Hej, jeg har en lupo årgang 1999, som er blevet sendt hjem fra syn, da den forurener for meget. 3,5 % kulilte, og lambda tal 0,91.
Model aht er med skoda motor, og simos-motorstyring. Jeg tror ikke det er nok at skifte luftfilter, der må være noget med katalysator og lambda-sonde måske. Ved nogen om det kan testes, inden man skifter dyre dele. Min fejlkodelæser kan ikke få kontakt med bilen. Forståeligt nok, der skal nok en vag-tester på.
Lupo Benzin 1.0 Model Aht
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2667
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
- Has thanked: 0
- Been thanked: 35 times
Re: Lupo Benzin 1.0 Model Aht
Regulerede den når den fik gas, kan jo være en defekt sonde, hvor gammel er olie osv
Sendt fra min F5321 med Tapatalk
Sendt fra min F5321 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 11. aug 2017, 14:19
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Lupo Benzin 1.0 Model Aht
Ved hurtige omdrejninger er det 3,7% kulilte, og det lave lambdatal siger jo også for fed blanding. Skal være 1.01.
Olien skiftet for 6000 km siden. Men jeg skifter luftfilter og lambda-sonde, så får jeg se.
Lupo synet. Det hjalp at skifte luftfilter og lambda-sonde + lidt dyserens i benzinen, kulilte ved tomgang: 0,2%, hurtig tomgang 2000 omdr.: 0,3% kulilte. Lambda værdi iorden. :d
Olien skiftet for 6000 km siden. Men jeg skifter luftfilter og lambda-sonde, så får jeg se.
Lupo synet. Det hjalp at skifte luftfilter og lambda-sonde + lidt dyserens i benzinen, kulilte ved tomgang: 0,2%, hurtig tomgang 2000 omdr.: 0,3% kulilte. Lambda værdi iorden. :d