommer krybende til korset bagefter. :geek:

Det vognkort på den bil bliver jo totalt smadret alligevel, så den sælger kan sku ikke se forskel på om han taber 29.500,- på bilen eller 30.000,-... ;-)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Karljohnson
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 9. okt 2017, 13:32
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda 1.8TSI drikker olie - Update

Indlæg af Karljohnson » 13. jan 2018, 22:44

Du skal være glad for du har købt din bil ved en forhandler. Jeg har desværre købt min af en privat, en vw passat fra 2011 med samme motor som din og samme problem. VW ville skifte stempler, ringe + kæde for 44,000kr - tak! Fuld servicebog ved VW men ingen kulance.

Nu har jeg bestilt en helt ny motor ved vw gennem min u aut. mekaniker og får den sat i for 54.000kr - så de 1000kr du skal betale for låne bilen, nyd lige dem! :D

MicLaren
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 4. apr 2016, 23:48
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Skoda 1.8TSI drikker olie - Update

Indlæg af MicLaren » 17. jan 2018, 19:46

cshp skrev:
13. jan 2018, 09:07
Jeg er bestemt ovenud tilfreds med de fixer motoren i min bil - jeg havde da frygtet det modsatte på trods af en brugtvognsgaranti - tro endelig ikke det modsatte :)
Det er såmænd ikke beløbet der er problemet, men mere det at vi er endt i denne situation fordi de på tro og love erklæring påstolerede bilen netop IKKE fejlede noget, og da slet ikke et olie forbrug. Så kan de som mange andre værksteder tilbyde en lånebil til et beskedent beløb, og jeg ved godt forsikringen til en lånebil kan være af en anseelige størrelse, og mange er sikkert fløjtende ligegyldige med lånebilerne og kører som gale. Men hvem er det der har solgt mig en relativ dyr vare, som stik mod forventning var med en defekt.
Det er små sko at gå i, jeg ved det godt. Men principielt set mener jeg det er forkert.
Jeg må nok indrømme, at jeg er vildt glad på dine vegne, at forhandleren endelig tog stilling til at lave din motor.
(For jeg ved, fra mig selv, hvilke tanker du har gået med)
Da jeg fik lavet min motor for samme sygdom, der lånte jeg en Toyota Aygo uden beregning.
Jeg ville også have min forhandler til at lave en nul faktura, men det ville de ikke, men istedet blev der lave et notat i min service bog, med dato og stempel og beskrivelse af reparationen. Det er i min verden lige så godt som en nul faktura.
Mht. din lånebil, så tror jeg også bare jeg havde sagt ja tak, for det er pebernødder i det spil....

cshp
Nyt medlem
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. jun 2008, 07:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Skoda 1.8TSI drikker olie - Update

Indlæg af cshp » 17. jan 2018, 21:59

Man kan da ikke være andet end tilfreds. Men dog syntes jeg alligevel de fra VW`s side har gjort hvad de kunne, for ikke at skulle betale for gildet. Jeg tvivlede da et par gange på at det ville lykkedes. Iøvrigt er kæden begyndt at rasle, en lang tur med høj fart på motorstien var åbenbart mere end den magtede. Den bad også om mere kølervæske dagen efter. Det bliver da spændende om den overhovedet kører et par uger endnu, hvor den så skal under kniven...
Det beskedne beløb for lånebilen har jeg valgt at acceptere.

cshp
Nyt medlem
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. jun 2008, 07:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Skoda 1.8TSI drikker olie - Update

Indlæg af cshp » 19. feb 2018, 14:27

Efter en gennemgribende motorrep. hvad skal jeg så forvente olieforbruget er, fx de første 5000km? Jeg har dog kun kørt 1000km siden jeg fik bilen og oliestanden er knap at se på oliepinden. Det skal retfærdighedsvis siges jeg ikke ved om den var fyldt op til max ved udlevering, men jf. fakturaen har de ikke sparet på olien. Stempler, ringe, plejlstænger, vandpumpe, kæder osv er skiftet. Jeg fik af vide at benzin økonomien kunne være noget anderledes de første 10-15000km indtil det hele var kørt til påny.

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Skoda 1.8TSI drikker olie - Update

Indlæg af KBoesen » 19. feb 2018, 21:27

cshp skrev:
19. feb 2018, 14:27
Efter en gennemgribende motorrep. hvad skal jeg så forvente olieforbruget er, fx de første 5000km? Jeg har dog kun kørt 1000km siden jeg fik bilen og oliestanden er knap at se på oliepinden. Det skal retfærdighedsvis siges jeg ikke ved om den var fyldt op til max ved udlevering, men jf. fakturaen har de ikke sparet på olien. Stempler, ringe, plejlstænger, vandpumpe, kæder osv er skiftet. Jeg fik af vide at benzin økonomien kunne være noget anderledes de første 10-15000km indtil det hele var kørt til påny.
Det er ikke unormalt at olieforbruget er lidt til den høje side på en ny maskine. Så de første 5-10.000 km kan du forvente et lidt højere forbrug. (Ved godt den ikke er ny, men you get the point. :D )
Men jeg ville nok forvente at den bruge en liters penge pr. 5.000 km. :-) Eller rettere, det ville jeg ikke rynke på næsen af. :-)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Jens2201
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8. apr 2020, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda 1.8TSI drikker olie - Update

Indlæg af Jens2201 » 8. apr 2020, 07:39

Jeg ved denne debat går på ældre motorer, men hvad med en superb , årgang 2017 180 HK, DSG. Har den de samme problemer med stort olieforbrug? Står og skal evt. Købe en!

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Skoda 1.8TSI drikker olie - Update

Indlæg af KBoesen » 8. apr 2020, 20:54

Jens2201 skrev:
8. apr 2020, 07:39
Jeg ved denne debat går på ældre motorer, men hvad med en superb , årgang 2017 180 HK, DSG. Har den de samme problemer med stort olieforbrug? Står og skal evt. Købe en!
Nope, den fejler ingeting. Der der er det kun gearkassen du skal være OBS på.

Husk at få den chippet - Den motor er et bæst!
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Besvar

Tilbage til "Motor"