Benzinlugt i motorolien, højt olieforbrug og katalysator fej
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 15. jul 2014, 09:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Benzinlugt i motorolien, højt olieforbrug og katalysator fej
Jeg har en Passat 3C som har en tydelig benzin lugt på oliepinden.
Ydermere et stort olieforbrug (1:2000 KM), og katalysator fejl (p0420) som har været der trods mange forsøg og udskiftninger for at forbedre forbrændingen.
Min mistanke er slidte stempelringe, men da bilen trækker godt, består 4 gas måling og ingen røg i udstyning har, bliver jeg i tvivl om hvad det kan skyldes.
Lad mig høre hvad jeres erfaring er og hvad i vil anbefale!
Ydermere et stort olieforbrug (1:2000 KM), og katalysator fejl (p0420) som har været der trods mange forsøg og udskiftninger for at forbedre forbrændingen.
Min mistanke er slidte stempelringe, men da bilen trækker godt, består 4 gas måling og ingen røg i udstyning har, bliver jeg i tvivl om hvad det kan skyldes.
Lad mig høre hvad jeres erfaring er og hvad i vil anbefale!
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 15. jul 2014, 09:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Benzinlugt i motorolien, højt olieforbrug og katalysator
I øvrigt bilen har kun kørt 150.000 KM og det er en benzin motor.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2838
- Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
- Geografisk sted: Slagelse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Benzinlugt i motorolien, højt olieforbrug og katalysator
Men hvilken maskine er der tale om?? Allerhelst en motorkode, så har vi langt bedre forudsætning for at hjælpe dig..!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Benzinlugt i motorolien, højt olieforbrug og katalysator
Olieforbrug er enten paraplyer/pakning ved ventilstammer der ikke holder tæt, slidte stempelringe, eller slidt/ridset foring i cylinderen.
Har du fået lavet en kompressions test og en lækage test (blowby) ?
Har du fået lavet en kompressions test og en lækage test (blowby) ?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 15. jul 2014, 09:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Benzinlugt i motorolien, højt olieforbrug og katalysator
Jeg har ikke lavet kompressionstest, der er hellere ikke noget der tyder på stempelringe for den kører og trækker jævnt, ingen mislyde.
Hvad er det der kan ødelægge en bil motor der kun har kørt 150 tusind?
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Hvad er det der kan ødelægge en bil motor der kun har kørt 150 tusind?
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Benzinlugt i motorolien, højt olieforbrug og katalysator
Der er mange 1.8/2.0 tfsi der kører rundt med dårlige stempelringe og et stort olieforbrug, men de kører godt alligevel
Jeg ville lægge ud med et få testet kompression og en lækagetest
Jeg ville lægge ud med et få testet kompression og en lækagetest
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 15. jul 2014, 09:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Benzinlugt i motorolien, højt olieforbrug og katalysator
Jeg har talt med VW i dag, og de nævnte at det sidste de vil gøre er at udskifte stempelringe, for det er en større operation.
Kunne det ikke være en utæt pakdåse? For jeg kan se olie langs bundkaret.
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Kunne det ikke være en utæt pakdåse? For jeg kan se olie langs bundkaret.
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 394 times
Re: Benzinlugt i motorolien, højt olieforbrug og katalysator
Det er olieskraberingen der er for smal og kokser til. Så bliver olien hængende på cylindervæggen og bliver forbrændt.m power skrev:Der er mange 1.8/2.0 tfsi der kører rundt med dårlige stempelringe og et stort olieforbrug, men de kører godt alligevel
Især udpræget på årgang 2008 til midten af 2011.
http://www.autobild.de/artikel/oel-sauf ... 25331.html
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 15. jul 2014, 09:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Benzinlugt i motorolien, højt olieforbrug og katalysator
Jeg har læst artiklen, det er en kamp at få overtalt VW at det er en fejlkonstrueret bil. De vil fejlsøge på skrue og søm, inden de udskifter stempelringe - ellers gør de det på dit ansvar.
Hvor kan man lave kompressionstest til fornuftig pris, og kan man ikke nøjes med at kigge under tændspolerne for olie?
Da jeg skiftede tændrør for 1 år siden var der tørt og rent under tændrørene.
Hvor kan man lave kompressionstest til fornuftig pris, og kan man ikke nøjes med at kigge under tændspolerne for olie?
Da jeg skiftede tændrør for 1 år siden var der tørt og rent under tændrørene.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 15. jul 2014, 09:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Benzinlugt i motorolien, højt olieforbrug og katalysator
Her er et billede af undervognen hvor man kan se olien, men hvor kommer den fra?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Benzinlugt i motorolien, højt olieforbrug og katalysator
Jeg tror ikke at det er der dit forbrug ligger, det ser noget indtørret ud, hvis der kom meget olie ville der også være olie på din forbro.
Jeg tror det kommer fra når der bliver skiftet oliefilter, det kan også være at o-ringen i låget til filteret ikke holder helt tæt så den sveder lidt.
Men uanset hvad så har det ikke noget at gøre med benzin i olien eller fejl på kat
Jeg tror det kommer fra når der bliver skiftet oliefilter, det kan også være at o-ringen i låget til filteret ikke holder helt tæt så den sveder lidt.
Men uanset hvad så har det ikke noget at gøre med benzin i olien eller fejl på kat
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 15. jul 2014, 09:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Benzinlugt i motorolien, højt olieforbrug og katalysator
Jeg overvejer at lave en kompressionstest, men ved ikke om det ocerhoved hjælper.
En kamerat siger det er ventilpakningen der er slidt og skal udskiftes, men hvad er symptomerne på at den er defekt?
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
En kamerat siger det er ventilpakningen der er slidt og skal udskiftes, men hvad er symptomerne på at den er defekt?
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
-
- Medlem
- Indlæg: 1268
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 22 times
Re: Benzinlugt i motorolien, højt olieforbrug og katalysator
Dvs. fra 2012 skulle problemet mere el. mindre være ovre ved en 2,0 tfsi?
Det er så Audi jeg her tænker på, og deres 211hk.
Det er så Audi jeg her tænker på, og deres 211hk.
Blackfinger skrev:Det er olieskraberingen der er for smal og kokser til. Så bliver olien hængende på cylindervæggen og bliver forbrændt.m power skrev:Der er mange 1.8/2.0 tfsi der kører rundt med dårlige stempelringe og et stort olieforbrug, men de kører godt alligevel
Især udpræget på årgang 2008 til midten af 2011.
http://www.autobild.de/artikel/oel-sauf ... 25331.html
Audi A6 4G FL limousine. 2,0 Tdi 190hk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 15. jul 2014, 09:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Benzinlugt i motorolien, højt olieforbrug og katalysator
Det kan ikke betale sig at skifte stempelringe
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk