Startproblemer *UPDATE*

Besvar
SteenTK
Helt nyt medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 1. mar 2013, 12:35
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Startproblemer *UPDATE*

Indlæg af SteenTK » 6. aug 2017, 19:09

Seat Altea 2.0 TDI 16v (BKD motor)

Nye gløderør, nyt batteri, starteren virker fint og ingen olie i brændstoffiltret.
Der er lavet Hot Start mod og EGR delete i ECU'en.

Når bilen skal koldstarte (altså temp. måler i bilen står på eller under 50 grader), skal den 'tvinges' i gang, altså nøglen skal holdes i start i flere sekunder.
Problemet er endnu værre hvis jeg flasher ECU'en så der ikke er EGR delete.

Når bilen er startet kører den upåklageligt.

Nogen bud?

*UPDATE*
Knastakselsensor skiftet.
Krumptapssensor skiftet.
EGR er skiftet og blændet med en fysisk og i ECU.

Problemet er stadig det samme.

Stadig ingen bud?

SteenTK
Helt nyt medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 1. mar 2013, 12:35
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Startproblemer *UPDATE*

Indlæg af SteenTK » 31. aug 2017, 23:14

Bump

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Startproblemer *UPDATE*

Indlæg af HHKP » 1. sep 2017, 06:04

pumpe i tank
tandemspumpe
filter
utæt vacuum system
stelforbindelser
defekt dyse/ r
o-ringe

prøv evt. denne test:
mont. et ur på tandem pumpens prøvestuds.
kør med 4000 o/m, så skal pumpen levere min. 7,5 bar såfremt pumpe og o-ringe er ok.
Hvis ikke du kan få min. 7,5 bar ud af den, blokeres retur ledningen fra pumpen og test gentages med 1500 o/m. hvis den viser min. 3,5 bar er pumpen ok og o-ringe defekt, hvis den giver mindre end 3,5 bar er pumpen defekt.
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

LKA63
Medlem
Indlæg: 582
Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Startproblemer *UPDATE*

Indlæg af LKA63 » 1. sep 2017, 16:21

SteenTK skrev:Seat Altea 2.0 TDI 16v (BKD motor)

Nye gløderør, nyt batteri, starteren virker fint og ingen olie i brændstoffiltret.
Der er lavet Hot Start mod og EGR delete i ECU'en.

Når bilen skal koldstarte (altså temp. måler i bilen står på eller under 50 grader), skal den 'tvinges' i gang, altså nøglen skal holdes i start i flere sekunder.
Problemet er endnu værre hvis jeg flasher ECU'en så der ikke er EGR delete.

Når bilen er startet kører den upåklageligt.

Nogen bud?

*UPDATE*
Knastakselsensor skiftet.
Krumptapssensor skiftet.

EGR er skiftet og blændet med en fysisk og i ECU.

Problemet er stadig det samme.

Stadig ingen bud?
Hvad med luftmassemåleren især når det ændrer sig med egr delete.
Mange hilsner
Lars

Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.

SteenTK
Helt nyt medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 1. mar 2013, 12:35
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Startproblemer *UPDATE*

Indlæg af SteenTK » 2. sep 2017, 11:17

Tak for forslagende.

Brændstoffilteret er helt nyt og tjekket en ekstra gang for urenheder, der er intet at se.
Jeg må formode at pumpen er OK, da jeg tømte brændstoffilteret, fyldte pumpen filterhuset fint og hurtigt op igen.

Jeg vil snakke med min mekaniker om den test du beskriver, for at høre om han kan/vil udføre den, da jeg faktisk havde planlagt at skifte o-ringe ved dyserne næste uge, men det er der jo ingen grund til hvis den test du beskriver viser at trykket er OK.
HHKP skrev:pumpe i tank
tandemspumpe
filter
utæt vacuum system
stelforbindelser
defekt dyse/ r
o-ringe

prøv evt. denne test:
mont. et ur på tandem pumpens prøvestuds.
kør med 4000 o/m, så skal pumpen levere min. 7,5 bar såfremt pumpe og o-ringe er ok.
Hvis ikke du kan få min. 7,5 bar ud af den, blokeres retur ledningen fra pumpen og test gentages med 1500 o/m. hvis den viser min. 3,5 bar er pumpen ok og o-ringe defekt, hvis den giver mindre end 3,5 bar er pumpen defekt.

Besvar

Tilbage til "Motor"