2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE

Besvar
Brugeravatar
Username
Nyt medlem
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. apr 2010, 12:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Øen i søen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE

Indlæg af Username » 16. aug 2017, 18:07

Hej Vagcars,

Jeg har købt mig en dejlig gammel Octavia 2 fra 11/2006.
Vognen har kørt 190.000 km, og er med DSG.

Ved koldstart halter og ryger motoren - til tider ret meget! Enkelte gange er motoren gået ud inden for de første 5 min. Ved driftsvarm motor kører den perfekt....

Der er ingen fejlkoder så som misfire eller gløderør.
Jeg har fået kigget på indsprøjtningsmængden på dyserne, og ved driftsvarm motor i tomgang var de:

Cyl 1: -0,68 mg
Cyl 2: -0,19 mg
Cyl 3: 0,64 mg
Cyl 4: 0,24 mg

Har haft tester på ved én koldstart, og her var dysen på cyl 4 helt skæv (+2,99 mg). Da motoren havde gået i 5 min, rettede den sig helt ind nær målingen ovenfor, og gik fint.

Ringer der en klokke hos nogen? :-) Er det evt. noget der kan afhjælpes ved en ompakning af dyser og et nyt ledningsnet til dyserne?

Mvh
Senest rettet af Username 22. aug 2017, 19:39, rettet i alt 1 gang.
2012 BMW 530d Touring M-Tech
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart"

Indlæg af Gigel » 16. aug 2017, 21:02

Rens dine dyser først og prøv at tanke noget bedre diesel end den fra OK eller Jet :)
Det findes flere produkter til dyse rensning fra bla. Bell Add, Liqui Molli osv.
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

Brugeravatar
Username
Nyt medlem
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. apr 2010, 12:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Øen i søen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart"

Indlæg af Username » 16. aug 2017, 22:23

Gigel skrev:Rens dine dyser først og prøv at tanke noget bedre diesel end den fra OK eller Jet :)
Det findes flere produkter til dyse rensning fra bla. Bell Add, Liqui Molli osv.
Det var da en mulighed. Vil forsøge med en gang koncentreret Bell Add dyserens i morgen, men tvivler på at det kan have den helende effekt :-)
2012 BMW 530d Touring M-Tech
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart"

Indlæg af Gigel » 16. aug 2017, 22:25

DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

Dirty golf 4 t
Medlem
Indlæg: 694
Tilmeldt: 21. jun 2008, 06:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart"

Indlæg af Dirty golf 4 t » 17. aug 2017, 20:09

Det lyder lidt som det samme jeg bøvlet med på min Audi...
Audi A6 c7 3,0 tfsi
Nissan Skyline GTR R33 solgt
O O SKYLINE O O

Brugeravatar
Username
Nyt medlem
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. apr 2010, 12:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Øen i søen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart"

Indlæg af Username » 17. aug 2017, 20:38

Dirty golf 4 t skrev:Det lyder lidt som det samme jeg bøvlet med på min Audi...
:D - Så godt din tråd efter at jeg havde oprettet min. Aftaler vi lige at vi giver hinanden besked når vi får løst problemerne?
2012 BMW 530d Touring M-Tech
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI

Dirty golf 4 t
Medlem
Indlæg: 694
Tilmeldt: 21. jun 2008, 06:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart"

Indlæg af Dirty golf 4 t » 18. aug 2017, 05:36

Det lyder som en god ide ;) :)
Audi A6 c7 3,0 tfsi
Nissan Skyline GTR R33 solgt
O O SKYLINE O O

LKA63
Medlem
Indlæg: 582
Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart"

Indlæg af LKA63 » 18. aug 2017, 05:42

Username skrev:Hej Vagcars,

Jeg har købt mig en dejlig gammel Octavia 2 fra 11/2006.
Vognen har kørt 190.000 km, og er med DSG.

Ved koldstart halter og ryger motoren - til tider ret meget! Enkelte gange er motoren gået ud inden for de første 5 min. Ved driftsvarm motor kører den perfekt....

Der er ingen fejlkoder så som misfire eller gløderør.
Jeg har fået kigget på indsprøjtningsmængden på dyserne, og ved driftsvarm motor i tomgang var de:

Cyl 1: -0,68 mg
Cyl 2: -0,19 mg
Cyl 3: 0,64 mg
Cyl 4: 0,24 mg

Har haft tester på ved én koldstart, og her var dysen på cyl 4 helt skæv (+2,99 mg). Da motoren havde gået i 5 min, rettede den sig helt ind nær målingen ovenfor, og gik fint.

Ringer der en klokke hos nogen? :-) Er det evt. noget der kan afhjælpes ved en ompakning af dyser og et nyt ledningsnet til dyserne?

Mvh
Lyder som dyse nr 4 er død. Formentlig fuldstændig tilsodet. Som nævnt rens dyser og skift evt nr. 4
Mange hilsner
Lars

Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.

Brugeravatar
Username
Nyt medlem
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. apr 2010, 12:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Øen i søen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE

Indlæg af Username » 22. aug 2017, 18:48

Så har Octaviaen fået den store tur, desværre ikke med det ønskede resultat.

Jeg har kontrolleret timing på knasten = -0,5 grader.

Haft alle 4 dyser ude og fået dem ultralydsrenset og testet hos Bosch i Aalborg. Én var død og jeg fik derfor en ny.
Alle monteret med nye Bosch o-ringe. Dysebrønde så fine ud. Nye strækbolte osv.
Nyt ledningsnet og gløderør nu jeg var dernede.
Og som prikken over i'et, så fik den en ny tandempumpe da brændstoffilter var noget sort.

Og, bilen gør præcis som før.

Første koldstart starter motoren, men går ud efter 2 sek. Herefter kan jeg starte den igen, hvorefter den står lidt urolig. Herefter går den oftest fint.

Har kontrolleret stopspjældet i indsugningen, og denne står åben. Ingen fejlkoder på VCDS.

Fødepumpe i tanken giver vel det der svarer til 1-2 dl når jeg sætter tænding på.

Er der nogen der har noget at byde ind med?
2012 BMW 530d Touring M-Tech
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE

Indlæg af Gigel » 23. aug 2017, 00:36

Hvad viser dine injektorer på VCDS nu når de er alle renset og tip top ?
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

Brugeravatar
Username
Nyt medlem
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. apr 2010, 12:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Øen i søen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE

Indlæg af Username » 23. aug 2017, 15:53

Her er en log fra i dag, DOG med varm motor:

Wednesday,23,August,2017,16:34:00:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: 12.12.0.0
Data version: 20130910


VIN: TMBGE61Z472060667



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine (03G 906 021 LD)

16:33:48 Group 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
819 /min Engine Speed (G28)
250.0 mg/str Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
425.0 mg/str Exhaust Gas Recirculat. (actual)
95.5 % Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine (03G 906 021 LD)

16:35:16 Group 004: Pump-Jet Valves
819 /min Engine Speed (G28)
0.0 °BTDC Injection Start (specified)
7.1°KW Injection Duration (specified)
-0.5°KW Torsion Value

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine (03G 906 021 LD)

16:35:40 Group 005: Start Conditions (last Engine Start)
819 /min Engine Speed (G28)
9.3 mg/str Start Injection Quantity
48.0 Start Synchronisation
88.2°C Coolant Temperature (G62)

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine (03G 906 021 LD)

16:35:48 Group 007: Temperatures
77.4°C Fuel Temperature (G81)

43.2°C Intake Air Temperature (G72)
88.2°C Coolant Temperature (G62)

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine (03G 906 021 LD)

16:36:02 Group 010: Charge Pressure Control
425.0 mg/str Mass Air Flow (actual)
1009.8 mbar Atmospheric Pressure
1030.2 mbar Boost Pressure (actual)
0.0 % Accel. Pedal Pos. Sensor 1 (G79)

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine (03G 906 021 LD)

16:36:09 Group 012: Glow Plugs
11111111 Glow Status
0.00 s Pre-Glow Period
14.14 V Supply Voltage (Terminal 30)
88.2°C Coolant Temperature (G62)

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine (03G 906 021 LD)

16:36:13 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.80 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.35 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.82 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.33 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine (03G 906 021 LD)

16:36:41 Group 015: Fuel Consumption
819 /min Engine Speed (G28)
29.3 Nm Engine Torque
0.40 l/h Fuel Consumption
0.0 Nm Torque Request (Driver)

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine (03G 906 021 LD)

16:36:48 Group 016: Auxiliary Heating
37.6 % Generator Load
11000001 Bin. Bits
00 Bin. Bits
14.14 V Supply Voltage (Terminal 30)
2012 BMW 530d Touring M-Tech
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI

janny
Aktiv medlem
Indlæg: 1565
Tilmeldt: 25. okt 2011, 10:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 104 times

Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE

Indlæg af janny » 23. aug 2017, 16:21

har du prøvet og koble egr fra og se om det ændrer motorgang? evt. lige kontrollere den lukker helt når du tager slange af
Leon ST 2,0TDI 2018
Porsche 911 2,2E Targa 1970

Brugeravatar
Username
Nyt medlem
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. apr 2010, 12:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Øen i søen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE

Indlæg af Username » 23. aug 2017, 19:00

janny - Ikke endnu. Regner med at afmomtere den i weekenden og rense den.
2012 BMW 530d Touring M-Tech
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE

Indlæg af Kildevang » 23. aug 2017, 20:52

Kører din pumpe i tanken?? det er nemlig også en klasiker at de dør...!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

Brugeravatar
Username
Nyt medlem
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. apr 2010, 12:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Øen i søen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE

Indlæg af Username » 24. aug 2017, 06:33

Kildevang - Jeg har haft fremløbsslange af ved filteret i motorrum, og denne giver et "godt sprøjt" når jeg sætter tænding på. Er der nogen der kan svare på hvor længe den skal køre ved tænding, og evt hvor meget den skal give over et bestemt tidsperiode? Den kørte i ca. 2 sek ved tænding.
2012 BMW 530d Touring M-Tech
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI

Brugeravatar
Username
Nyt medlem
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. apr 2010, 12:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Øen i søen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE

Indlæg af Username » 24. aug 2017, 22:33

janny skrev:har du prøvet og koble egr fra og se om det ændrer motorgang? evt. lige kontrollere den lukker helt når du tager slange af
EGR er rengjort og lukker helt i.
2012 BMW 530d Touring M-Tech
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE

Indlæg af Gigel » 24. aug 2017, 22:57

Meget mystisk , det ser godt ude ilfg. logs.
Kan være din krumtap føler måske eller en dårlig kontakt ved stikket på den ?
Hvad viser disse felter :
001,0,Injection Quantity
004,0,Pump-Jet Valves
023,0,Injector Switch Time Deviation
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

Brugeravatar
Username
Nyt medlem
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. apr 2010, 12:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Øen i søen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE

Indlæg af Username » 25. aug 2017, 07:48

Gigel skrev:Meget mystisk , det ser godt ude ilfg. logs.
Kan være din krumtap føler måske eller en dårlig kontakt ved stikket på den ?
Hvad viser disse felter :
001,0,Injection Quantity
004,0,Pump-Jet Valves
023,0,Injector Switch Time Deviation
Kontrollere senere i dag, og igen i morgen (Så jeg har injection Quantity ved kold og varm motor)

ASV (Stopspjæld) er kontrolleret igen, og denne åbner og lukker som den bør.

Sætter pris på jeres hjælp :-)
2012 BMW 530d Touring M-Tech
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI

Joker22
Aktiv medlem
Indlæg: 1840
Tilmeldt: 21. feb 2011, 20:59
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kalundborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE

Indlæg af Joker22 » 25. aug 2017, 17:28

Når bilen er kold.. hvad siger temperaturen på vcds?
Audi A4 2011 136HK CAGB Engine.
VW UP! 2013 60HK CHY Engine

Brugeravatar
Katborg
Nyt medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 31. jul 2008, 08:42
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 45 times
Been thanked: 9 times

Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE

Indlæg af Katborg » 4. feb 2018, 12:39

Kom der en løsning på dette ?

Har samme problem med vores Superb 2,0 TDI 140 CR.
Kører ca. 35.000 om året. til daglig ca. 2x 20km + det løse og som regel 2 ture med campingvogn sydpå om året

Startede i efter året.
Fik en alm. motorrens, som hjalp en del.
Dernæst en "Hydrive" rens
http://www.carclean.dk/ren-motor/hydrive.html

Beskrevet i FDM- se vedhæftede foto
Hydrive rens.jpg
Hydrive rens.jpg (114.85 KiB) Vist 2370 gange
Vi har brugt Bell Add Diesel City ved hver tankning (når vi husker det) i ca. ½ år

Har lige været på vinter-/skiferie med campingvognen i Østrig, hvor der slet ikke var problemer - trak helt normalt hjemad lige fra de første meter med kold motor.

1. morgen efter vi kom hjem var den helt gal igen. De første 2-5km hugger, hoster og hakker den afsted med meget lidt motorkraft - ikke særlig omdrejningsvillig. Men så snart den er begyndt og blive lidt varm, kører den igen normalt og trækker fint afsted.

Er der nogen, som kan anbefale en diesel specialist her på Fyn ?

Flere siger det kan være dyser, turbo ??, partikel filter - hvad med gløderør ?

Vedr. partikel filter har vi faktisk 2x inden for de sidste par måneder oplevet at advarsel lampe for dette lyste, og at vi som anbefalet i instruktionsbogsen så kørte en lidt længere tur i lavt gear/højere omdrejninger (1.800-2.400)

Mvh.
Katborg
Skodâ Karoq 2.0 Tdi Adblue 150 4x4 Dsg7
  • 7 airbags, ESC, El-førersæde med memory, Metallak - Lava Blue, Digitalt cockpit, Opvarmet bagsæde, Personalisering og 3. nøgle, Dynamisk chassiskontrol med off-road funktion, Opvarmet forrude, Svingbart anhængertræk, Panoramasoltag, Sportssæder i stofindtræk, VarioFlex sæder på bagsædet, Style plus pakke

Brugeravatar
Katborg
Nyt medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 31. jul 2008, 08:42
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 45 times
Been thanked: 9 times

Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE

Indlæg af Katborg » 20. feb 2018, 11:47

Dommen fra værkstedet

Gløderør ok :)

Men 2 dyser stort ser færdige, og de 2 andre heller ikke for gode :cry:
Slitage på dyserne, det såkaldte returtryk og mængde bliver for stort, og dermed kørbarhedsproblemer…..

Så 4 nye dyser til ca. 10.000kr :shock: :cry: :cry:
Skodâ Karoq 2.0 Tdi Adblue 150 4x4 Dsg7
  • 7 airbags, ESC, El-førersæde med memory, Metallak - Lava Blue, Digitalt cockpit, Opvarmet bagsæde, Personalisering og 3. nøgle, Dynamisk chassiskontrol med off-road funktion, Opvarmet forrude, Svingbart anhængertræk, Panoramasoltag, Sportssæder i stofindtræk, VarioFlex sæder på bagsædet, Style plus pakke

Brugeravatar
Katborg
Nyt medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 31. jul 2008, 08:42
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 45 times
Been thanked: 9 times

Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE

Indlæg af Katborg » 20. feb 2018, 21:41

Katborg skrev:
20. feb 2018, 11:47
Dommen fra værkstedet

Gløderør ok :)

Men 2 dyser stort ser færdige, og de 2 andre heller ikke for gode :cry:
Slitage på dyserne, det såkaldte returtryk og mængde bliver for stort, og dermed kørbarhedsproblemer…..

Så 4 nye dyser til ca. 10.000kr :shock: :cry: :cry:
Hmm de ca. 10.000 var KUN dyser, eksl. arb. løn og diverse - så det blev lige 12.000 :? :o
Skodâ Karoq 2.0 Tdi Adblue 150 4x4 Dsg7
  • 7 airbags, ESC, El-førersæde med memory, Metallak - Lava Blue, Digitalt cockpit, Opvarmet bagsæde, Personalisering og 3. nøgle, Dynamisk chassiskontrol med off-road funktion, Opvarmet forrude, Svingbart anhængertræk, Panoramasoltag, Sportssæder i stofindtræk, VarioFlex sæder på bagsædet, Style plus pakke

Brugeravatar
Katborg
Nyt medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 31. jul 2008, 08:42
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 45 times
Been thanked: 9 times

Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE

Indlæg af Katborg » 21. feb 2018, 09:33

Selvom det blev lidt dyrt - 12.000kr - så er de nu meget godt givet ud :)

Problemer med kold motor er 100% væk nu :D
Skodâ Karoq 2.0 Tdi Adblue 150 4x4 Dsg7
  • 7 airbags, ESC, El-førersæde med memory, Metallak - Lava Blue, Digitalt cockpit, Opvarmet bagsæde, Personalisering og 3. nøgle, Dynamisk chassiskontrol med off-road funktion, Opvarmet forrude, Svingbart anhængertræk, Panoramasoltag, Sportssæder i stofindtræk, VarioFlex sæder på bagsædet, Style plus pakke

Brugeravatar
Username
Nyt medlem
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. apr 2010, 12:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Øen i søen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE

Indlæg af Username » 9. apr 2019, 10:40

Havde helt glemt tråden. Nej, problemet er der stadig desværre. Nu har jeg købt en BMW og så kører fruen i Skodaen. Ja, jeg er en skid, men sådan er det :-D
2012 BMW 530d Touring M-Tech
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI

Besvar

Tilbage til "Motor"